Skocz do zawartości

Gaśnie C14NZ i "purtanie" z wydechu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

AD 1

Autko czasem zgasnie bez powodow

Na luzie ciezko go potem odpalic-raczej nie da rady

wrzuce bieg,wysprzegle i chodzi...

 

Co to moze byc?

Silnik C14nz,95rok.

 

czujnik polozenia przepustnicy?

czujnik polozenia wału korbowego?

 

AD 2

Z wydechu co pare sekund slychac "purtniecie"

 

Czym jest to spowodowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

sprawdz kody blyskowe... jak padl ktorys czujnik to sie o tym dowiesz...

 

czy obroty faluja?

jak dawno wymieniales elementy zaplonu? (swiece, kable)...

 

bo AD1 i AD2 nie musza miec ze soba nic wspolnego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zadnego błedu

kopulka,palec,swiece nowe

zaplon ustawiony

 

autko przy przyspeszaniu najpierw przymula a potem juz leci ok

(katalizator wywalony)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie.

 

Autko Opel Astra F Caravan 1995, bez LPG.

 

Mam bardzo podobny problem co kolega losiekk20.

 

Z małą zmianą - mianowicie, wymieniony został moduł zapłonowy, wcześniej świece, kable WN sprawdzone - są w porządku, cewka jest też ok...

 

Ale do rzeczy: na zimnym silniku autko zaczyna "parskać" tak jakby miało problemy z zapłonem, dodatkowo wydaje mi się że nie pracuje na wszystkich czterech garnuszkach...

 

Do tego jeszcze dochodzą falujące obroty - nie ma znaczenia czy wysprzęglę autko czy wrzucę na luz - po prostu sobie falują - uprzedzając pytanie - silnik krokowy został wyczyszczony - nie było aż tak tragicznie ale jednak (dodatkowo pojawił się błąd 35 - niewłaściwa liczba kroków więc musiałem wyczyścić - zobaczę czy pomoże) -

 

Nie jestem mechanikiem ale na pewno komuś coś takiego się przydarzyło...

 

Czy ktoś z tutaj obecnych jest w stanie powiedzieć co jeszcze powinienem sprawdzić, czym i w jaki sposób??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że pytanie które zadam jest co najmniej lamerskie ale nie jestem niestety mechanikiem - gdzie mam znaleźć "palec", kopułkę? Kable WN wiem oczywiście gdzie są ale sprawdzone i są "żyjące" - przebic nie znalazłem (oglądane oczywiście w ciemni). Omomierz pokazał że nie ma przerwań na kablach - sprawdzone.

 

Do czego jeszcze można się przyczepić??

 

Co do silniczka - niestety wyczyszczenie nie pomogło - przy jeździe nic się nie dzieje ale jeżeli stanie się np: na światłach - błąd się pokazuje.

 

Bardzo proszę o pomoc... wiem że mogę jej tutaj szukać.

 

Pozdrawiam i dzięki z góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopułka jest tam, skąd się rozchodzą przewody na świece.

Palec jest w środku.

jak ją zdejmiesz, to wyczyść styki, tam w środku i palec też wyczyść.

I zobacz w jakim stanie jest węgielek w samym środku kopułki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki - pójdę oczywiście za radą i sprawdzę - jutro powiem co i jak odkryłem i jakie są efekty :beer:

 

Mam nadzieję że coś się polepszy :beer: Dzięęęki wielkie za rady :beer:

 

[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 18:56 ]

A tak apropo - zresetowałem komputer (piszę oczywiście w sprawie silnika krokowego) bo wydawało mi się że problem leży po stronie komputera - ale niestety problem pojawił się nadal - nie wiem jak sprawdzić ten diabelski silniczek - pojawia się po odczytaniu błąd 35 - nieprawidłowa liczba kroków (więc wiem że na pewno to coś z silniczkiem). Wyczyściłem silniczek (nie był aż tak bardzo brudny ale coś się tam doszukałem). Po złożeniu autko odpaliło i nic się nie działo - do momentu gdy stanąłem na światłach - po chwili zaświeciła się kontrolka "Check engine", jak ruszyłem ze świateł (miałem jakieś 35-40 km/h) kontrolka zgasła.

 

Nie wiem niestety co jeszcze mogę przeglądnąć, czego się doszukiwać? Czy mogą to być styki w silniczku krokowym? Czy może mieć na to wpływ wymiana modułu zapłonowego w autku? Bo niestety ale musiałem go wymienić ponieważ auto potrafiło gasnąć nagle, spadały obroty i auto po prostu gasło - następnie próby odpalenia mogłyby być prowadzone przez 5 minut co najmniej i nie zawsze dawało to skutek że autko odpalało...

 

Wiem że rozpisuję się pewnie za bardzo ale wiem że lepiej przekazać jak najwięcej informacji żeby można było coś więcej zdiagnozować.

 

A wiem też że tutaj są :spece" od takich problemów :beer:

 

Będę wielce wdzięczny za pomoc, opisy czego i gdzie szukać :beer:

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności