Skocz do zawartości

Astra J 1.4 T + LPG Spadek mocy


Gość Johny221

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Johny221

Witam, 
Jakieś dwa tygodnie temu założyłem instalację LPG. Po przejechaniu 200 km zapaliła mi się kontrolka silnika. Wywaliło błąd DTC P0171 opel astra ( uboga mieszanka). Pojechałem do gazownika i rzeczywiście okazało się, że na małych obrotach była wpompowywana za słaba mieszanka, przeprogramowali lpg i wszystko śmigało póki nie skończył się gaz w butli :) ( Takie były zalecenia gazownika jeździć póki nie skończy się gaz i nie przełączy na benzynke ). No i co się stało. Szarpnięcie. Zapalił się check engine ( błąd ten sam) i dodatkowo wyskoczył komunikat "Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem". Jestem umówiony we wtorek na przegląd ale teraz mam wątpliwości czy to tylko gaz. Przełączyłem na benzynę i zauważyłem znaczny spadek mocy. Na autostradzie miałem problem z rozpędzeniem. To samo pod domem. Na drugim biegu przy 2tys obrotów ciężko mu było wyprzedzić rowerzystę. I teraz najciekawsze: dzisiaj rano na benzynie jeździł bez zarzutu. 100% mocy, gaz nadal szarpie. Z przemyśleń to powiem, że już wcześniej zauważyłem ze asterka ma czasami "słabsze dni", że nie ma takiego kopa. Auto z 2010 roku Astra J 1.4 Turbo 140 km. Przebieg 120tys.
Z tego co już sprawdziłem to świece - NGK Laser Iridium TFR7X7G - wszystkie działają. Na jednej z nich był brązowo-czerwony nalot. Może pod LPG powinny być założone inne świece? 

Edytowane przez Johny221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Johny221

Strojone ?w warsztacie? Zamontowany stag : Zbiornik, wielozawór, gazoszczelna obudowa, filtr, reduktor/parownik, zawór odcinający, wtryskiwacz, czujnik ciśnienia, no i QBox. Czy chcesz dokładny opis części ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Johny221

Najgorsze jest to, że jestem umówiony dopiero na wtorek. Póki co to zresetowałem błąd. Odłączyłem akumulator licząc, że nie będzie już wyskakiwał komunikat "Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" - Czytałem, że to może oznaczać, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z jakiego miasta jesteś? Na pewno masz w okolicy ogarniętego gazownika. Jeżeli zakład nie stroi w trasie lub na hamowni to nie ma opcji ustawić prawidłowo instalacji lpg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na benzynie są też problemy to defekt musi być i na log tylko się pogłębia bo wiadomo że ciężej dla ecm jest robić poprawki na bieżąco. Trzeba sprawdzić czy problemy nie wynikają z jakichś początków dolegliwości osprzętu typu doładowanie turbo jakis egr, DV, nieszczelności na dolocie kabloteka itp. 

Co ma giziwnik tu robić jak auto na benzynie nie jest sprawne. Ludzie myślą że jak auto więcej stoi jak jeździ i ma nalot 120 tys to musi być sprawne. Niejezdzone nawet częściej się psuje.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności