Gość S.W. Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) Witam Opel MERIVA II 2010 brak wspomagania kierownicy. Wspomaganie elektro-hydrauliczne. Po uruchomieniu silnika pojazdu wykonałem pomiary napięć na pinach wtyczki od sterowania wspomagania Pierwszy pomiar minus miernika na minusie akumulatora plus miernika na PIN 1 Drugi pomiar plus miernika na PIN 1 minus miernika na PIN 2 Trzeci pomiar plus miernika na PIN 1 minus miernika na PIN 3 Minus akumulatora PIN 2 PIN 3 PIN 1 14,20V 11,55V 12,00 Nie znam się na elektryce samochodowej, biorąc pod uwagę główne zabezpieczenie dla pompy wspomagania (bezpiecznik 80A) i przekrój przewodu 10mm2 niepokojący jest pobór prądu bo mam zaledwie 0,2A. To może oznaczać tylko jedno - uszkodzony silnik pompy. Chyba że wartości napięć są nieprawidłowe - czyli złe sterowanie. Informacja na wskaźniku „Sprawdź układ wspomagania kierownicy” pojawia się tylko po uruchomieniu silnika pojazdu. Błąd oczytany komputerem z portu OBD2: - C0480-61 <Unknown DTC> - Stuck Please wait… Reading stored Freeze Frame information… Freeze Frame service is not supported by this controller. System Power Mode: Run Actual Motor Speed: 0 RPM Po odłączeniu głównego zasilania od pompy pojawia się dodatkowo błąd: C056D-37 electronic control unit hartware - software malfunction Edytowane 25 Lutego 2020 przez S.W.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Silnik pompy się skończył moim zdaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S.W. Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Dziękuję za odpowiedź. Po wymianie pompy poinformuję o wynikach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Może najpierw sprawdź? Podaj bezpośrednio zasilanie do pompy z pominięciem wiązki samochodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S.W. Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Główne zasilanie to wiadomo. Pozostaje problem jak podłączyć PINY od sterowania. Przychodzi mi do głowy jedyne rozwiązanie: - PIN 1 plus akumulatora, - PIN 2 i 3 minus akumulatora. Czy takie podłączenie będzie ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Z tego co pamiętam to pompa jest sterowana plusem a nie masą. Brązowy przewód we wtyczce to masa. Schematów trzeba by poszukać. Doraźnie można wzorować się na wiązce auta - z bezpiecznika leci plus, masę znajdziesz, a sygnałowy zmierzyć, czy po uruchomieniu silnika pojawia się plus czy masa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S.W. Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Z mich przedstawionych wyników na początku postu wynika że na PIN 2 i 3 jest minus (różniący się wartościami o 0,45V). A na PIN 1 jest podany plus przez styk stacyjki (sprawdzone plus zanika po wyłączeniu zapłonu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 To tak byś musiał podać. Silnik pompy musiałby ruszyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-718867 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S.W. Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Witam. Pompa została wymieniona, zalana nowym olejem, odpowietrzona. Wykonałem pomiar poboru prądu przez silnik pompy (koła na wprost): - zaraz po uruchomieniu (układ zapowietrzony) było 6,23A, - po odpowietrzeniu 5,60A. Problem ze wspomaganiem został częściowo rozwiązany. Nadal na desce pojazdu świeci się kierownica z wykrzyknikiem. Teraz podejrzewam będę się borykał z ustawieniem komputera. Program diagnostyczny wyrzuca błąd U0131-00 Lost Communication with Power Steering Control Module - Malfunction. Szczerze to nie wiem od czego zacząć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-719367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Od zaprogramowania sterownika wspomagania. https://ww7.oemdtc.com/2137/intermittent-service-power-steering-message-displayed-on-dic-dtc-c056d-c0475-or-u0131-2013-2014-buick-cadillac-chevrolet Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89132-brak-wspomagania-kierownicy/#findComment-719368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.