Skocz do zawartości

Signum 3.0 V6 2004R błąd P1216


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomasz 3.0 V6

Witam wszystkich. Mam problem z Signum 3.0 V6 2004 rok a mianowicie gdy go odpalę to po mniej więcej 3-4 minutach zaczyna przerywać i po chwili zgaśnie potem trzeba długo kręcić żeby odpalil. Jak już odpali to dzieje się to samo. Zaworki na scv nowe, sterownik od wtrysków podmieniany i dalej to samo. Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek a i jeszcze po podpięciu obd pokazuje błąd P1216 uszkodzenie systemu przetwornika napięcia zaworu wtryskowego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

System przetwornika napięcia zaworu wtryskiwacza -zwarcie do masy lub przerwa.

2019-01-20_123409.png

 

W tym wtyku po jego wypięciu sprawdź czy na pin 1-masa jest zasilanie 11 V >

 

 

2019-01-20_123633.png

 

Między pierwszym wtykiem pin 1 i drugim wtykiem pin 8 ma też być 11 V >

 

 

Potem po zdjęciu wtyczki od sterownika silnika  zmierz napięcie miedzy pin 2 wtyczki pierwszej a masą.

Powinno być < 0.3 V i > 500 kOm

 

Potem pin 66 we wtyczce od sterownika

 

2019-01-20_124539.png 

 

A pin 2 we wtyczce pierwszej powinno być poniżej 5 Om

 

 

Następnie w pierwszym wtyku pin 3,4,5,6,7,8 - masa powinno być poniżej 0.3 V

Na razie tyle

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702219
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz 3.0 V6

Dziekuje bardzo jak tylko znajdę chwilę to sprawdzę i dam znać co i jak :)

A i jeszcze się zapytam ten błąd P1216 to jest bardziej problem z elektryka? I co by tam mogło być czy piny czy kable? Wolę wiedzieć wcześniej bo jak już zacznę patrzeć to chce wszystko posprawdzac 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702224
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś co napisałem na samym początku mojego postu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702229
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz 3.0 V6

Przeczytałem tylko znajomy mi powiedział że to może być cewka na wtrysku czy jakoś tak i nie wiem co myśleć o tym?

A te wtyczki jutro sprawdzę 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702241
Udostępnij na innych stronach

I tak może być ale najpierw trzeba zrobić najprostsze pomiary a później dopiero wymiany 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702243
Udostępnij na innych stronach

Kolega opisał tobie zawodowo jak pomierzysz wszystko odrobinę czasu to zajmie i będziesz miał jak w zegarku automatycznie masz wykluczoną instalacje więc  blady strach padnie na sterownik 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702248
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz 3.0 V6

Witam. Nie zdążyłem pomierzyć wtyczek jutro to zrobię ale zauważyłem coś innego. Odpaliłem silnik i przez jakieś 10 minut pracował normalnie na zimnym przy temperaturze -4 na zewnatrz, gdy nim ruszyłem parę metrów to zaczął przerywać więc na postaci przytrzymałem go na 2000 do 3000 RPM i gdy osiągnął temperaturę 85 stopni silnik działał bez problemu, nie szarpal a gdy podpiąłem kompa to błąd P1216 był nie ciagly. Jedyny błąd który pozostał to przekaźnik świec żarowych. Co o tym myślicie? Oczywiście jutro posprawdzam wtyczki miernikiem

A i czy spalanie 0.7-0.8 według kompa pokładowego na wolnych obrotach przy 85 stopniach jest ok? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702319
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdź czujnik temp płynu czy płynnie zmienia oporność.

Lub podepnij do kompa i od zimnego obserwuj jak działa ten czujnik

Takie numery też lubi robić czujnik wału lub wałka .

Na komputerze też powinno wyjść jakie jest na nich napiecie.

 

Ale ogólnie każde braki napięcia na przewodach (co podałem jak mierzyć) mogą być zależne od uszkodzeń przewodów , braku styku itp.

Masz błąd -staraj się go wyeliminować jak podałem

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85577-signum-30-v6-2004r-b%C5%82%C4%85d-p1216/#findComment-702324
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności