Gość MiF Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Witam, Kupiłem w ostatnim czasie Opla merive b 2012r. Przebieg 170tys, 1.4 turbo lpg. Samochód jeździł ok na benzynie i lpg, nie faulował, chyba równo pracował poza gwizdaniem rolek na osprzecie(rolka alternatora i napinacz) i palił się check. Zaprowadziłem do mechanika na wymianę hałasujacych rolek, filtrów, oleju, świec itd. Dodam że z pod pokrywy zaworów wyciekał olej więc i uszczelka do wymiany. Po wymianie wszystkich tych elementów silnik pracuje nie równo jakby miał zaraz zgasnąć, check się pali, zapalają się kontroli ABS i trakcji, z silnika słychać syczenie z odmy i pomimo wymiany uszczelki z pod pokrywy zaworów wyciek znowu olej lecz w innym miejscu niż poprzednim. Dodam że przed wymiana tego wszystkiego mechanik ujawnił że na korku odmy była przyklejona karteczka papierowa z notesiku przez którą nie było słychać syczenie z odmy. Ponadto zasyna bagnet oleju jak chce się go podnieść i wytwarza się takie ciśnienie płynu chłodniczego że wywala odpowietrzeniem zbiorniczka płyn chłodzący. Błędy jakie pokazuje komputer to p0171 p0131 p0300. Te wszystkie objawy dzieją się na benzynie. I wcześniej mogły być nie zauważalne z uwagi na swiszczace rolki osprzętu. Samochód nie kopci. Jedna ze starych świec była kompletnie wypalona. Ma ktoś pomysł co to może być?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiF Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Te artykułu też znalazłem tylko czy pozostałe błędy również są powiązane z problemem pokrywy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Witam. Może padła membrama w odmie. Kiedy były wymieniane świece zapłonowe? Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 8 godzin temu, MiF napisał: Te artykułu też znalazłem tylko czy pozostałe błędy również są powiązane z problemem pokrywy? Na razie się nie zastanawiaj tylko najprędzej zrób z tą membraną. A potem będziesz szukał dalej jak będzie źle.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiF Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 4 godziny temu, Wojtek napisał: Witam. Może padła membrama w odmie. Kiedy były wymieniane świece zapłonowe? Świece były wymienione właśnie teraz na NGK, z czego jedna na 4 była mocno upalona. Przed wymianą z pod pokrywy leciał olej. Oczywiście jak to w komisach... silnik był umyty więc przy zakupie nie było widać że gdzieś cieknie a silnik równo pracował, poza świstaniem rolki od alternatora. Po założeniu nowej uszczelki silnik widocznie się na tyle uszczelnił że zaczął nierówno pracować i wywaliło błędy. A po przejechaniu kilku km wywaliło znowu olej z pod pokrywy tyle że z innej strony. Dodatkowo podejrzewam że w komisie lub poprzedni właściciel zakleił przed sprzedażą korek odmy na pokrywie karteczką papieru, żeby nie było słychać świstania. 3 godziny temu, adam1954 napisał: Na razie się nie zastanawiaj tylko najprędzej zrób z tą membraną. A potem będziesz szukał dalej jak będzie źle. Wiesz dobrze byłoby zdiagnozować trafnie problem bo nie sztuka wymieniać części. Ale jeżeli pojazd ma poważniejszą wadę to trzeba jechać do komisu i niech gość go zabiera lub uczestniczny w poniesionych kosztach naprawy. Ponieważ mycie silnika i ta karteczka to jest ewidentnie ukrywanie wad pojazdu. Auto jest naprawde fajne i ładne więc szkoda go oddawać. ale jak przyjdzie mi wymieniać cały motor to szkoda moich nerwów, czasu i pieniędzy. A może ktoś miał podobny przypadek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Modar40 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Z opisu wynika, że masz walniętą membranę i jeszcze zawór w kolektorze dolotowym /jedno uszkadza drugie/. Regeneruje te elementy ta firma http://www.pokrywy-zaworów.pl, a opis jak to sprawdzić masz tu:   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.