Skocz do zawartości

Opel Meriva B 1.4 Turbo, 140 KM, kontrolka check engine, kod błędu P0171(uboga mieszanka)


Gość DarkoIn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarkoIn

Witam. 
Opel Meriva B, 1.4 Turbo benzyna, 140KM, 2011 rok, przejechane 120 tyś. 
Około dwa miesiące temu w moim oplu zapaliła się kontrolka check engine, po podłączeniu pod OBD pokazało błąd P0171(uboga mieszanka). 
Do dnia dzisiejszego problemu nie udało się rozwiązać, P0171 dalej wyskakuje. Jeden z mechaników po usłyszeniu jaki to błąd od razu zrezygnował z naprawy. Na czwartek jestem umówiony do innego. Co zauważyłem to silnik jak się nagrzeje to z tego miejsca gdzie mieści się bembrana (szczelinka gdzie sprawdza się odmę) lekko wychodzi powietrze i też lekko zaciąga, sprawdzałem to płynem i pojawiają się pecherzyki powietrza. Czy ktoś z Was wie czy tak powinno być ? A może w ogóle tam nie powinno uchodzić albo zasysać powietrze, nawet w takich małych ilościach ? 

Ponizej zdjęcie.

Proszę o pomoc.

9AE68E0E-A471-46A2-BF78-5FBA025761C2.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarkoIn

Dzięki ArKos za odpowiedz.
Tak jak pytałem wcześniej, nawet w minimalnym stopniu nie może tamtędy wylatywać powietrze ? U mnie to się dzieje bardzo delikatnie, raz w jedną a raz w drugą stronę. Myślałem, że po to jest ta szczelina żeby nadmiar tych gazów wychodził. Zdaję sobie sprawę, jeżeli już syczy mocno to jest rozwalona odma.
Proszę o odpowiedz.
Dzięki i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma powinna wyrzucać nadciśnienie, ale absolutnie nie powinna zasysać.

 

http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/pokrywa-14net

 

tu masz przykładową stronę firmy, która zajmuje się regeneracją. Poczytaj u nich jak sprawdzić przy okazji kolektor ssący jak i wężyk idący do turbiny - to są niestety dość mocno powiązane usterki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarkoIn

Witam.
Chyba problem rozwiązany, uszkodzony miałem zawór podciśnienia oparów paliwa.
Trochę mi ta diagnoza zajęła czasu ale się udało.
Pokrywę zaworów obserwowałem na zimnym i gorącym silniku. Z tego co zauważyłem to dopiero na gorącym silniku tym zaworkiem uchodziło powietrze, raczej tak powinno być bo do tego on służy.
Później zdemontowałem zawór oparów paliwa. Sprawdzałem go wdmuchując powietrze raz z jednej strony, raz z drugiej. Powietrze przelatywało przez zawór, czyli zawór uszkodzony( powinien być zamknięty ). Po wymianie na nowy kontrolka check engine sama zgasła, podłączyłem OBD i wykasowałem błąd. Mam nadzieję, że problem z błędem P0171 został zażegnany.
Dziękuję i pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zawór znajduje się za pokrywą zaworów, dobre dojście, jest na widoku. Na zdjęciu mój uszkodzony zawór.

Dodam, że nowy zawór kupisz tylko w aso.

Pozdrawiam.

 

a3844e0e0fae73c9adfb3a86f994a8de.jpg

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności