Skocz do zawartości

X17DTL przepływomierz zaniża wskazania ?


Gość szawryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Metodą darowizny stałem się posiadaczem Astry z silnikiem X17DTL . Fajne auto ale mam problem z dymieniem na wysokich obrotach i czasem wyskakującym check engine. Przeczytałem dużo postów związanych z takimi lub podobnymi objawami i z dużym prawdopodobieństwem wychodzi że przepływomierz zaniża wskazania. Op COM (chiński ) pokazuje na wolnych obrotach ( 800 obr/min ) 298mg/stroke, przy 1900obr  320mg/stroke, przy 2600 obr  361mg/stroke, przy 3950obr 410mg/stroke . Gdzieś na forum wyczytałem że na postoju jak wcisnę gaz do dechy przepływomierz powinien pokazać nawet 1000mg/suw . Biorąc to pod uwagę wychodzi że mój jest uszkodzony ?  Turbina ładuje ( wegług op coma ) do 1,6 BAR. Dolot sprawdzałem - szczelny.  Podpowiecie coś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju to sobie możesz sprawdzać. Auto musi być obciążone. Porownujesz doładowanie z wskazaniem przepływomierza jak masz zapięty że 4 bieg i pedał gazu wciśnięty maksymalnie w podłogę. Czasem nie na 3/4 tylko max w podłogę i tak jak przyspiesza to sprawdzasz parametry.  Z tym że jak kopci to podlewa paliwem dość dobrze tylko raczej powietrza nie dostaje. Czyli przeplywka byłaby dobra. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wesol jak byś to skomentował? Według opcoma : przepustnica otwarta na 86%, obroty silnika 2188,  Maf pokazuje 468mg/suw, EGR Command (Exhaust-Gas Recirculation Command) 1002mg/suw, boost pressure command 1,84 , boost pressure1,44. Co to za dziwne ( dla mnie ) żądanie EGRu 1002mg/suw i dlaczego przepływomierz tak mało pokazuje ? Czyżby jednak turbina...

Jutro zrobię tak jak pisałeś wyżej. To co napisałem jest z logów dynamicznych ale nie wiem na którym biegu...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wyskoczyłem na obwodnice wcisnąłem  gaz w podłogę i tak przepustnica otwarta na 100%, obroty silnika 2916,  Maf pokazuje 523mg/suw, EGR Command (Exhaust-Gas Recirculation Command) 1000mg/suw, boost pressure command 1,84 , boost pressure1,62 , prędkość 90km/h. To było na trzecim biegu,  zawróciłem na rondzie,  gaz w podłogę i znowu trzeci bieg i mamy :przepustnica otwarta na 100%, obroty silnika 3771,  Maf pokazuje 471mg/suw, EGR Command (Exhaust-Gas Recirculation Command) 1000mg/suw, boost pressure command 1,84 , boost pressure1,61 , prędkość 117km/h. O dziwo ani razu nawet na chwilkę nie zapalił się check engine. Nie mam pojęcia co się stało. Z tego szczęścia zrobiłem sześćdziesięcio kilometrową trasę jadąc z różnymi  prędkościami na różnych biegach a check engine ani śladu... Co jeszcze dziwniejsze , dymu w lusterku nie widać... Może coś się przepchało... Czytałem że że jak emeryt jeździ to auto się zamuli. Może to właśnie ten przypadek ? No ale co to znaczy że EGR chce 1000mg/suw a dostaje np. 523mg/suw ? To mnie zmyliło... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak. Przepustnica tu źle przetłumaczona jest bo to chodzi o poziom wciśnięcia pedału gazu. I tak jak tu robiłeś to 100 procent to pedał w podłogę. Troszkę nuedoladiwuje ale sprawdź czy jest szczelność rur od turbo do kolektora dolotowego i IC. Jeszcze bym egr zaślepił nawet tylko na testy. Rurę od przeplywki maf do turbo też sprawdził czy nie ma jakiej małej dziureczki jak po kunie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności