Skocz do zawartości

Zafira a błąd p1220 i dziwne objawy


grooby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Zafire a x20dtl i zaczęła się nierówna praca silnika po zczytaniu wyświetla się błąd p1220 dodam że auto normalnie odpala tylko jak jedziemy objaw jest taki że  przydławia się na ułamek sekundy jak by odejmował  sobie gazu minimalnie i powracał na obroty nawet obrotomierz zbytnio nie faluje. Kolejny objaw przy przyspieszaniu jest tak samo ze delikatnie poszarpuje jak by nie dostawał  paliwa dodatkowo jak mu się da w podłogę to też  delikatnie poszarpuje ale ogólnie  przyśpiesza  ale po przekroczeniu 3tys na 2,3,4 biegu check i brak przyśpieszania i za chwile gaśnie blad tylko 1220 ogólnie wykręca się wyżej . Na podglądzie parametrow op com wygląda następująco  że  pracuje normalnie minimalne wahania obrotów  może 50 obr/min ale czy przy jeździe czy na postoju są dziwne odczyty bo pierw ma np. ok 880obr. potem spada do 0 i spowrotem ok 900 potem wskazanie 1mln obrotow i znow ok 900, tak samo z temp. silnika lub oleju wskazuje np ok 90 stopni nastepnie 0 i wskakuje na 90 potem -280 i znow 90, doładowanie  tak samo 1bar po czym przy przyśpieszaniu nawet do 33 bar po czym znów  normalna wartość wszystkie odczyty w opcom oraz delphi. I tutaj właśnie pytanie co moze być że  to tak wszystko skacze kable nie poprzegryzane podciśnienia ok turbina troche juz cieknie ale ogolnie nie gwiżdże jeszcze i od ok 2 tys ciągnie , egr wyczyszczony. sądząc po błędzie to pompa ale po reszcie parametrów  skaczacych to może  przez to źle reguluje pompą ze sypie błędami. Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tymi wartościami co skaczą to też od pompy? nie wydaje mi się żeby tak skakały od pompy dlatego pytam ponieważ dużo poczytałem i nigdzie nie miał nikt problemu z skaczacymi wartościami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież sterownik silnika jest na pompie. Nie widziałeś nigdy takiego sterownika uwalonego? Ja nawet poprzepalane ścieżki miałem okazję obejrzeć.

Z całą pewnością zaciera się zawór nastawnika kąta wtrysku. I tak musisz to zrobić bo jeżdżąc dalej zabijesz sterownik. Jak usuniesz problem z zaworem, to reszta może się uspokoić. Jeśli zawór się zaciera, to pobiera dużo więcej prądu czyli generuje wyższe spadki napięcia - aż do wypalenia ścieżki sterownika a najczęściej do zjarania tranzystora sterującego.

Zrób pompę bo i tak musisz a potem będziesz kombinował dalej jak zajdzie potrzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności