Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Brak ssania elektronicznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wiem że podobny temat juz był ale wymieniłem silnik w moim Kadecie c16nz. Miałem prawie identyczny tylko że bez rolki napinajacej pasek rozrządu. W tej chwili przy odpalaniu brak ssania automatycznego. Dopiero przy temperaturze pracuje dobrze. Inaczej obroty spadaja i gasnie. czujnik temperatury wziąłem z mojego poprzedniego kadziora a tam problemu przy odpalaniu nie było wcale.

 

Czy ktoś ma jakies pomysły? Bo mi sie wyczerpały :roll:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dobry czujnik wziąłeś? bo są dwa,jeden na kompa a drugi na zegary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No ten sam. Z tego samego miejsca w to samo miejsce. I ani inaczej. Dwa silniki koło siebie stały. Nie sposób sie pomylić. Wiem że termostat jest zepsuty ale to chyba niema związku, zreszta z wymiana i tak musi poczekać do jesieni.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam, jeden z tych czujników tak jak napisał kolega jest od wskazań zegara temp. i wchodzi na niego jedna wsuwka, drugi który również znajduje się w kolektorze ssącym z tym że w jego tylnej części jest łączony wtyczką z dwoma pinami.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Oba te czujniki wymieniłem z mojego dobrego silnika w którym ssanie było i to bardzo dobre. Nie było problemu. zmieniłem wszystko co mogłem. Obroty sa normalne. Tylko przy odpaleniu na zimno niema. Jak złapie temperaturę to są na poziomie 1000. Przed zagrzaniem są na poziomie 700 i niewiem co dalej robić

:wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty sa normalne. Tylko przy odpaleniu na zimno niema. Jak złapie temperaturę to są na poziomie 1000. Przed zagrzaniem są na poziomie 700 i niewiem co dalej robić

:wink:

czy został rozwiązany ten problem :wesoly:

co sądzicie na temat tej usterki :?: czy wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej powinna załatwić problem :-(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie na temat tej usterki

Ja zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu za przepustnicą.

Kumpel miał podobny problem w c18nz, problem ustąpił po wymianie uszczelek pod przepustnicą. Okazało się też, że jedna szpilka jest luźna.

 

czy wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej powinna załatwić problem

Może, ale nie musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu za przepustnicą.

Kumpel miał podobny problem w c18nz, problem ustąpił po wymianie uszczelek pod przepustnicą. Okazało się też, że jedna szpilka jest luźna.

 

czy wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej powinna załatwić problem

Może, ale nie musi.

 

czy po wymianie uszczelek obroty wróciły do normy ;)-tj po odpaleniu auta włączało się ssanie a po zagrzaniu obroty były na poziomie 750-800 ;),

bo narazie mam tak ze po odpaleniu mam odrazu niskie obroty 750-800 a po zagrzaniu to podchodzą na 1000/min i tak szukam po forum co może byc tego przyczyną (check sie nie świeci)8)

 

jeżeli wymiana czujnika cieczy chłodzącej nie przyniesie efektu to na co jeszcze radzisz zwrócić uwage 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A tu może byc róznie. Sprawdź sobie tak: Krokowiec, wtryskiwacz, i pompe paliwa w baku. Ja juz przerobiłem wszystkie opcje. Zmieniałeś może ostatnio filtr powietrza w swoim Aucie? Bo to tez ma znaczenie. Spróbój zresetować ECU. Mozliwości jest dużo. Tylko w moim cholernym przypadku nic nie p[omaga........... Ale próbujcie!!!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krokowiec przeczyszczony, pompa paliwa daje dobre cisnienie, filtr powietrza wymieniony 5tyś km temu-obecnie czysty, filtr paliwa wymieniony tydzień temu, nowa sonda lambda,świece i kable ok, komp resetowany przez odpiecie aku, do paliwa dolany STP-środek czyszczący wtryski i układ paliwowy,układ wydechowy szczelny, check się nie świeci-lampka check sprawna-komp mryga po zwarciu pinów kod 12 czyli ze niby ok

 

wine upatruję w czujniku temperatury cieczy-brak ssania i przydławianie sie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu, brak pelni mocy.

macie jakieś sugestie??? wymienie ten czujnik i bede wtedy wiedział czy to pomogło czy nie bo wydatek na czujnik nie za duży 20-30zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po wymianie uszczelek obroty wróciły do normy

W jego przypadku obroty na zimnym silniku pływały pomiędzy 500, a 800obr/min. z tendencją do gaśnięcia. Dopiero jak się zagrzał to działał prawidłowo.

Po wymianie uszczelek, wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem ustąpił po wymianie uszczelek pod przepustnicą. Okazało się też, że jedna szpilka jest luźna.

czy było "czuć" przedmuch albo zaciąganie powietrza w miejscu gdzie póżniej została wymieniona uszczelka ;)

 

ciekawe czy ta uszczelka mogła być winna temu że ssanie się nie włączało i były dziwne obroty czy też podczas wymiany uszczelki zostało coś przypadkiem bezwiednie naprawione a za przyczyne usterki uznano tylko ta uszczelke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy było "czuć" przedmuch albo zaciąganie powietrza w miejscu gdzie póżniej została wymieniona uszczelka

Tego nie wiem, a wątpie, że kolego to sprawdzał.

