Skocz do zawartości

Ustawienie rozrządu


Gość jareknowak12

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jareknowak12

Witam chciałem wymienić rozrząd przy mojej asterce Ale po ustawieniu na znaki okazało się że rozrząd przeskoczył o 1 ząbek jak to ustawić poprawnie silnik 1.6 8v astra g 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Dolne koło na znak i górne na znak i pasek zakładasz sztywno od strony termostatu. Silnik bezkolizyjny

Dolne koło na znak i górne na znak i pasek zakładasz sztywno od strony termostatu. Silnik bezkolizyjny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jareknowak12

Z twojej odpowiedzi wynika że po zdjęciu paska mogę kręcić wałem i wałkiem rozrządu w każdą stronę i nic się nie stanie? Ja nie wiem co przeskoczył o czy wał czy wałek rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Zasada jest taka że kręci się zgodnie z obrotem silnika. W tym konkretnym że wskazówkami zegara patrzac na koło. Jak jest pasek to już kręcisz tylko w dobrym kierunku. Tak w tym się nie stanie. Jak założysz i napniesz to zrób że dwa obroty wału kluczem wtedy kontrola czy jest ok

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jareknowak12

Nic nie rozumiem z tej wypowiedzi czyli jak mam przestawione znaki to zdejmuję pasek to ustawiam po kolei na znaki najpierw wał puźniej  wałek rozrządu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałeś kiedykolwiek rozrząd?

Pewnie nie.

Koła mają być na znakach, jak będziesz zakładał pasek, to obojętne, możesz zakładać w lewo, możesz w prawo; mają być na znakach.

Swój sposób wypracujesz.

 

Tylko dobrze przykręć koło pasowe do wału, żeby kwiatków nie było.

 

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat
42 minuty temu, jareknowak12 napisał:

Nic nie rozumiem z tej wypowiedzi czyli jak mam przestawione znaki to zdejmuję pasek to ustawiam po kolei na znaki najpierw wał puźniej  wałek rozrządu 

bez znaczenia. Kierunek obrotów dla tego motoru Ci podałem, kręcisz zgdnie z obrotami bo po przeciwnej stronie masz rolkę napinającą. Jak będziesz kręcił do tyłu to na bank ustawisz na znaki a przy poprawnym boracaniu wyjdzie ząbek nie tak. Chyba główna przyczyna przestawionych zębów przy montażu. Uwaga rolka 20Nm bo łatwo wyrwać gwint. 

Sprawdzasz kręcąc kluczem za koło na wale. Wkręć śrubę od kola pasowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jareknowak12

Ale tu się komuś przestawił i jak ustawiam na znaki to koło zębate na wale pasuje na znak A koło zębate wałka rozrządu jest o jeden ząbek przed znakiem na pokrywie to zdjąć pasek i ustawić tylko wałek rozrządu na znak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności