Skocz do zawartości
SerapH-88

Corsa C 1.2 Z12XE 2002r - niedziałające wycieraczki - przód

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Słowem wstępu, przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu jednak nie znalazłem żadnej odpowiedzi, która pomogła by w moim przypadku.

 

Opis problemu:

Od jakiegoś czasu wycieraczki włączone na pierwszym 'biegu'  działały jak chciały, czasem w trybie normalnym, czyli 'czasówka', a czasem przez kilka minut w trybie ciągłym jak na 'biegu' drugim, czasem do wyłączenia silnika w trybie ciągłym (jak na 'biegu' drugim).

Wymiana manetki(zamiennik) pomogła na trochę, ale z czasem znowu pojawiały się powyższe objawy, jednak rzadziej niż na starej(oryginalnej).

Jakoś z tym się dało żyć, jednak ostatnio wycieraczki przestały całkowicie działać. Na każdym 'biegu' brak reakcji.

Włączenie spryskiwaczy również nie wzbudza wycieraczek.

 

Podmieniłem manetkę na starą(oryginalną) - brak efektu

Bezpieczniki - mimo, że wskazywały na to, że są sprawne zostały wymienione

Przekaźniki - profilaktycznie wymienione na nowe

Moduł komfortu - wymieniony

silnik wycieraczek - podłączony na krótko(razem z mechanizmem) działa bez problemów, nic się nie zacina, działa płynnie, mechanizm wycieraczek również

 

efekt - wycieraczki dalej nie działają.

 

Na wyjściu z wiązki do silnika wycieraczek brak oznak życia, zasilanie nie dociera.

 

Czy jest tutaj ktoś kto się spotkał z podobnym problemem?

Ewentualnie czy dysponuje ktoś schematem instalacji elektrycznej do modelu wymienionego w temacie?(jeżeli potrzeba mogę podać VIN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-01-18_110329.png

 

2019-01-18_110553.png

 

2019-01-18_110420.png2019-01-18_110407.png2019-01-18_110348.png

 

 

 

 

 

2019-01-18_110439.png

 

 

2019-01-18_110454.png

 

 

2019-01-18_110507.png

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Prosta rzecz zdjęcie wrzucam poglądowe z innego auta ale identyczne objawy miał klient jak przyjechał też doszukiwałem się przekaźnika itd itd... bezpiecznik wykluczyłem momentalnie jeżeli masz tak silnik skonstruowany że możesz go rozebrać do tego stopnia co na zdjęciu to masz usterkę na widelcu zalegający smar na zestykach powodował zwarcie i dziwne rzeczy wyczyściłem i gra ale jeżeli masz porostu silnik jednolity to zostaje tylko wymiana silnika wycieraczek mimo że na krótko dajesz on będzie działał dajesz pełną moc z aku  i może przebijać i będzie chodziło rozbierz jeszcze włącznik wycieraczek (pająka) tam może być wytarcie lub śniedź stara nie znaczy sprawna jeżeli jesteś pewny że manetka dobra to masz problem z instalacją przebija napięcie 

wwww.jpg

Edytowane przez maersk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki adam1954  za przesłane schematy.

Okazało się, że w wiązce jest uszkodzony kawałek przewodu doprowadzający zasilanie.

Pomogło zrobienie 'by-passu' na uszkodzonym fragmencie i wycieraczki w pełni działają.

 

Przy okazji mechanik uszczelnił podszybie i woda na dywaniki też już nie cieknie ;)

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.