Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Brak ssania elektronicznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Niewiem jak to wygląda w Astrze. Auto jednak troche nowsze. Powiem Ci tak miałem kiedyś problem- padł mi prędkościomierz i auto nadle zaczęło szaleć. Źle jechało i gasło prdzy dochamowaniu. przyczyna? - wyrobione wejście ślimaka w skrzyni. Ten nie napedzał impulsatora ani linki i nic nie działało. Wymiana ślimaka i auto jak nowe.

 

Może U Ciebie jest to samo tyle że z opcją iż sygnał z impulsatora nie idzie do wskaźników i ECU


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak ze obrotomierz działa (mimo tego ze obroty się wahają i rózne cyrki odstawia auto to obrotomierz działa tak jak pracuje silnik-sprawdzone na słuch) prędkościomierz też wskazuje dobrze chociaż przy prędkościach do ok 60km/h to wskazówka trochę drga, licznik kilometrów i podlicznik też działają

 

nie wiem tylko czy komp wie o tym kiedy jade z jakąś predkością a kiedy się zatrzymuje

czy ktoś wie jak idzie przewód z prędkościomierza do kompa??? bo podobno idzie on z prędkościomierza do kostki radia którą mam obciętą i dopiero dalej do kompa (mam pełno luźnych kabli ok 10szt za radiem nigdzie nie podłączonych, są obcięte i zaizolowane) może impulsator działa i dlatego niewyswietla mi kodu 24 ale sygnał nie dochodzi do ECU i auto "myśli" ze jest cały czas na wolnych obrotach i stoi w miejscu mimo ze jedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

I tak by mogło być choc nie do końca ostatecznie jedzie i jakąś mieszanke ma dobieraną choć są jeszcze inne układy informujące. Komp się uczy i to co złe uznaje za normę i jedzie. Ale z tym tematem do elektryka.

 

No chyba że inni koledzy są bardziej z Astra.

 

Szukaj cierpliwie ja też tak robię. :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym tematem do elektryka.

może polecisz mi kogoś z forum najpierw znającego się na elektryce to się zapytam

 

dziś grzebałem przy tych obciętych kablach i wkońcu podłączyłem wzmacniacz antenowy i szok- moje radio zaczeło odbierać ze 30 stacji a wczesniej 1 no czasem góra 2 stacjie. mysle ze ten trop z kabelkami to dobra myśl i trzeba to uporządkować, zostało mi jeszcze 9 kabli które nie wiem do czego, najbardziej to bym chciał połączyć ten od tego czujnika przebytej drogi tylko nie wiem z którym(z jakim kolorem) zeby na wyswietlaczu po wcisnięciu dwóch przycisków razem wyswietlała sie predkość to wtedy chyba sygnał jakoś dotrze do kompa i może się coś poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zostało mi jeszcze 9 kabli które nie wiem do czego,

Podaj ich kolory, postaram się pomóc.

 

najbardziej to bym chciał połączyć ten od tego czujnika przebytej drogi

Z tego co pamiętam to czujnik drogi jest wbudowany w liczniki. Co do przewodu, to w kadecie jest to przewód niebiesko-czerwony, u ciebie też tak powinno być, jeszcze sprawdzę na schematach(to w końcu "made in gliwice", po nich można się wielu rzeczy spodziewać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zostały mi kable koloru:

- 3 biało-brązowe

- 2 czarne

- 2 szaro-zielone

- 1 czerwono-szary

- 1 niebiesko-czerwony( to ten nieszczesny kabelek od czujnika przebytej drogi który w orginalnych radiach powinien zgłaśniać radio wraz ze wzrostem prędkości, ten kabelek jest jeszcze od tego ze po wciśnięciu dwóch przycisków razem przy wyswietlaczu powinna pokazywac się prędkość z jaką jedzie auto)

 

z którym kabelkiem polączyć ten niebiesko-czerwony zeby pokazywało prędkość na wyswietlaczu???


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 czarne

+ po stacyjce

2 szaro-zielone

Podświetlenie(połączone razem z prawymi postojami)

- 1 czerwono-szary

Jeden z przewodów, po którym radio komunikuje się z midem/tidem

3 biało-brązowe

A tego nie wiem, jeden z nich idzie do głośnika z tyłu, ale co z resztą to nie mam pojęcia.

 

Wg schematu do mid/tid'a przewód z impulsatora idzie bezpośrednio z liczników i ma kolor niebiesko-czerwony.

Istnieje taka możliwość, że padł ci impulsator. Jak masz możliwość to podmień licznik i sprawdź jak to się zachowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg schematu do mid/tid'a przewód z impulsatora idzie bezpośrednio z liczników i ma kolor niebiesko-czerwony.

idzie bezpośrednio z licznika ale dokąd??? czy z licznika do TIDa i wtedy dalej do kompa czy którędy???

Istnieje taka możliwość, że padł ci impulsator. Jak masz możliwość to podmień licznik i sprawdź jak to się zachowa.

nie mam możliwości podmiany, błędu 24 mi check nie mryga

 

dzięki za objaśnienie kabelków ale niebiesko czerwony mam obcięty i nigdzie nie podłączony--> z którym kabelkiem go więc połączyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za objaśnienie kabelków ale niebiesko czerwony mam obcięty i nigdzie nie podłączony--> z którym kabelkiem go więc połączyć??

Z żadnym. Fabrycznie nie jest on połączony z żadnym z przewodów, tylko wchodzi do radia.

Sygnały o prędkości, tid pobiera bezpośrednio z impulsatora


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sygnały o prędkości, tid pobiera bezpośrednio z impulsatora

podczas jazdy gdy wciskam te dwa przyciski przy wyświetlaczu to TID wyświetla mi predkość 00KM/H co to może oznaczać :roll: co zrobić mam by pokazywało mi prędkość na TIDzie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Żeby TID wskazywał prędk0ość musi działać poprawnie prędkościomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby TID wskazywał prędk0ość musi działać poprawnie prędkościomierz

prędkościomierz u mnie normalnie pokazuje prędkość, a mimo to TID pokazuje gdy wcisne oba przyciski przy wyswietlaczu razem predkośc 00KM/H, mam obciety ten niebiesko-czerwony kabelek co idzie do radi który w orginalnych radiach miał za zadanie podgłaśniac je w miarę wzrostu prędkości- nie wiem czy ten własnie kabelek nie podaje również predkości na TID i dlatego mam wskazanie 00km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

a przy jakiej prędkości to włączasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przy jakiej prędkości to włączasz?

wiem ze w astrze F TID pokazuje do 53km/h, włączałem go i sprawdzałem gdy jechałem 40km/h i 30km/h i 20km/h i nic ciągle pokazuje mi TID prędkość 00km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.