Skocz do zawartości
sebste

Diesel 1.7 - nie odpala, działa na plaku,

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie Chłopaki,

 

W niedziele kupiłem mojego pierwszego OPLA, w dodatku pierwszego w życiu DIESLA, więc jestem zielony lekko.

Opel ASTRA H, 1.7 CDTI, rok 2005. 

 

Przyjechaliśmy do sprzedającego auto odpaliło na dotyk, gdy się rozgrzało odpalał ale dłużej kręcił.

Gdy przejechałem nim 30km, dojechałem do domu i chciałem zaprezentować Żonie auto - nie odpaliło.

Kręcić kręci, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok. Przekaźniki pstrykają. No i nagle na forum wyczytaliśmy o odpaleniu na PLAKA.

Odpalił od razu - szok. No i można powiedzieć, że kolejne dwa dni jeździłem na krótkich dystansach, bez problemu odpalał zimny.

Pewnego dnia wybrałem się ciut dalej, auto się porządnie rozgrzało i problem wrócił przestał odpalać.  Działa jedynie metoda na PLAKA.

Pierwsze moje podejrzenie to pompa paliwa, bo w drugim aucie w benzynie ją słyszę po przekręceniu kluczyka, tej nie słyszę, chyba że tak to tu jest.

Drugie podejrzenie czujnik położenia wału. Gdzieś na innym forum pisali, że często zimny działa, a ciepły już blokuje i auto nie odpala.
Czasami w czasie jazdy zapala się samochodzik z kluczem ale po chwili gaśnie. Tak samo po odpaleniu na plaku, zapala się samochodzik jak auto się rozgrzeje, ikonka znika.

Ale czy mimo to rozrusznik może się kręcić ?? Podłączyłem moje OBD II i wyświetliło mi takie błędy:

 

PO380 - glow plugs, circuit A - malfunction

P1614 - Loss of RIM serial data

P1616 - Incorect signal

P0234 - Turbocharger, engine boost condition - limit exceeded

 

Czy ktoś mi pomoże ?? Czy po prostu zaraz się okaże, że kupiłem jakiegoś złoma!?!?!?

 

Edytowane przez sebste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i zobacz co się dzieje na nowo.

To mogły być stare błędy nie skasowane

 

Co diesla proponuję trochę poczytać zasadę pracy diesla czyli silnika z zapłonem samoczynnym


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Admin,

rozwinięcie tych błędów też znalazłem, ale teraz jak dojść do tego dlaczego nie odpala !?
Skasowałem błędy i za każdym razem wskakują powrotem te same.

Na tej podstawie inny użytkownik Astry twierdzi, że mam uszkodzonego CIM i dlatego nie odpala.

Znowu inna osoba mówi o czujniku wałku korbowym, choć w błędach nigdzie go nie ma.

 

Poradzisz coś więcej jak do tego się zabrać ??

Czy jechać do elektryka czy może jednak zwykły mechanik najpierw ??

A może jednak jestem wstanie dojść do tego sam !? - gdzieś na waszym forum przeczytałem, że wina może byćteż słabego aku, że kręci ale mimo to za mała moc jest by odpalił !? 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz aku . 

1614 i 1616 mogą swiadczyc o CIM. ( to już lepiej dobry elektryk)

 

https://www.auto-krak.pl/auto-krak/naprawa-cim-astra-h-zafira-b/

 

 

 

 

Świece żarowe ?

Dużo jest już na forum pisane o nich .

Jak sprawdzić itp.

Wpisz w wyszukiwarkę i poczytaj.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po usunięciu błędów pokazuje coś takiego:
nie rozumiem tylko co tzn. test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu.

Screenshot_20191106-155003.png

tylko martwi mnie to, że tak naprawdę żaden z tych błędów chyba nie świadczy o tym, że rozrusznik kręci a silnik nie odpala...
bo czy CIM może powodować nie odpalanie ?? podejrzewam, że jeśli tak to wcale nie powinien kręcić rozrusznikiem...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem

Ale może to być test programu diagnostycznego.

Nie powiódł się i program wyrzucił błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

czy CIM faktycznie może powodować nie odpalanie ?? bo wg. mnie powinien być martwy wtedy i nawet nie kręcić rozrusznikiem...
tak mam przynajmniej w Mercedesie, walczyłem tam z Immo bardzo długo, bo po przekreceniu kontrolki sie paliły a gdy robiłem pozycje 3 kluczyka to cisza była, nawet nie zakręcił.

Edytowane przez sebste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisem CIM który stwierdził że to nie będzie to, bo gdyby to był CIM nie kręcił by rozrusznikiem.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zadzwoń na linka którego ci podałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.