Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem posiadaczem Sintra 3.0 benzyna automat. Przebieg 260.000 km. Do tej pory bez zarzutu. Na autostrady idealny, spalanie niskie. Problem pojawił się teraz taki, że podczas jazdy czy z tempomatem czy bez tempomatu coś słychać z przedziału silnika, co mogę porównać do lekkiego wycia, jak kiedyś mosty w Polonezach. Moje wprawne ucho to wyłapało, chociaż moi pasażerowie nie. Klima to nie jest (wyłączałem/załączałem), alternator też, gdyż jak na postoju "przygazuję", to tego wycia z przedziału silnika nie słychać. Coś wyje tylko jak jadę. Nawet z górki, jak wyłączę tempomat lub puszczę gaz lub nawet gdy chwilowo przełączę skrzynię na pozycję "N". Z początku sądziłem, że łącznik tłumika mógł pójść i coś "parkocze". Ale nie, są lekko zużyte, ale dymek z nich nie idzie, który mógłby jakiś hałas wnosić. Poziom oleju w skrzyni i silniku OK!. Skrzynia chodzi bez zarzutu we wszystkich pozycjach. Jak ktoś z forumowiczów mógłby mi coś podpowiedzieć, to byłbym niezmiernie wdzięczny. Czym grozi taki hałas - lekkie wycie, czyli coś jakby obracało się razem ze skrzynią biegów a nie powinno? Pozdrawiam. Wielki miłośnik dużych vanów.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko w czasie jazdy to obstawiłbym łożysko któregoś koła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenną wskazówkę. O tym nie pomyślałem. Spróbuję coś zdiagnozować w tym temacie, tylko czy sypiące się łożysko nie powinno "odzywać" się stopniowo, już jakiś czas temu? Ten dźwięk, o którym mówię wystąpił nagle. Nie zaznaczyłem, że jeżdżę swoją Sintrą już 10 latek i tydzień temu miałem przegląd techniczny. Wydaje mi się, że diagnosta usłyszałby dźwięk z piasty koła, jak badał mój wóz na rolkach. A czy możesz podpowiedzieć, jeżeli to jest łożysko, to ile na oko mogę na tym zrobić kilosów?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta nie usłyszy - za małe obroty.

Łożysko w kole będzie bardziej wyło - jest to najtańsza opcja awarii.

Pasowało by żeby posłuchał tego spec od automatycznych skrzyń biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że najlepiej by było udać się do dobrego mechanika. Jednak w chwili obecnej jest to niemożliwe. Próbuję poprzez porady innych forumowiczów ustalić wagę mojego problemu, który można związać z pytaniem: czy na tym "wyciu" pokonam jakoś 2000 km do Polski. Być może mój opis (jak każdy opis) był niepełny, gdyż to co słyszę to słyszę wyłącznie podczas jazdy, a nie na postoju. Spróbuję zatem opisać go "z innej beczki". Podczas jazdy z prędkością około sto na godzinę (słychać było tylko szum opon) nagle razem z zespołem napędowym zaczęło się "coś" obracać (takie wrażenie) proporcjonalnie do prędkości jazdy. To znaczy, że jak zwalniam to częstotliwość tego wycia maleje, zaś jak samochód się rozpędza, częstotliwość tego rośnie. Tak, jakby nagle do obracającego się wrzeciona (np. tokarki) przyłożono z boku obrotową rolkę, i teraz słyszymy dźwięk wrzeciona (niski) i tej rolki (wysoki). U mnie jest coś takiego. Zrobiłem już na "tym" około 300 km i nie ustaje a za kilka dni ruszam w trasę. Wycie występuje wyłącznie podczas jazdy i ten dźwięk wydobywa się wyłącznie z przodu pojazdu, tak jakby pod silnikiem. Na pewno nie z tyłu pojazdu. Sorry za tak długi elaborat, ale może ten drugi opis może być bardziej miarodajny do diagnozy mojego problemu. Z góry dziękuję za wszelkie porady.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak - na rozpieprzonych łożyskach jeździłem prawie rok , wprawdzie nie wiem w jakim stanie były , ale były rozpieprzone bo je słyszałem ... Ja słyszałem łożysko w lewym kole , mechanik po krótkiej jeździe słyszał łożyska w obydwu kołach ... Kupiłem dwie piasty za 250 zeta , wymieniłem i cisza od tamtej pory .

 

PS. Na tych zajechanych zrobiłem około 6000 km , efektem ubocznym były w.c... gorące koła po każdej dłuższej jeździe ....

 

 

Przeczyta kolega regulamin

Punkt 3.2


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem niezmiernie wdzięczny za to pocieszenie. Chciałbym teraz, aby to było łożysko w piaście. Na urlopie staram się nie jeździć, to jak puszczę się w powrotną drogę na 2000 kilosów, to powinno to łożysko wytrzymać. Po przyjeździe wymienię piasty na obu przednich kołach, abym nie miał niespodzianek. Pozdrawiam serdecznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze tylko bym sprawdził czy coś nie obciera w okolicy tarcz hamulcowych, przegubów napędowych i podpory prawej półosi - jakaś ruda czy bród, ale nie wiem jak to sprawdzić przy skrzyni automatycznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff! Udało mi się dotrzeć z moim opisywanym defektem Sintry do Polski. Z powodu małego remontu, który zacząłem w domu zaraz po powrocie jeszcze nie byłem u mechanika z tym "wyciem" pod silnikiem, ale według mnie rafalgrzegorz ma rację. Chodzi o podporę prawej półosi. Z mojej analizy piast przednich kół, tarcz hamulcowych i klocków wynika, że tylko podpora prawej półosi może tak hałasować. Na dystansie 2000 km spalanie, praca silnika i osiągi były normalne, czyli to nic z silnikiem i napędem. W związku z tym mam pytanie: czy trudna jest naprawa łożyska podpory prawej półosi? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.

Pozdrawiam  


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.