Gość kamil9480 Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 (edytowane) Witajcie, zamierzam zabrać się za zmianę bębnów na tarcze w Astrze G 1,6 16V i przeglądam katalog części na 7zap żeby się dokładniej przyjrzeć temu wszystkiemu i nie rozumiem kilku skrótów. Podrzucę linka https://opel.7zap.com/pl/car/t98/j/0/29-2/#3 jest tam obok każdej części w nawiasie oznaczenie (-A, -E). Co ono oznacza? W innych kategoriach pojawiają się też takie skrót jak (NLS), którego też nie rozumiem. Albo tak jak w przykładzie z linku dla jednej części (nr 3, w tym przypadku lewa i prawa) są dwa numery części a jest to wg katalogu ten sam element. Albo w przypadku amortyzatorów z tego katalogu do jednego amortyzatora jest kilkanaście rodzajów/typów, a jeden numer części. Pomoże ktoś w tej kwestii bo nie chciałbym złego kupić a potem odsyłać? Edytowane 21 Listopada 2019 przez kamil9480   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Skrót (-A, -E) informuje że niektóre części są w opisach wyposażenia elektrycznego. Tego drugiego nie znam Jeżeli jest jedna część z innym nr to może chodzić o lustrzane odbicie (bynajmniej tak mi się wydaje).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil9480 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 29 minut temu, rafalgrzegorz napisał: Skrót (-A, -E) informuje że niektóre części są w opisach wyposażenia elektrycznego. Tego drugiego nie znam Jeżeli jest jedna część z innym nr to może chodzić o lustrzane odbicie (bynajmniej tak mi się wydaje). Dzięki wielkie bo nie mogłem tego rozszyfrować. Apropo części z jednym numerem to też myślałem, że pod linkiem jest podział na lewe i prawe czyli właściwie odbicie lustrzane, a poniżej jeszcze jeden taki sam zestaw z zupełnie innym numerem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Jeżeli chodzi o hamulce tylne - różnice były przy mocach silnika, rodzaju piast (Astra G i Zafira A miały piasty na 4 i na 5 śrub) jak też zaciski bosch-a (problematyczne) i Lucas-a (mniej kłopotliwe). Poza tym zawsze dochodziły jakieś modyfikacje - i stąd stosować do nr fabrycznego autka itp. lub w zestawie z i podany nr części. Takie przeróbki najlepiej robić mając jakiegoś dawce - przekładasz z jednej belki na drugą - dokupujesz tylko tarcze i klocki ( co najwyżej tarcze kotwiczne - osłony tarcz - bo te często są zeżarte). Linki ręcznego też są inne.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil9480 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Wiem zdaję sobie sprawę z czymś to się wiąże i że jest trochę do zmiany łącznie z linką czy niektórymi przewodami. U mnie jest na 4 śruby i z tego co wiem to z tym silnikiem montowane były zaciski Lukas i tarcze 240 mm na tył ale to jeszcze muszę zajrzeć do przodu żeby to potwierdzić. Tylko chciałem na początek zorientować się właśnie w temacie tego mocowania piasty (co schemat to inna nazwa tego). Mam już na oku kilka belek tylko najpierw jeszcze muszę sprawdzić przód co i jak tam było. Potem wystarczy przekładkę zrobić zaciski zregenerować wyczyścić wszystko jak należy, nowe tarcze klocki linką i kilka przewodów i będzie wszystko git   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gekeer Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Dla potomnych znalezione na forum vauxhalla: NLS - No Longer Serviced, część już nie jest produkowana, należy używać części podanej w nawiasie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.