Skocz do zawartości

Astra H 1.9 120km problem z utratą mocy/pomoc w odczycie parametrów op com


Gość hybris2601

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hybris2601

Witam.

Mam nietypowe pytanie i nie mam siły jeździć już po mechanikach czy diagnostykach komputerowych , a i tak narazie nikt nie doszedł do tego co może dolegać samochodowi. Mianowicie posiadam Astrę H kombi 2006 rok 1.9 CDTI 120km 8V. Od razu dodam , że auto nie ma klap wirowych , DPF jest usunięty fizycznie i z ECU, EGR wyłączony i zaślepiony, turbina nowa przejechane na niej tysiąc km , N75 nowy, pierścienie na tłokach też nowe stare były zapieczone wszystko ma po tysiącu km. Problem polega na tym , że auto nagle traci moc bez reguły czy to 2km w trasie czy 20km nagle nie chce ciągnąć ogranicza obroty do 2100 obrotów , nie słychać wtedy zbytnio turbo co najgorsze nie wywala żadnego błędu. Czasami wystarczy zjechać na pobocze chwilę poczekać na odpalonym samochodzie i moc wraca ale też na kilka kilometrow. Najczęściej i najszybciej pomaga zgaszenie auta ale i czasami trzeba je odpalić z 10 razy by wszystko wróciło do normy. Z diagnostyki dowiedziałem się , że jak turbo działa i nie straci nagle mocy ładuje normalnie tak samo układ paliwowy , a raczej pompa paliwa daje też odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Dodam , że gdy auto straci moc na postoju też nie da się przygazować bo tylko do 2tys obrotów co dziwne jak przetrzymam na takich obrotach chwilę to zaczynają wzrastać do 3tys ale ten wzrost trwa jakieś 10sekund jak nie dłużej.
Ogólnie każdy rozkłada ręce tak samo magicy od komputera jedynie stawiali na EGR ale on wyłączony i zaślepiony i jeszcze obstawiali przepustnice ale zdaje się , że działa prawidłowo mam wyczyszczona.
Pozdrawiam i proszę o pomoc jakąkolwiek,
PS. Węże od turbo sprawdzone szczelne tak samo wąż do vacum.
Przepływomierz mam też na podmiankę kupiony (uzywany), objawy takie same.

Zakupiłem jednak op com i spisałem parametry na biegu jałowym podam je nizej moze ktoś pomoże z nich coś wywnioskować albo doradzić co sprawdzić jeszcze op comem.

Dane z bloków pomiarowych: w czasie postoju na biegu jałowym



Napięcie akumulatora,14.0 V

Status zapłonu,Zał 12V

Przekaźnik rozrusznika, nieaktywny

Przekaźnik pompy paliwa, Aktywny

Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V

Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %

Pożądane jałowe,800 obr/min

Prędkość silnika,802 obr/min

Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO

Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h

Przepływomierz powietrza,47 kg/h

Temperatura Otoczenia,5 °C

Temperatura powietrza zasilanego,17 °C

Temperatura powietrza zasilanego,3.44 V

Temperatura cieczy chłodzącej,52 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,2.46 V

B1S1 Temperatura nagrzewnicy sondy lambda,756 °C

B1S1 Nagrzewnica sondy lambda zasilana prądem PWM (modulacja szerok. impulsu),0 %

B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),-5 mV

Ciśnienie atmosferyczne,100 kPa

Ciśnienie atmosferyczne,3.93 V

żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa

Ciśniemnie ładowania,96 kPa

Ciśniemnie ładowania,1.54 V

Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %

Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %

Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,5 %

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %

Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa,27.91 MPa

Common Rail ciśnienie paliwa,1.11 V

Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,27 %

Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.80 a

Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %

Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 %

Temperatura paliwa,15 °C

Temperatura paliwa,3.53 V

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),90 kPa

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.2 V

Prędkość pojazdu,0 km/h

Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2

Moment obrotowy silnika,21 Nm

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm

Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył

Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,nieaktywny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to parametry na biegu jałowym niewiele mówią, musiałbyś zrobić odczyty w czasie "ostrej" jazdy (wduszony na maxa pedał gazu), w czasie wystąpienia blokady obrotów itd. pewnie wtedy coś więcej będzie widać... jedno co na bank widać, to to, że nie masz czynnika w klimatyzacji, a idzie na lato.:laugh:

A Twoje parametry porównałem z moją corsiną A13DTC (choć to pewnie nie jest to samo, silnik dużo mniejszy) i generalnie parametry biegu jałowego mam porównywalne. Na biegu jałowym mam dużo mniejszy przepływ powietrza, u Ciebie 47kg/h u mnie ok. 17kg/h (a w czasie jazdy z prędkością 125km/h ok. 150-160kg/h), podobnie elektrozawór odmierzania paliwa, u Ciebie 35%, u mnie 16%. Choć ja mam pomiary z lata, więc może też to ma wpływ na parametry (inna temp. powietrza, paliwa, itd.)

Ale większość parametrów porównywalna, choć jak pisałem, pomiary na biegu jałowym niewiele mówią... i jakoś trudno uwierzyć, że takie zachowanie Twojej asterki nie powoduje zapisanie błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Czynnika to akurat wiem, że jest mało zostanie nabity jak tylko do ładu dojdzie się z samochodem. 
Postaram się dziś nagrać logi podczas jazdy obecnie auto odblokowało obroty ale nigdzie nim się nie ruszałem. Wyjadę pod wieczór na boczne drogi ale coś czuje, że złapie muła po paru kilometrach i ledwo co wrócę do domu jak zawsze do tej pory :p 
Jeszcze podam test wtrysków na jałowym.
Silnik zimny po odpaleniu:
Cyl.1  -1.73 mg
Cyl. 2 -1.46 mg
Cyl. 3 1.19 mg
Cyl. 4 2.00 mg
Silnik rozgrzany:
Cyl.1  -2.29 mg
Cyl. 2 -2.27 mg
Cyl. 3 0.43 mg
Cyl. 4 4.13 mg

Co ciekawe szczególnie Cyl.4  jak dało się gazu spadał do około 1.10 mg i bardzo wolno wzrastał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Nanoszę poprawkę biegu jałowego nie do tego silnika sprawdziłem parametry mam z19dt , a nie z19dth (wrzucam zdjęcia). Oczywiście zaraz ruszam na pomiar podczas jazdy. Jedno co na pewno zauwazyłem inna wartość na przepływomierzu i paliwo ma -40 stopni.
 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Dodaje link do filmiku na youtube: 


Test robiony samemu nie wiem czy dobrze nie patrzcie na kilka momentów wolniejszej jazdy ale czasami ciezko było samemu przełączyć na kolejną zakładkę. Oczywiście podczas testu nie było zadnej utraty mocy auto o dziwo funkcjonowało całkowicie normalnie , a zrobiłem ogólnie z 45/50km jazdy. Ogólnie starałem się na filmie załapać jazdę przy około 110km w większości taka jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie (raczej laika, który uczy się na błędach innych;)) trudno ocenić ten cały filmik... troszkę wg mnie duży rozrzut dawek na poszczególnych cylindrach, no ale najbardziej mnie dziwi taka duża różnica w mierzonym i wyliczonym przepływie powietrza, może warto sprawdzić szczelność węży, wymienić filtra powietrza (może pomoże- nie zaszkodzi) ... Przegrzebałem swoje archiwa i znalazłem zamrożone odczyty z jazdy (z 2018r.), wprawdzie nie z opcoma tylko z wow_snooper, ale zaznaczyłem przepływ powietrza na czerwono (są oddalone w tabelce) i u mnie nie licząc biegu jałowego (choć tu akurat mam wyższy niż wyliczony, a u Ciebie zawsze za mały) są bardzo zbliżone do siebie, zresztą popatrz sam, masz pomiary z biegu jałowego, z jazdy: 90km/h, 100km/h, 124km/h. 

1805449873_01.BiegJaowysilnikrozgrzany.thumb.png.db7c9eef7d89fbf905a1774347610f8a.pngbieg jałowy na ciepłym silniku

1084853817_02.Jazda90km.thumb.png.897aa7ad9e80b31f55593b2925cdeb3e.png90km/h

959081702_03.Jazda100km.thumb.png.02c1c73e5636f3bf1459993c5753e223.png100km/h

719828761_04.Jazda124km.thumb.png.7eda92a074f4a1497bd2a2501e277847.png124km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Jeżeli mam sprawdzić przepływomierz przy takich samych prędkościach nie ma problemu bo włączę tylko jedną zakładkę i będę mógł się skupić na jeździe. Zrobię to jutro na spokojnie chyba, że mnie natchnie za chwilę i ruszę na krótką jazdę. Co do szczelności już sprawdzałem po 5x każdy wąż nowe opaski zaciskowe itd wszystko wydawało się szczelne (jednej rzeczy nie jestem wstanie sprawdzić intercooler). Dawki na cylindrach faktycznie są rozjechane jednak wątpię by to było przyczyną takich zachowań samochodu. Fajnie gdyby złapał tego muła pewnie by wyszło więcej z diagnozy bo wtedy to nawet cięzko ruszyć z miejsca gaz w podłogę nic nie idzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Test na 6 biegu starałem się jak najdokładniej. Przypadkiem gdzieś na innym forum (vectry) znalazłem o przepływce niby wartości 2:1 są dobre, ale tego nikt nie potwierdził moze ktoś tutaj wie więcej na ten temat.

