Skocz do zawartości

Brak wspomagania kierownicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opel MERIVA II 2010 brak wspomagania kierownicy.

Wspomaganie elektro-hydrauliczne.

Po uruchomieniu silnika pojazdu wykonałem pomiary napięć na pinach wtyczki od sterowania wspomagania

1591321056_Wtyczkawspomagania.png.c423728ba10a88399f4af1acdc45abff.png

Pierwszy pomiar minus miernika na minusie akumulatora plus miernika na PIN 1

Drugi pomiar plus miernika na PIN 1 minus miernika na PIN 2

Trzeci pomiar plus miernika na PIN 1 minus miernika na PIN 3

 

Minus akumulatora

PIN 2

PIN 3

PIN 1

14,20V

11,55V

12,00

Nie znam się na elektryce samochodowej, biorąc pod uwagę główne zabezpieczenie dla pompy wspomagania (bezpiecznik 80A) i przekrój przewodu 10mm2 niepokojący jest pobór prądu bo mam zaledwie 0,2A. To może oznaczać tylko jedno - uszkodzony silnik pompy.

Chyba że wartości napięć są nieprawidłowe - czyli złe sterowanie.

 

Informacja na wskaźniku „Sprawdź układ wspomagania kierownicy” pojawia się tylko po uruchomieniu silnika pojazdu.

 

Błąd oczytany komputerem z portu OBD2:

- C0480-61 <Unknown DTC> - Stuck

 

Please wait… Reading stored Freeze Frame information…

Freeze Frame service is not supported by this controller.

 

System Power Mode: Run

Actual Motor Speed: 0 RPM

 

Po odłączeniu głównego zasilania od pompy pojawia się dodatkowo błąd:

C056D-37 electronic control unit hartware - software malfunction

 

Edytowane przez S.W.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zasilanie to wiadomo.

Pozostaje problem jak podłączyć PINY od sterowania.

Przychodzi mi do głowy jedyne rozwiązanie:

- PIN 1 plus akumulatora,

- PIN 2 i 3 minus akumulatora.

Czy takie podłączenie będzie ok?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to pompa jest sterowana plusem a nie masą. Brązowy przewód we wtyczce to masa. Schematów trzeba by poszukać.

Doraźnie można wzorować się na wiązce auta - z bezpiecznika leci plus, masę znajdziesz, a sygnałowy zmierzyć, czy po uruchomieniu silnika pojawia się plus czy masa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mich przedstawionych wyników na początku postu wynika że na PIN 2 i 3 jest minus (różniący się wartościami o 0,45V).

A na PIN  1 jest podany plus przez styk stacyjki (sprawdzone plus zanika po wyłączeniu zapłonu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Pompa została wymieniona, zalana nowym olejem, odpowietrzona.

Wykonałem pomiar poboru prądu przez silnik pompy (koła na wprost):

- zaraz po uruchomieniu (układ zapowietrzony) było 6,23A,

- po odpowietrzeniu 5,60A.

 

Problem ze wspomaganiem został częściowo rozwiązany.

 

Nadal na desce pojazdu świeci się kierownica z wykrzyknikiem.

Teraz podejrzewam będę się borykał z ustawieniem komputera.

Program diagnostyczny wyrzuca błąd U0131-00 Lost Communication with Power Steering Control Module - Malfunction.

 

Szczerze to nie wiem od czego zacząć. :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności