Skocz do zawartości
Tomasz 3.0 V6

Signum 3.0 V6 2004R błąd P1216

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problem z Signum 3.0 V6 2004 rok a mianowicie gdy go odpalę to po mniej więcej 3-4 minutach zaczyna przerywać i po chwili zgaśnie potem trzeba długo kręcić żeby odpalil. Jak już odpali to dzieje się to samo. Zaworki na scv nowe, sterownik od wtrysków podmieniany i dalej to samo. Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek a i jeszcze po podpięciu obd pokazuje błąd P1216 uszkodzenie systemu przetwornika napięcia zaworu wtryskowego.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System przetwornika napięcia zaworu wtryskiwacza -zwarcie do masy lub przerwa.

2019-01-20_123409.png

 

W tym wtyku po jego wypięciu sprawdź czy na pin 1-masa jest zasilanie 11 V >

 

 

2019-01-20_123633.png

 

Między pierwszym wtykiem pin 1 i drugim wtykiem pin 8 ma też być 11 V >

 

 

Potem po zdjęciu wtyczki od sterownika silnika  zmierz napięcie miedzy pin 2 wtyczki pierwszej a masą.

Powinno być < 0.3 V i > 500 kOm

 

Potem pin 66 we wtyczce od sterownika

 

2019-01-20_124539.png 

 

A pin 2 we wtyczce pierwszej powinno być poniżej 5 Om

 

 

Następnie w pierwszym wtyku pin 3,4,5,6,7,8 - masa powinno być poniżej 0.3 V

Na razie tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo jak tylko znajdę chwilę to sprawdzę i dam znać co i jak :)

A i jeszcze się zapytam ten błąd P1216 to jest bardziej problem z elektryka? I co by tam mogło być czy piny czy kable? Wolę wiedzieć wcześniej bo jak już zacznę patrzeć to chce wszystko posprawdzac 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś co napisałem na samym początku mojego postu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem tylko znajomy mi powiedział że to może być cewka na wtrysku czy jakoś tak i nie wiem co myśleć o tym?

A te wtyczki jutro sprawdzę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak może być ale najpierw trzeba zrobić najprostsze pomiary a później dopiero wymiany 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega opisał tobie zawodowo jak pomierzysz wszystko odrobinę czasu to zajmie i będziesz miał jak w zegarku automatycznie masz wykluczoną instalacje więc  blady strach padnie na sterownik 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i bardzo mi to pomoze. Jutro będę mierzył a sterownik był już podmieniany i jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie zdążyłem pomierzyć wtyczek jutro to zrobię ale zauważyłem coś innego. Odpaliłem silnik i przez jakieś 10 minut pracował normalnie na zimnym przy temperaturze -4 na zewnatrz, gdy nim ruszyłem parę metrów to zaczął przerywać więc na postaci przytrzymałem go na 2000 do 3000 RPM i gdy osiągnął temperaturę 85 stopni silnik działał bez problemu, nie szarpal a gdy podpiąłem kompa to błąd P1216 był nie ciagly. Jedyny błąd który pozostał to przekaźnik świec żarowych. Co o tym myślicie? Oczywiście jutro posprawdzam wtyczki miernikiem

A i czy spalanie 0.7-0.8 według kompa pokładowego na wolnych obrotach przy 85 stopniach jest ok? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdź czujnik temp płynu czy płynnie zmienia oporność.

Lub podepnij do kompa i od zimnego obserwuj jak działa ten czujnik

Takie numery też lubi robić czujnik wału lub wałka .

Na komputerze też powinno wyjść jakie jest na nich napiecie.

 

Ale ogólnie każde braki napięcia na przewodach (co podałem jak mierzyć) mogą być zależne od uszkodzeń przewodów , braku styku itp.

Masz błąd -staraj się go wyeliminować jak podałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Delphi i co do opla to szału nie ma bo jak wejdę w silnik to nie ma parametrów rzeczywistych. Jutro jeszcze odepnie czujnik temperatury i zobaczę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś gdzie w signum 3.0 V6 jest przekaźnik świec żarowych? Muszę go wymienić a nie wiem gdzie jest 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj dwóch takich wtyczek

 

 

2019-01-22_100221.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i nie znalazlem. Myślę że powinien być gdzieś zamocowany w komorze silnika a ja go wogole nie widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-01-22_140759.png

 

 

No coś takiego nie jest małe więc musi byc widoczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak wygląda bo patrzyłem w google ale w samochodzie nieznalazlem. Dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr 18 to jest w Vectra 

2019-01-22_200348.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro wyciągnę filtr i będę szukal. Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem filtr i dalej nie znalazłem tego przekaźnika do swiec. Zauważyłem że na odpietym czujniku wałka rozrządu silnik pracuje normalnie i wkręca się normalnie na obroty. Gdy na odpalonym silniku podłącze wtyczkę do czujnika walka to zaczyna przerywać i odrazu gasnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w nadkolu.

Nie wiem co mogę jeszcze doradzić.

Ale ja bym szukał po przewodach od świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.