Skocz do zawartości
Cypisek

Opel vivaro 1.9cdti 2005r Pomocy w sprawie odpalania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich potrzebuje waszej fachowej pomocy. Otóż posiadam opla vivaro 1.9cdti silnik f9q 760 z tego co pamiętam. Mam problem z odpaleniem A mianowicie po dłuższym postoju typu po nocy lub po 5 godzinach ciężko odpala chodzi oto że silnik kręci jest taki moment jak by chciał załapać ale nie załapuje i takie próby przez około 15minut aż w końcu odpali ale przez jakieś 1minute nie reaguje na padał gazu później już jest wszystko ok do momentu gdy auto postoji około 5godzin i znów to samo. Dodam że wymieniony rozrząd filtry oleju paliwa powietrza kabinowy brak pęcherzyków powietrza w przewodach paliwowych pod op comie nie ma żadnych błędów w parametrach wszystko jest ok nie wiem co jest przyczyną dodatkowo swiece zarowe sprawdzone i są ok moduł też jest ok i nie wiem gdzie szukać bardzo proszę o pomoc szukałem na forach są podobne posty ale nie takie same jak moje. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Cypisek napisał:

parametrach wszystko jest ok

 

Ale patrzyłeś w parametrach podczas tego braku reakcji na pedał gazu?

Skąd wiesz że w parametrach jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wiele postów na temat parametrów mojego vivaro i wszystkie najważniejsze są ksiazkowe. Wczoraj siedziałem z kompem ze 2 godziny z autem 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie reaguje na pedał gazu.

Jakie są reakcje komputera na naciśnięcie pedału ?

Widać że pedał zmienia pozycje?

 

Co jest z paliwem?

Nie zapowietrza się ?

Dałeś wężyk przeźroczysty aby zobaczyć czy paliwo jest w wężyku i dochodzi do pompy?

Jakie jest położenie EGR?

Jak widzi czujnik temp. płynu?

Jak widzi czujnik wału?

Testy elementów wykonawczych zrobiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje ze pedal gazu chodzi mam filmik po odpaleniu jakie sa parametry na op com ale nie moge tu wstawic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A reszta?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w wężyku przeźroczystym jest paliwo nie ma pecherzykow powietrza położenie egr41%

Temperatura płynu po 5 min od odpalenia 39stopmi  

Czujnik wału synchronizacja 

Testy elementów wykonawczych? Tzn 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Cypisek napisał:

położenie egr41%

 

To jest przed odpaleniem ?

38 minut temu, Cypisek napisał:

Temperatura płynu po 5 min od odpalenia 39stopmi  

 

ale ty nie masz problemu po 5 minutach po odpaleniu lecz z odpaleniem.

Czyli jaka masz temp. płynu przed odpaleniem i w czasie odpalenia.

38 minut temu, Cypisek napisał:

Czujnik wału synchronizacja 

Nic nie mówi.

Jakie obroty podczas odpalania pokazuje?

38 minut temu, Cypisek napisał:

Testy elementów wykonawczych? Tzn 

 

To znaczy poszukaj w Opcomie takiej opcji i dzialaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

 

 

Oto parametry gdy auto niechce zapalić 

20191201_134619_resize_86_compress59.jpg

20191201_134550_resize_43_compress1.jpg

20191201_134635_resize_63_compress32.jpg

20191201_134713_resize_42_compress3.jpg

20191201_134700_resize_23_compress85.jpg

20191201_134653_resize_55_compress59.jpg

Edytowane przez Cypisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według Tisa masa paliwa  powinno być na wolnych 3.5-8 mg/suw a dopiero po przygazowaniu  do oporu powyżej 25

 

Ciśnienie ładowania przed odpaleniem powinno być 5 %

Przekaźnik pompy masz nieaktywny  .Po włączeniu zapłonu powinien być aktywny a po 10 sek. nieaktywny.

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania powinien być jak wyżej

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa paliwa na biegu jalowym zaraz po odpaleniu pokazuje od 15 do 16 mg/suw

Po odpaleniu przekaznik pompy jest cały czas aktywny A mówiłeś że powinien być nie aktywny więc jakie wnioski z tego mogę przyjąć co mi proponujesz najpierw sprawdzić od czego zacząć?? Mam filmik nagrany zaraz po odpaleniu i są wszystkie parametry dodam że wciąż nie ma żadnego błędu robiłem te wszystkie testy na op com i wszystko działa już głupieje wczoraj było trochę cieplej i auto zapaliło prawie że od strzału dziś już to musiałem kręcić po kilka razy i po około 10 min zapalił 

Kolego Adam 1954 mógł byś mi podać swój e mail podesłał bym ci filmik zaraz po odpaleniu  i byś coś więcej mi powiedział 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ten czujnik na pompie jest trafiony że tak ciężko pali co jak myślicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nagraj parametry z rozruchu i odpalony kiedy nie reaguje na gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.