Gość Tomasz 3.0 V6 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2019 Witam wszystkich. Mam problem z Signum 3.0 V6 2004 rok a mianowicie gdy go odpalę to po mniej więcej 3-4 minutach zaczyna przerywać i po chwili zgaśnie potem trzeba długo kręcić żeby odpalil. Jak już odpali to dzieje się to samo. Zaworki na scv nowe, sterownik od wtrysków podmieniany i dalej to samo. Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek a i jeszcze po podpięciu obd pokazuje błąd P1216 uszkodzenie systemu przetwornika napięcia zaworu wtryskowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 System przetwornika napięcia zaworu wtryskiwacza -zwarcie do masy lub przerwa. W tym wtyku po jego wypięciu sprawdź czy na pin 1-masa jest zasilanie 11 V > Między pierwszym wtykiem pin 1 i drugim wtykiem pin 8 ma też być 11 V > Potem po zdjęciu wtyczki od sterownika silnika zmierz napięcie miedzy pin 2 wtyczki pierwszej a masą. Powinno być < 0.3 V i > 500 kOm Potem pin 66 we wtyczce od sterownika A pin 2 we wtyczce pierwszej powinno być poniżej 5 Om Następnie w pierwszym wtyku pin 3,4,5,6,7,8 - masa powinno być poniżej 0.3 V Na razie tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz 3.0 V6 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Dziekuje bardzo jak tylko znajdę chwilę to sprawdzę i dam znać co i jak A i jeszcze się zapytam ten błąd P1216 to jest bardziej problem z elektryka? I co by tam mogło być czy piny czy kable? Wolę wiedzieć wcześniej bo jak już zacznę patrzeć to chce wszystko posprawdzac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 A przeczytałeś co napisałem na samym początku mojego postu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz 3.0 V6 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Przeczytałem tylko znajomy mi powiedział że to może być cewka na wtrysku czy jakoś tak i nie wiem co myśleć o tym? A te wtyczki jutro sprawdzę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 I tak może być ale najpierw trzeba zrobić najprostsze pomiary a później dopiero wymiany   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maersk Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Kolega opisał tobie zawodowo jak pomierzysz wszystko odrobinę czasu to zajmie i będziesz miał jak w zegarku automatycznie masz wykluczoną instalacje więc blady strach padnie na sterownik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz 3.0 V6 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Rozumiem i bardzo mi to pomoze. Jutro będę mierzył a sterownik był już podmieniany i jest to samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz 3.0 V6 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Witam. Nie zdążyłem pomierzyć wtyczek jutro to zrobię ale zauważyłem coś innego. Odpaliłem silnik i przez jakieś 10 minut pracował normalnie na zimnym przy temperaturze -4 na zewnatrz, gdy nim ruszyłem parę metrów to zaczął przerywać więc na postaci przytrzymałem go na 2000 do 3000 RPM i gdy osiągnął temperaturę 85 stopni silnik działał bez problemu, nie szarpal a gdy podpiąłem kompa to błąd P1216 był nie ciagly. Jedyny błąd który pozostał to przekaźnik świec żarowych. Co o tym myślicie? Oczywiście jutro posprawdzam wtyczki miernikiem A i czy spalanie 0.7-0.8 według kompa pokładowego na wolnych obrotach przy 85 stopniach jest ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 No to sprawdź czujnik temp płynu czy płynnie zmienia oporność. Lub podepnij do kompa i od zimnego obserwuj jak działa ten czujnik Takie numery też lubi robić czujnik wału lub wałka . Na komputerze też powinno wyjść jakie jest na nich napiecie. Ale ogólnie każde braki napięcia na przewodach (co podałem jak mierzyć) mogą być zależne od uszkodzeń przewodów , braku styku itp. Masz błąd -staraj się go wyeliminować jak podałem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.