Skocz do zawartości

Nie odbija kierunkowskaz


Gość Mundy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Dzisiaj wziąłem się za ponoć częsty przypadek usterki klaksonu nie zawsze działa na zmniejszonym oświetleniu deski działa na zwiększonym nie. Tak wiec zgodnie z pewnym filmikiem rozebrałem wszystko potrzebne aż dobrałem się do tej płyty „głównej „ ( nie wiem jak się dokładnie nazywa ) oczyściłem styki rozebrałem jak było na filmiku potem złożyłem do kupy i klakson działa poprawnie ale za to kierunkowskazy nie odbijają po skręcie kierownica, co jest za to odpowiedzialne i jak mogę to naprawić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik mówił ze kalibracja nic nie da i trzeba samemu ustawić , jaka Twoja opinia ? Czyżby się mylił ? Ja słyszałem ze kalibracja jak najbardziej pomoże 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz nie będę się wymądrzał, bo sam nie robiłem kalibracji, jedynie odczytywałem dane z czujnika kąta skrętu przez opcoma (koła na wprost=0, a po skręcaniu do oporu ok. +/-500)... Ale ponieważ co jakiś czas pojawia mi się błąd C0460 (na szczęście póki co bez skutków ubocznych), to troszkę poczytałem po forach o kalibracji. I wynika, że po każdym odpięciu złączy w kierownicy potrzebna jest kalibracja (TECHem lub OpComem, lub bez komputera), można odczytać opcomem, czy czujnik skrętu jest skalibrowany, może więc warto poszukać na forum kogoś z opcomem z Twoich stron. Oczywiście zakładam, że nic nie przestawiłeś i wszystko złożyłeś prawidłowo. Warto też poszukać na YT filmików o zdejmowaniu kierownicy i CIM, czy kalibracji. W każdym razie, ja uważam, że kalibracja nawet jak nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to tego modułu (tarcza) to nie da się źle zamontować, w każdym razie złożyłem to tak samo jak i rozkręciłem a potem z 5 razy próbowałem niby przestawić ale i tak tarcza znajdowała się zawsze w tym samym punkcie . Czy ta kalibracja uda się tylko poprzez program do Opli ? A ogólny diagnostyczny ? Pamietam ze ten znajomy mechanik miał bodajże maxi ecu jak dobrze pamietam i za całość dał chyba ponad 2 tys wiec tam chyba tez można skalibrować czy nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przeczytaj ten wątek: https://forum.opel24.com/topic/85995-problem-z-czujnikiem-kąta-skrętu/?tab=comments#comment-704737 co do sposobu składania. A oprogramowanie przypuszczam, że jak ma w maxiecu obsługę opli, to powinna być możliwość... u mnie jest możliwość kalibracji w programie ogólnodiagnostycznym  Wow Snooper (DS150)

1449313162_9002020-01-0718_32.thumb.png.5dc986b69c9b409b33dcd82ec504e538.png

 

ale wpisz w forumową wyszukiwarkę o czujniku kąta skrętu, bo jest sporo przydatnych wątków w temacie, no i spróbuj skalibrować bez komputera (odłączenie aku na kilka minut, podłączenie, kluczyk w pozycję zapłon bez odpalania i kręcenie kierownicą na maxa w jedną stronę, na maxa w drugą i powrót do prostych kół, trochę ciężko idzie, bo wspomaganie nie działa, ale idzie... i powinno być skalibrowane, jak jest wszystko złożone poprawnie. Choć warto byłoby sprawdzić na kompie, jakie błędy Ci się pojawiły.

Edytowane przez bogoes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności