Skocz do zawartości

Corsa B - komputer, sonda lambda, spalanie, diagnoza


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wiele kierowcow ma proble ze spalaniem w swojej Corsie B dlatego myslę, że ten temat bedzie owocny (glownie dla laików).

Jestem poczatkujacy, zielony i jak kto woli, ale nie tylko ja, więc proszę o wyrozumialosc i pomoc, dziekuje.

 

Czy komputer rzeczywiście działa? Mianowicie przeczytałem na jednym z postów, że ktoś miał odłączoną sonde lambdę i komputer nic nie pokazał ze jest cos nie tak lub jest odlaczona... (Nikt nie odpowiedział na to pytanie, bo co prawda wypowiedz byla doczepiona do jakiegos innego tematu.)

Teraz chcialem ponowic problem na swoim przykładzie. Samochód dużo pali 9 litry w miescie i na trasie więc postanowiłem przetestowac komputerem błędy. I nic - czysty, a silnik warczal nie rowno chodzil wiec wymieniłem kable w bagazniku ktore robily zwarcie i juz przynajmniej nie przygasa co chwile silnik, ale i tak duzo pali. Więc postanowilem wymienic na początku sondę lambdę - między innymi dlatego że nie ma siły samochód i sonda jest stara. Tak z ciekawości (wynikajacej z innego postu) też odłączyłem sonde i zapaliłem stacyjkę - a komputer nic(!). Wsadzam kabelki do szukania błędu a on pokazuje że wszystko gra, tzn caly czas miga 1 i 2 czyli 12-test rozpoczety. Dlatego ponawiam pytanie co jest? Dlaczego nie widzi ze lambda odłaczona? Pewnie tez nie zauwaza zlej mieszanki? itp.

 

Wymienilem sondę i silnik chodzi po a) ciszej po :D gładko no i spalil mi juz 8,3. Mysle ze stara lambda dawala zle informacje o zawartosci tlenu w spalinach.

 

info: Opel Corsa B 94r c14nz, wszystkie filtry i oleje wymienione,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Aby komputer wykazał błąd sondy trzeba pojeździć z odpieta wtyczką od sondy, samo odlaczenie jej i przekręcenie kluczykiem do odczytu błędów nic nie da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous