Skocz do zawartości

Szarpanie przy delikatnej jeździe


Gość xepYXPp

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem już setki tematów dotyczących szarpania podczas jazdy. Jest wiele rozwiązań ale nie ma identycznego z moim przypadkiem. Mam Opla Astrę H (2005) z automatyczna skrzynią biegów w dieslu. Pare miesięcy temu zapalił się check. Znajomy mechanik po podłączeniu komputera stwierdził awarię zaworu EGR. Od razu zalecił wymianę ale ze względu na brak kasy musiałem to odłożyć w czasie. Ostatnio znalazł on trochę czasu i rozkręcił EGRa. Ze względu na to że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę pokazał mi w jaki sposób działa ten mechanizm. Okazało się że sprężyna która otwiera i zamyka ten zawór chodzi bardzo ciężko - ledwo ją wcisnął palcem a odbicie jej nastąpiło dopiero po opukaniu obudowy. Stwierdził że za ciężko to chodzi. Po przeczyszczeniu oraz porządnym przesmarowaniu sprężyna zaczęła chodzić bardzo płynnie i bez oporów. Kolega powiedział że to mogło być przyczyną palącego się checka i błędu EGRA. Zamontował go spowrotem. Po kilku dniach wyjechałem w dłuższą trasę. Przeważnie przejeżdżam jednorazowo do 20 km. Po około 30-40 km samochodem zaczęło szarpać przy delikatnym przyspieszaniu. Mocniejsze wciśniecie pedału gazu nie powodowało szarpnięć.  Wystraszyłem się że może być to skrzynia ponieważ szarpało go w przedziale gdy zbliżał się do zmiany biegu z 4 na 5. Jednak po obserwacji okazało się że to nie zmiana biegów tylko delikatne przyspieszanie. Na dodatek zgasł check - nie wiem dokładnie czy przed rozpoczęciem szarpnięć czy w trakcie, nie zwróciłem na to uwagi.

Jedno jest pewne szarpnięcia  zaczęły się  po czyszczeniu tej sprężyny. Już rozmawiałem z tym mechanikiem i jedną z jego teorii jest to że silniczek który popycha tą sprężynę spalił się lub zatarł przez to że nie mógł jej przepchnąć. Niestety może to sprawdzić dopiero za kilka dni. Szukam jakiś wskazówek co to może być aby od razu to sprawdził za jedną wizytą u niego - czytałem na forach że wymiana EGR nic nie daje bo w zgłaszanych tam przypadkach szarpnięcia nie ustępują. Czytałem również o przeczyszczeniu siateczki przy zaworze N75. Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności