grooby Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Witam posiadam Zafire a x20dtl i zaczęła się nierówna praca silnika po zczytaniu wyświetla się błąd p1220 dodam że auto normalnie odpala tylko jak jedziemy objaw jest taki że przydławia się na ułamek sekundy jak by odejmował sobie gazu minimalnie i powracał na obroty nawet obrotomierz zbytnio nie faluje. Kolejny objaw przy przyspieszaniu jest tak samo ze delikatnie poszarpuje jak by nie dostawał paliwa dodatkowo jak mu się da w podłogę to też delikatnie poszarpuje ale ogólnie przyśpiesza ale po przekroczeniu 3tys na 2,3,4 biegu check i brak przyśpieszania i za chwile gaśnie blad tylko 1220 ogólnie wykręca się wyżej . Na podglądzie parametrow op com wygląda następująco że pracuje normalnie minimalne wahania obrotów może 50 obr/min ale czy przy jeździe czy na postoju są dziwne odczyty bo pierw ma np. ok 880obr. potem spada do 0 i spowrotem ok 900 potem wskazanie 1mln obrotow i znow ok 900, tak samo z temp. silnika lub oleju wskazuje np ok 90 stopni nastepnie 0 i wskakuje na 90 potem -280 i znow 90, doładowanie tak samo 1bar po czym przy przyśpieszaniu nawet do 33 bar po czym znów normalna wartość wszystkie odczyty w opcom oraz delphi. I tutaj właśnie pytanie co moze być że to tak wszystko skacze kable nie poprzegryzane podciśnienia ok turbina troche juz cieknie ale ogolnie nie gwiżdże jeszcze i od ok 2 tys ciągnie , egr wyczyszczony. sądząc po błędzie to pompa ale po reszcie parametrów skaczacych to może przez to źle reguluje pompą ze sypie błędami. Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86296-zafira-a-b%C5%82%C4%85d-p1220-i-dziwne-objawy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Było na forum - wystarczy poczytać. Pompa do roboty najprawdopodobniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86296-zafira-a-b%C5%82%C4%85d-p1220-i-dziwne-objawy/#findComment-706101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grooby Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 a co z tymi wartościami co skaczą to też od pompy? nie wydaje mi się żeby tak skakały od pompy dlatego pytam ponieważ dużo poczytałem i nigdzie nie miał nikt problemu z skaczacymi wartościami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86296-zafira-a-b%C5%82%C4%85d-p1220-i-dziwne-objawy/#findComment-706103 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 No przecież sterownik silnika jest na pompie. Nie widziałeś nigdy takiego sterownika uwalonego? Ja nawet poprzepalane ścieżki miałem okazję obejrzeć. Z całą pewnością zaciera się zawór nastawnika kąta wtrysku. I tak musisz to zrobić bo jeżdżąc dalej zabijesz sterownik. Jak usuniesz problem z zaworem, to reszta może się uspokoić. Jeśli zawór się zaciera, to pobiera dużo więcej prądu czyli generuje wyższe spadki napięcia - aż do wypalenia ścieżki sterownika a najczęściej do zjarania tranzystora sterującego. Zrób pompę bo i tak musisz a potem będziesz kombinował dalej jak zajdzie potrzeba.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86296-zafira-a-b%C5%82%C4%85d-p1220-i-dziwne-objawy/#findComment-706114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.