1.Prędkość 90km 800obr/min
Obliczany przepływ powietrza, 119 kg/h

Przepływomierz powietrza, 58 kg/h
2.Prędkość 100km 925obr/min
Obliczany przepływ powietrza, 135 kg/h

Przepływomierz powietrza, 67 kg/h
3.Prędkość 110km 1025obr/min
Obliczany przepływ powietrza, 141 kg/h

Przepływomierz powietrza, 69 kg/h
4.Prędkość 120km 1050obr/min
Obliczany przepływ powietrza, 157 kg/h

Przepływomierz powietrza, 77 kg/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. nie chodzi o takie akurat prędkości, ja akurat takie screeny znalazłem, warto popróbować na mniejszych i większych.... i zobaczyć jak się zachowują wskazania, może czytelniej byłoby w formie graficznej, choć tylko cztery parametry są czytane (trzeba ustawić 4 od góry podstrony), dla przykładu masz screen z filmiku, który nagrałem po regulacji turbiny, u mnie były doładowanie mierzone, żądane, prędkość pojazdu i położenie pedału gazu (w %)... U Ciebie pewnie przydałoby się przepływ mierzony, żądany, i może prędkość i obroty... a może inne parametry, musisz sam się zastanowić które parametry lepiej opiszą warunki jazdy. No i jak np. depniesz gaz w podłogę, to nie puszczaj od razu, niech trochę czasu pociągnie.

1008165810_9492020-03-3122_57.png.da07dc9c5e34ed0eb0617f4724fa8c89.png

 

No nie wiem, czy 2:1 jest prawidłowym odczytem, dla mnie na logikę, jak ECU podaje, że chce mieć 100kg/h, to chce 100, a nie 50...a wg czujnika jest 50, to nie jest dobrze... tym bardziej, że u mnie jest 1:1.Tak samo w doładowaniu ciśnienie dąży do żądanego, a nie do jakiegoś stosunku, co widać na powyższym screenie.
A co do zakładek w opcomie, to możesz edytować parametry i na 1 zakładce wybrać interesujące Cię parametry ze wszystkich podstron zakresu listy.

EDIT: A filtr powietrza nowy założony? Możesz jeszcze sprawdzić przepływ po wyjęciu filtra powietrza i sprawdzić przepływ na postoju , trochę podkręcając obroty... np. jałowy,  1600, 2500, coś w tym stylu.

Tak sięgając pamięcią raz miałem też problem z przepływem powietrza, ponieważ mam cały czas monitorowane w torque i wiem, że na jałowym zimnym mam ok. 10,5g/s, po rozgrzaniu 8,4-8,8g/s, natomiast kilka razy zdarzyło mi się, że autko zgasło przy delikatnym ruszaniu spod świateł i wtedy przepływ pokazywał 4,8-5,4g/s... później jak widziałem w apce, że pokazuje zaniżone wartości, to ruszałem z większym gazem i było ok. No ale nie miałem żadnych innych problemów, jak Ty. W sumie poruszałem wtyczkami, co roku zmieniam filtr powietrza (mimo niedużej ilości przejechanych km)... i problem ustał samoistnie, sam nie wiem, co było.

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hybris2601

Zrobiłem jak zalecałeś filtr wyjęty trochę przybrudzony ale to nie zmieniło parametrów mierzonych przez program czy to 1500/2000/2500 czy nawet 4000 obrotów wartości podawane były w stosunku 2:1 przetrzymane na kazdych obrotach przynajmniej przez 2 minuty. Chyba nie pozostanie nic tylko jeździć dopóki jest dobrze moze coś było zablokowane nie mam pojęcia. Szkoda, że nikt kto ma tez taki silnik nie udziela się albo ktoś kto ma logi do takiego auta ich nie podsyła. Poszperałem trochę na zagranicznych forach tam było kilka z19dt od vectry/signium i pomiary były 1:1, tylko jeden przypadek miał tak jak u mnie 2:1 więc moze coś tutaj nie grać faktycznie i narazie ECU to pasuje i pewnie zblokuje się w najmniej oczekiwanym momencie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności