a.ola.01 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Witam, od 3 miesięcy posiadam Opel Astra G, silnik 1.7. Od pewnego czasu widać różnicę w poziomie płynu chłodniczego. Cały czas pilnuje, żeby był w normie, czasem dolewam niewielkie ilości. W zbiorniczku po przejechaniu około 20 kilometrów i odstawieniu auta płynu jest ponad kreskę, na zimnym silniku tego płynu jest mniej niż połowa zbiornika. Nie widać żadnych wycieków, korek od zbiorniczka wymieniony. Zauważyłam, że wentylator chłodnicy załącza się nawet przy 60 stopniach, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak przez jakiś czas. Mieliście może podobny problem, albo możecie doradzić od czego zacząć sprawdzać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym-i-wentylatorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Witamy, płyn w zbiorniczku może ale nie musi mieć różny poziom, na silniku rozgrzanym/zimnym, pod wpływem ciepła na pewno zwiększa swoją objętość, jest podgrzewany i przeganiany przez pompę wody w silniku. Może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy, jest przy chłodnicy albo w obudowie termostatu zazwyczaj. Dużo osób myli też wentylator klimatyzacji z wentylatorem chłodnicy płynu. Jeśli nie ma wycieków, ani się nie zapowietrza to zacząłbym od diagnozy komputerem, pomiar temperatury/napięcia czujnika temp. cieczy, odczytanie błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym-i-wentylatorem/#findComment-710938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a.ola.01 Opublikowano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 59 minut temu, WariatPSM napisał: Witamy, płyn w zbiorniczku może ale nie musi mieć różny poziom, na silniku rozgrzanym/zimnym, pod wpływem ciepła na pewno zwiększa swoją objętość, jest podgrzewany i przeganiany przez pompę wody w silniku. Może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy, jest przy chłodnicy albo w obudowie termostatu zazwyczaj. Dużo osób myli też wentylator klimatyzacji z wentylatorem chłodnicy płynu. Jeśli nie ma wycieków, ani się nie zapowietrza to zacząłbym od diagnozy komputerem, pomiar temperatury/napięcia czujnika temp. cieczy, odczytanie błędów. Ale żeby z mniej niż połowy zwiększył objętość aż pod korek? Od razu po jeździe można zauważyć też unoszącą się parę w okolicach tego korka. A może to pompa wody jest problemem? Wycieków brak, wydaje mi się że się nie zapowietrza. Dzięki za trochę informacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym-i-wentylatorem/#findComment-710943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 21 godzin temu, a.ola.01 napisał: Ale żeby z mniej niż połowy zwiększył objętość aż pod korek? Od razu po jeździe można zauważyć też unoszącą się parę w okolicach tego korka. A może to pompa wody jest problemem? Wycieków brak, wydaje mi się że się nie zapowietrza. Dzięki za trochę informacji. Możliwe, że w takim przypadku uszkodzeniu mogła ulec pompa wody/termostat, ale wygląda na to jakby się zapowietrzał, chociaż korek powinien odpowietrzyć z czasem układ chłodzenia. Poszukaj na forum jest kilka tematów w sprawie różnego zachowania płynu chłodniczego, są to przypadki z uszkodzeniem pompy/termostatu/uszczelki pod głowicą. Można sprawdzić jeszcze węże chłodnicy czy po rozgrzaniu auta każdy jest gorący, czy któryś jest zimny za czy przed termostatem. Tylko ostrożnie bo mogą być gorące.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-p%C5%82ynem-ch%C5%82odniczym-i-wentylatorem/#findComment-710977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.