Skocz do zawartości

Dziwny dźwięk, praca, spalanie


Gość Czubek

Rekomendowane odpowiedzi

https://youtu.be/0sPiePqK2D4

 

Witam. 

Jestem nowa. 

Mam nadzieję o jakieś konkretne odpowiedzi i pomoc. Ponieważ nie znalazłam nic na forum chciałam to opisać. 

2 mechanikow nie może mi pomóc. 

Więc tak mam zafire B z 2006 r 1.9 cdti 100km od 2 lat przejechane ma 214 tys km. 

Wymienione było turbo, uszczelka przy kolektorze, dwumasa, świece żarowe, cała chłodnica do klimy oraz rzeczy typu olej, filtry na bieżąco wymieniane. Zrobiłam kopie klucza bo miałam tylko jeden nie zwróciłam wcześniej uwagi ale wyskakuje mi błąd z transponderem ale sądzę że to nie jest przyczyną, chociaż... W 2018 w grudniu dziadzio wjechał mi w tył ale tylko porysowal mi zderzak trochę klapa ale ponoć nie poszło po belce. To teraz do rzeczy. 

Jak jeździłam do pracy co drugi dzień albo dwa dni pod rząd robiłam nią w jedną stronę około 27 km. I nic się nie działo przez rok. Po uderzeniu w styczniu 2019 roku pierwszy raz mi się to zdążyło po przejechaniu około 35 km na autostradzie i zjechaniu z niej, stałam na światłach auto w tym momencie zaczęło robić jak traktor, zapalił się samochodzik z kluczykiem i obroty skakały 0.9 do 1. 2 tys. Zjechalam na parking zgasilam samochód chwilę postalam, zapaliłam i wszystko wróciło do normy. Później zrobiło się tak jak jechaliśmy na wczasy w kwietniu po przejechaniu ponad 130 km samochód najpierw zaczął buczec delikatnie ale nie tracił na mocy ani nie kopci, im dłużej jechaliśmy tym mocniej buczal wiec zjechalismy na mop stanęliśmy i znowu autko z kluczykiem, obroty i dźwięk jak traktor. Później w lipcu i sierpniu ta sama trasa ten sam odcinek tak samo. W październiku już po przejechaniu 8km tak się zrobiło ale nie zapalił się kluczyk. Wczoraj już po zapaleniu na zimnym silniku tak zaczął robić jak traktor ale później mu przeszło. Dzisiaj po zapaleniu też zaczął tak robić ale pojechałam i nie buczal dopiero jak stanęłam u celu zaczal pyrkac ale bez kluczyka na pulpicie. Po około 1 h ponowilam jazdę i słyszałam że zaczyna buczec więc jechałam do mechanika po drodze już pod celem spalanie tymczasowe na 2 wynosiło około 30l jak dojechałam i stanęłam wszystko ustalo... 

Jesli chodzi o spalanie jak zaczyna buczec to podskakuje do 16l, jak stoję na luzie czy to kontrolka się świeci czy tylko sam turkot ma około 4l.

Gdy nic się nie dzieje na luzie ma 0.4 do 0.6l a w trasie około 7 do 9l. 

Mam nadzieję że filmik się otworzy. Nagrała go jak pierwszy raz tak zrobiła. 

Czy ma ktoś może jakis pomysł co to moze byc? Gdzie szukać? 

Z góry dzięki za pomoc jaką kolwiek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne są kody błędów, mi w Vectrze C 1.9 120KM pokazuje wysokie spalanie jak wypala się DPF (filtr cząstek stałych). Wtedy najlepiej jechać autem na dość wysokich obrotach min 3000rpm, jeżeli będą za niskie to tą ropę co leją wtryski znajdzie się w oleju silnikowym. Jeśli nie posiadasz DPF, to pewnie problem tkwi w EGR, przyda się na sam początek dobra diagnoza komputerem, później profilaktycznie czyszczenie EGR, map sensora, i przepustnicy (klapy zamykającej dolot powietrza). U mnie szarpało/rzucało i rozwiązałem to w tym temacie, winowajca EGR, warto też wymienić filtr paliwa jak nie był wymieniany: 

Oczywiście ja miałem problem z EGR, u ciebie może to być inny problem, EGR jest powiązany z wieloma czujnikami odpowiadającymi za dozowanie paliwa, powietrza oraz ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Filtr paliwa był wymieniony w tym roku na wakacjach, był czysty więc jest ok. Leje ropę verve nie wiem czy coś daje ale leje :) i dwa razy do roku jakąś ojciec mi wlewa mieszankę do baku która czyści wszytko.

Właśnie jak czytałam inne fora to jedynie co nie było wymienione w niej to zawór EGR-U. Problem polega na tym że podczas diagnozy komputerem nic nie pokazuje bo nie świeci kontrolka serwisu. A jak już świeci to jestem za daleko od mechanika żeby dojechać :( ale jak i jeden tak i drugi mówią że szkoda kasy i czasu żeby rozbierać pół samochodu a okaże się że to i tak nie to :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym EGR-em to może być tak, że wyłączysz silnik i ponownie uruchomisz i brak usterki. Można na początek przeczyścić, bądź ograniczyć ilość spalin tak jak ja to zrobiłem. Lepiej wyczyścić i przytkać niż wydać pieniądze na nowy i problem może powrócić. Jest dosyć sporo tematów co do pracy EGR, mi ten sposób pomógł, nie musiałem w nic inwestować, auto lepiej się zbiera i przyspiesza liniowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ok dzięki :) nic będę molestowac mojego mechanika żeby zobaczył i powiedział co on o tym myśli. Bo w sumie zaszkodzić nie zaszkodzi tak jak piszesz nie ma nic do stracenia albo się uda albo i tak trzeba wymienić.

Dzięki jeszcze raz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności