Skocz do zawartości

[Meriva A] 1.6 16V - błędy


Gość prezesik25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

Witajcie.

To mój pierwszy post na Waszym forum.

 

Mam problem z merivą taty.

 

Opel Meriva rocznik 2006 po lifcie, wersja Enjoy (tempomat, czujniki cofania itp). Silnik 1.6 16V z instalacją LPG sekwencja.

Błędy, jakie obecnie odczytano migającą kontrolką:

1112 - podejrzewam zablokowane klapy wirowe

1116 - obwód termostatu płynu chłodzącego. Rok temu wymieniony był termostat, który montowany jest razem z czujnikiem. Obecnie błąd się pojawił. Na częściowo rozgrzanym silniku (nie patrzyłem na temperaturę) zmierzyłem rezystancję czujników. Czujnik w wymienionym termostacie pokazywał 505 ohm i wartość wzrastała wraz ze stygnięciem płynu. Czujnik obok znajdujący się w głównej obudowie termostatu pokazywał 15 ohm... Czytając neta znalazłem opis, że czujniki powinny się wzajemnie pokrywać, tj. mieć takie same wartości lub bardzo zbliżone. Wg mnie tu leży wina w uszkodzonym czujniki w głównej obudowie termostatu.

0443 - zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa. Wg mnie chyba jest umieszczony w tylnej części silnika obok tego nieszczęsnego elektrozaworu od klap wirowych.

0141 - druga sonda lambda. Wymieniana była rura wraz z łącznikiem elastycznym. Przypadkowo ze starej sondy wyrwały się kable. Została kupiona nowa, niestety z inną wtyczką (ale też od opla) - założona została stara wtyczka i kable połączone wg kolorów z nową sondą. Wcześniej te wyrwane kable od starej sondy latały luzem przy półosi, takim sposobem zrobione zostało kilka km.

0130 - za niskie napięcie obwodu sensora o2. Wg mnie jest to przyczyna czujnika znajdującego się w rurze od filtra powietrza lub kabelków przy wtyczce, bo są lekko naderwane.

Wyczytałem jeszcze, że za błąd 0443 i 0141 może odpowiadać ten sam bezpiecznik nr 14 (15A). Wg mnie mógł się przepalić, jak wyrwane kable od drugiej sondy wisiały i dotykały do masy (zasilanie grzałki sondy). Ten bezpiecznik zostanie sprawdzony zaraz w poniedziałek, więc o tym dam znać.

Proszę o podpowiedź na powyższe błędy oraz o moją wstępną diagnozę, czy idę w dobrym kierunku.

Mam kabelki ELM327 i vag KKL zakupione do fiata od Viaken.pl. ale miałem problem połączyć się nimi z merivą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest już dość dużo porad jakim sprzętem się łączyć z Mery.

 

14 godzin temu, prezesik25 napisał:

może odpowiadać ten sam bezpiecznik nr 14 (15A).

 

Ten bezpiecznik zasila obydwie sondy , zawór par paliwa , termostat , oraz EGR.

 

 

 

 

15 godzin temu, prezesik25 napisał:

1112 - podejrzewam zablokowane klapy wirowe

 

 

Czujnik od nich jest sprzężony z czujnikiem ciśnienia w kolektorze ssacym

Obydwa są sterowane sterownikiem silnika.

 

 

 

 

Ogólnie to sprawdzenie napięcia na aku i ładowanie  , klemy i masy na karoserii w pierwszej kolejności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności