Skocz do zawartości

Problem z płynem chłodniczym i wentylatorem.


a.ola.01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 3 miesięcy posiadam Opel Astra G, silnik 1.7. Od pewnego czasu widać różnicę w poziomie płynu chłodniczego. Cały czas pilnuje, żeby był w normie, czasem dolewam niewielkie ilości. W zbiorniczku po przejechaniu około 20 kilometrów i odstawieniu auta płynu jest ponad kreskę, na zimnym silniku tego płynu jest mniej niż połowa zbiornika. Nie widać żadnych wycieków, korek od zbiorniczka wymieniony. Zauważyłam, że wentylator chłodnicy załącza się nawet przy 60 stopniach, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak przez jakiś czas. Mieliście może podobny problem, albo możecie doradzić od czego zacząć sprawdzać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy, płyn w zbiorniczku może ale nie musi mieć różny poziom, na silniku rozgrzanym/zimnym, pod wpływem ciepła na pewno zwiększa swoją objętość, jest podgrzewany i przeganiany przez pompę wody w silniku. Może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy, jest przy chłodnicy albo w obudowie termostatu zazwyczaj. Dużo osób myli też wentylator klimatyzacji z wentylatorem chłodnicy płynu. Jeśli nie ma wycieków, ani się nie zapowietrza to zacząłbym od diagnozy komputerem, pomiar temperatury/napięcia czujnika temp. cieczy, odczytanie błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, WariatPSM napisał:

Witamy, płyn w zbiorniczku może ale nie musi mieć różny poziom, na silniku rozgrzanym/zimnym, pod wpływem ciepła na pewno zwiększa swoją objętość, jest podgrzewany i przeganiany przez pompę wody w silniku. Może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy, jest przy chłodnicy albo w obudowie termostatu zazwyczaj. Dużo osób myli też wentylator klimatyzacji z wentylatorem chłodnicy płynu. Jeśli nie ma wycieków, ani się nie zapowietrza to zacząłbym od diagnozy komputerem, pomiar temperatury/napięcia czujnika temp. cieczy, odczytanie błędów.

 

Ale żeby z mniej niż połowy zwiększył objętość aż pod korek? Od razu po jeździe można zauważyć też unoszącą się parę w okolicach tego korka. A może to pompa wody jest problemem? Wycieków brak, wydaje mi się że się nie zapowietrza. Dzięki za trochę informacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, a.ola.01 napisał:

 

Ale żeby z mniej niż połowy zwiększył objętość aż pod korek? Od razu po jeździe można zauważyć też unoszącą się parę w okolicach tego korka. A może to pompa wody jest problemem? Wycieków brak, wydaje mi się że się nie zapowietrza. Dzięki za trochę informacji. 

Możliwe, że w takim przypadku uszkodzeniu mogła ulec pompa wody/termostat, ale wygląda na to jakby się zapowietrzał, chociaż korek powinien odpowietrzyć z czasem układ chłodzenia. Poszukaj na forum jest kilka tematów w sprawie różnego zachowania płynu chłodniczego, są to przypadki z uszkodzeniem pompy/termostatu/uszczelki pod głowicą. Można sprawdzić jeszcze węże chłodnicy czy po rozgrzaniu auta każdy jest gorący, czy któryś jest zimny za czy przed termostatem. Tylko ostrożnie bo mogą być gorące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności