Skocz do zawartości

Szarpanie przy delikatnej jeździe


Gość xepYXPp

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem już setki tematów dotyczących szarpania podczas jazdy. Jest wiele rozwiązań ale nie ma identycznego z moim przypadkiem. Mam Opla Astrę H (2005) z automatyczna skrzynią biegów w dieslu. Pare miesięcy temu zapalił się check. Znajomy mechanik po podłączeniu komputera stwierdził awarię zaworu EGR. Od razu zalecił wymianę ale ze względu na brak kasy musiałem to odłożyć w czasie. Ostatnio znalazł on trochę czasu i rozkręcił EGRa. Ze względu na to że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pokazał mi w jaki sposób działa ten mechanizm. Okazało się że sprężyna która otwiera i zamyka ten zawór chodzi bardzo ciężko - ledwo ją wcisnął palcem a odbicie jej nastąpiło dopiero po opukaniu obudowy. Stwierdził że za ciężko to chodzi. Po przeczyszczeniu oraz porządnym przesmarowaniu sprężyna zaczęła chodzić bardzo płynnie i bez oporów. Kolega powiedział że to mogło być przyczyną palącego się checka i błędu EGRA. Zamontował go spowrotem. Po kilku dniach wyjechałem w dłuższą trasę. Przeważnie przejeżdżam jednorazowo do 20 km. Po około 30-40 km samochodem zaczęło szarpać przy delikatnym przyspieszaniu. Mocniejsze wciśniecie pedału gazu nie powodowało szarpnięć.  Wystraszyłem się że może być to skrzynia ponieważ szarpało go w przedziale gdy zbliżał się do zmiany biegu z 4 na 5. Jednak po obserwacji okazało się że to nie zmiana biegów tylko delikatne przyspieszanie. Na dodatek zgasł check - nie wiem dokładnie czy przed rozpoczęciem szarpnięć czy w trakcie, nie zwróciłem na to uwagi.