Skocz do zawartości

Corsa c wypadanie zapłonu


Gość Andrzej_90

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej_90

Dzień dobry wszystkim.

Moja corsa 2003 rok 150 tys nalatane rozrząd wymieniony przy około 90 tys. - benzynka

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wypadania zapłonu, w programie pokazują się błędy wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach a następnie z uporem maniaka tylko na 2. Dzieje się to tylko po odpaleniu jak autko postoi ale nie zawsze, zaczyna szarpać autem czasem mocniej czasem słabiej i po chwili zaczyna autko normalnie pracować. Nawet zdaje mi się że po zgaszeniu auta podczas szarpania i odpaleniu go na nowo autko już normalnie pali - ale tego jakoś pewny nie jestem czy to nie zbieg okoliczności.

 

1 na początek wymieniłem wszystkie świece oryginalne gm do tego modelu po podanym przez serwis numerze. - dalej to samo

2 no to sprawdzam wiązki, szarpię nimi, nie widzę przetarć nic - dalej to samo

3 no to cewka pomierzyłem omomierzem no wychodzi na to że wszystko ok brak przebicia, wartości takie same - dalej to samo

4 może wtrysk zakupiłem całą listwę za grosze, podmieniłem wtrysk na 2 cylindrze- dalej to samo

5 to czas na cewkę została podmieniona na oryginał te same numery ale używka - dalej to samo

6 czujnik wału i wałka (o ile dobrze to nazywam chociaż jak one by były uszkodzone no to auto by mi gasło podejrzewam a tak się nie dzieje) zostały tylko wyczyszczone, tylko proforma bo już pomysłów nie miałem

7 gdzieś wyczytałem że diody wpiąć do kostki od świec czy sterownik daje sygnał - faktycznie każda z nich sobie mruga, ale nie sprawdziłem tego podczas włączania pojazdu po dłuższym postoju, postaram się wykonać płytkę z 4 diodami i podpiąć je do wiązki i obserwować podczas odpalania co w trawie piszczy.

8 Teraz podmieniłem miejscami znowu świece cylinder 2 i 3 może kurcze uszkodzone zobaczymy czy wypadanie będzie dalej na cylindrze 2 

9 jeśli podmiana świecy nic nie zmieni dalej będzie to cylinder 2 no to jeszcze podmienię wtrysk tak samo z cylindrem 3

 

I tutaj już pomysły się kończą a z tego co czytam na forach w sumie no i nic. Jeśli ktoś ma może jakiś pomysł co może być nie tak, co mogę sprawdzić będę wdzięczny. Co do samego silnika no to jakiś czas temu wymieniłem chydropopychacze bo już klekotał jak dizelek. 

Dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej_90

Był ale na zimnym silniku. A chyba robi się na ciepłym?. Jeśli możesz napisz jak ma być on prawidło wykonany.

Edytowane przez Andrzej_90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej_90

Widzę że cieniutko z odpowiedziami. Przypomniało mi się że filtr paliwa nie był wymieniamy z 3 lata. Wymieniłem dla świętego spokoju. W sumie po odpaleniu zanim odpowietrzył się układ bardzo podobnie pracował.... Zobaczymy. A jak jest z funkcją reset ECU? Mam rozumieć że przywraca ona sterownik do funkcji fabrycznych?. Wiem że potem immo trzeba dopisać do sterownika bo mam carpass. Ale zastanawiam się czy czasem profilaktycznie resetu takiego nie wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset sie robi, jak się wylogowuje sterownik na przykład do sprzedaży.

W tej sytuacji bez sensu.

Czy zimny czy ciepły pokaże różnicę pomiędzy garami, tej wiadomości brak.

Podmieniasz i podmieniasz, ale czy na sprawne.

O wylataniu zapłonów są tony tematów, więc nic dziwnego, że nikomu nie chce się pisać po raz enty tego samego.

Myślałeś o uszkodzeniu sterownika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej_90

Po raz enty. A po raz enty w jakoś nikomu nie chcę się napisać co jest nie tak pod zakończonym tematem. Dobra nie warto strzelić języka, skoro z tego co czytałem to standard cewka, świece, kable jak są, kompresja, ECU... Co do uszkodzenia sterownika no to jedynie zostaje oddanie do serwisu który to sprawdzi albo kupienie używki ale znowu będzie kwestia a czy aby sprawny.... Jak wiesz jak sprawdzić to napisz i tyle. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zanim zmienię sterownik dla świętego spokoju zainstaluję takie coś w środku. Podczas odpalania będą świecić na przemian diody będę wiedział bynajmniej gdzie wina leży podczas odpalania czy po stronie sterownika czy jednak nie. 

20191008_151853.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

 

W dniu 28.09.2019 o 19:20, ja37 napisał:

Nie jestem elektronikiem, nie wiem, jak sprawdzić sterownik.

Ja bym wziął od kumpla działający i sprawdził.

 

Nie mam nikogo co śmiga Corsa. Teraz zauważyłem że na zimnym już jest ok a na ciepłym jest szarpanie jak zgasze silnik i po chwili go odpalę. 

Edytowane przez Andrzej_90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności