Skocz do zawartości

Majonez pod korkiem oleju i na bagnecie


Gość mateusz1407

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateusz1407

Dzień dobry. 

Zauważyłem problem podczas rutynowej kontroli płynów. Zazwyczaj miałem trochę "majonezu" pod korkiem wlewu oleju. Dziś pojawił się ten sam objaw na bagnecie, a pod korkiem jest go znacznie więcej. Dystanse jakie pokonuje na codzień to 30km, 2-3 razy w tygodniu robię po 100 km. Zbiornik płynu chłodniczego jest ok, jest tam czysto, płynu nie ubywa ani nie przybywa. Oleju też nie przybywa. Samochód nie dymi. Czy jest to objaw zapchanej odmy? Czy może uszczelki pod głowicą? Samochód to Astra G, silnik 1.6 8V. Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania problemu.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mateusz1407 napisał:

Dystanse jakie pokonuje na codzień to 30km, 2-3 razy w tygodniu robię po 100 km

Przy takim jeżdzeniu powinien nie mieć masła.

Lub ilości znikome

Jaki olej masz zalany?

Jaką temp utrzymuje silnik?

Nie na tablicy lecz fizyczną na komputerze.

 

 

11 minut temu, deodekabokat napisał:

Ten silnik jest niedogrzany i lubi produkować majonez.

 

 

Obsługuję 2 takie silniki (koledzy w garażu).

Jeden X16SZR i drugi Z16SE

 

Obydwa mają mniej masła niż mój Z16XE.

Jeden jeździ po 10  km max a drugi po 3-5 .

Czyli w koło komina.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz1407

Niestety temperatury na komputerze nie jestem w stanie w tej chwili odczytać. Na tablicy jednak zawsze (nawet w lato) nie osiągałem temperatury środkowej podczas jazdy. Zazwyczaj były to okolice 80 stopni. Nie wiem jaka jest tego przyczyna. Wymieniany był termostat (dwa razy), czujnik temperatury i tak jest od zawsze. Jednak nie było wcześniej takiej ilości masła jak dziś. Jutro jadę na oczyszczenie odmy. Odpowiadając na pierwsze pytanie, nie mam LPG. Olej to GM Dexos2 5w30. Jeżdżę na nim od zawsze.

Edytowane przez mateusz1407

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Takie objawy w zimne dni są dla tego silnika normalne gdy jest lpg. Jak nie ma lpg to można pomyśleć. Czujnika nie wymieniaj bo czujnik jest z jednej A termostat z drugiej silnika. Na oba te elementy działają inne temperatury. Sprawdź ręka czy wąż do chłodnicy jest zimny aż się silnik rozgrzeje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mateusz1407 napisał:

Zazwyczaj były to okolice 80 stopni

 

Termostat do wymiany .

Niedogrzany silnik przez termostat.

Był wymieniany ale na jaki.

Jest dużo bubli.

Calorstat by Vernet to na razie jest najmniej awaryjny.

Sprawdzić czy przepuszcza jest prosto.

Odpalasz zimne i co chwilę sprawdzasz wąż od termostatu do chłodnicy.

Jeżeli szybko robi się ciepły a wskazówka jeszcze nie dźwignięta z zera lub dopiero sie dźwiga to termostat do wymiany.

 

Olej dobry.

Kup dobry termostat i powinno być dobrze.

 

4 minuty temu, deodekabokat napisał:

Takie objawy w zimne dni są dla tego silnika normalne gdy jest lpg

 

Z16SE ma właśnie LPG.

Nie ma masła.

Robi kilka kilometrów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

W tym silniku nie da się sprawdzić temperatury termostatu temperaturą czujnika.

Jak dany egzemplarz nie ma przedmuchow to nie ma masła. Genernie te motory mają masło przy lpg w okresach zimowych. Co oczywiście nie wyklucza jednostek bez tej przypadłości.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, deodekabokat napisał:

W tym silniku nie da się sprawdzić temperatury termostatu temperaturą czujnika.

A czy porównanie przy jakiej temp . płynu w silniku otwiera się termostat to nie jest miarodajne?

I nie powie czy masz sprawny termostat?

Ciekawe doświadczenie.

 

 

Każdy czujnik temp . pokazuje jaka jest temp otwarcia termostatu.

Obserwując temp. na komputerze np. widać przy jakiej temp. zaczyna być ciepły wąż termostat - chłodnica.

I to nie jest miarodajne?

Moze być niedokładność kilku stopni raptem.

Ale na tej podstawie można sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz1407

Jakie mogą być konsekwencje takiej dłuższej jazdy z niedogrzanym silnikiem oraz taką produkcją masła przez samochód?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności