Gość xepYXPp Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 Przeszukałem już setki tematów dotyczących szarpania podczas jazdy. Jest wiele rozwiązań ale nie ma identycznego z moim przypadkiem. Mam Opla Astrę H (2005) z automatyczna skrzynią biegów w dieslu. Pare miesięcy temu zapalił się check. Znajomy mechanik po podłączeniu komputera stwierdził awarię zaworu EGR. Od razu zalecił wymianę ale ze względu na brak kasy musiałem to odłożyć w czasie. Ostatnio znalazł on trochę czasu i rozkręcił EGRa. Ze względu na to że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pokazał mi w jaki sposób działa ten mechanizm. Okazało się że sprężyna która otwiera i zamyka ten zawór chodzi bardzo ciężko - ledwo ją wcisnął palcem a odbicie jej nastąpiło dopiero po opukaniu obudowy. Stwierdził że za ciężko to chodzi. Po przeczyszczeniu oraz porządnym przesmarowaniu sprężyna zaczęła chodzić bardzo płynnie i bez oporów. Kolega powiedział że to mogło być przyczyną palącego się checka i błędu EGRA. Zamontował go spowrotem. Po kilku dniach wyjechałem w dłuższą trasę. Przeważnie przejeżdżam jednorazowo do 20 km. Po około 30-40 km samochodem zaczęło szarpać przy delikatnym przyspieszaniu. Mocniejsze wciśniecie pedału gazu nie powodowało szarpnięć. Wystraszyłem się że może być to skrzynia ponieważ szarpało go w przedziale gdy zbliżał się do zmiany biegu z 4 na 5. Jednak po obserwacji okazało się że to nie zmiana biegów tylko delikatne przyspieszanie. Na dodatek zgasł check - nie wiem dokładnie czy przed rozpoczęciem szarpnięć czy w trakcie, nie zwróciłem na to uwagi. Jedno jest pewne szarpnięcia zaczęły się po czyszczeniu tej sprężyny. Już rozmawiałem z tym mechanikiem i jedną z jego teorii jest to że silniczek który popycha tą sprężynę spalił się lub zatarł przez to że nie mógł jej przepchnąć. Niestety może to sprawdzić dopiero za kilka dni. Szukam jakiś wskazówek co to może być aby od razu to sprawdził za jedną wizytą u niego - czytałem na forach że wymiana EGR nic nie da