Kumpel zabrał się za wymiane uszczelek jak już przekładanie gratów ze sprawnego c18nz nic nie dawało, a podmienialiśmy kolejno: krokowca, tps, map-sensor i ecu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdze w kierunku tej uszczelki czy nie zaciąga lub przedmuchuje z tamtej okolicy powietrza

 

czujnika temp jeszcze nie wymieniłem bo w sklepie z częściami go jeszcze nie mieli (a zamawiałem we wtorek)

 

czy ktoś z was potrafi mi pomóc jeszcze przy przeczyszczeniu odpowietrzenia zbiornika paliwa ;) bo gdy tankuje to często odbija mi dystrybutor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Czyli rozumiem że deptasz gaz i auto się dławi? To powiem tak jesli chodzi o czujnik to może to byc winą to fakt. Tylko wymień ten co idzie do kompa bo drugi idzie na zegary. To jedno. Pompę jak sprawdzałeś? Bo jest opcja że w pompie jest wężyk i on przpuszcza przy zbyt duzym ciśnieniu. Normalnie jest ok bo zdąży tyle podać paliwa ile potzreba ale jak zwiększysz ciśnienie to weżyk puszcza i paliwo wraca do baku. Trzeba wyciagnąć pompę z baku i dokładnie obejrzeć. Opaskami zacisnąć i powinno być ok. To są 4 cm wężyka gumowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że deptasz gaz i auto się dławi?

dławi się tzn ma ok 3 sekundy zastanowienia po wciśnieciu gazu i w tym momencie czuć spadek mocy

 

Tylko wymień ten co idzie do kompa bo drugi idzie na zegary.

 

właśnie dziś kupiłem ten co daje wskazania do kompa ale nie miałem czasu go założyć

 

Pompę jak sprawdzałeś?

 

znajomy mechanik sprawdzał i stwierdził ze jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No właśnie tylko problem z pompa właśnie może być a bez wyciagania się tego nie sprawdzi. Raczej bym się upewnił. Sęk w tym że to pompa może tyle napsuć. Daje za słabe ciśnienie i auto się dusi i może przez to dawać złe odczyty w ECU powodując ustawianie innej mieszanki i stąd problem obrotów na poziomie 700 przy zimnym a po nagrzaniu sie łapie normalnie i wszystko jest ok.

Wyglada to tak właśnie jakby nie było "ssania"

 

Dodam tylko tak od 5 miesięcy sie z tym bawię i za cholerę nie mogę dojść o co chodzi a zrobiłem juz tyle że szok. Życzę powodzenia.

 

Jak zrobisz to napisz co było może innym sie przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem obrotów na poziomie 700 przy zimnym a po nagrzaniu sie łapie normalnie i wszystko jest ok.

po nagrzaniu mam 1000 obrotów a jak zimny to 700 - normalne obroty przy nagrzanym silniku to powinny wynosić 800 a na zimnym to 1200-1100 i spadac w miare nagrzewania- nie wiem czymu u mnie jest inaczej

 

wymieniłem dziś czujnik temperatury cieczy(ten co daje wskazania do kompa) i nic się nie zmieniło

 

Wyglada to tak właśnie jakby nie było "ssania"

dokładnie to tak u mnie wygląda, brak ssania, a teraz mój samochód zachowuje sie odwrotnie niż powinien z tymi obrotami

 

Dodam tylko tak od 5 miesięcy sie z tym bawię i za cholerę nie mogę dojść o co chodzi a zrobiłem juz tyle że szok.

co takiego już porobiłeś u siebie w aucie??

ja też już dość sporo czasu się borykam z tym problemem i nie mogę sobie poradzić

 

hmmm... więc bede musiał sprawdzić tą pompe paliwa i zobaczymy co wtedy wyniknie

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Sie 23, 2008 18:54 ]

po przejażdzce dziś w celu sprawdzenia czy sie coś poprawiło po wymianie czujnika temperatury i odstawianiu auta na parking przegazowałem go dość mocno kilka razy i zdarzyło się tak że gdy obroty schodziły po puszczeniu pedału gazu to mi zgasł--->co to może być :lol: potem odpalił "normalnie", więc zwarłem piny by odczytać błędy i nic nie wymrugała do mnie astra poza kodem nr 12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Wiesz generalnie robiłem już wszystko co zostało powiedziane. Najlepsze jest to że zaczęło się to po wymianie silnika i mimo wszelkich wysiłków nie mogę zanleźć przyczyny. Czujnik temperatury , pompa paliwa, cały moduł wtrysku i co sie tylko dało, węże podciśnienia itd itd, Kable i świece nowe rozrząd nowy zmieniony ustawiony, zapłon zmieniony itd itd

 

Efekt? Zerowy!! :)

 

Juz się przyzwyczaiłem. Acha generalnie to od czujnika temperatury się zaczyna w Oplach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez juz sporo nawymieniałem w mojej astrze bez efektu.

 

mam pytanko

czy brak ssania, dziwne obroty, gaśnięcie przy schodzeniu z obrotów, brak pełni mocy i poszarpywanie przy niskich obrotach na niskich biegach to może być efekt problemu z czujnikiem przebytej drogi???

 

tam gdzie powinno byc radio i kostka iso u mnie są wszystkie kable obcięte-zrobił to poprzedni własciciel

 

chciałem sprawdzić czy po wcisnięciu jednoczesnie dwóch przycisków przy wyswietlaczu pokaże sie predkość pojazdu-> otóż pokazało sie tylko takie coś -------

 

dowiedziałem sie ze w tej kostce iso jest kabelek od impulsatora czy czujnika przebytej drogi(u mnie jest to przecięte)

czy z tej kostki iso powinien iść dalej kabel do kompa informujący go z jaką predkościa jade????czy to przy tej kostce nie ma znaczenia na odczyt prędkości przez komputer???

 

nie wyświetla mi sie zaden błąd-check w czasie jazdy sie nie pali

date godzine i temperature mam stale na wyswietlaczu(TIDzie)

 

co sądzicie na ten temat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.