Skocz do zawartości

Astra H 1.9 120km problem z utratą mocy/pomoc w odczycie parametrów op com


Rekomendowane odpowiedzi

No tak, ja już niestety  się poddaję... nawet sprawdziłem w katalogu, czy masz taki sam przepływomierz jak ja, bo byśmy mogli się spotkać (Tuchola daleko nie jest) i podmienić na chwilę, żeby potwierdzić lub wyeliminować sam przepływomierz, no ale w mojej corsinie (chociaż też diesel) jest inny.

 

1075406630_9522020-04-0120_42.thumb.png.82b196ac575a2a84b4f1ed4a4fd4a46e.png Twój1895792310_9512020-04-0120_41.thumb.png.9ec15a72608616e25078dddb2d0ebe03.png Mój

 

Gość hybris2601

Niestety inny z wymiennym rdzeniem z tego co się orientuję. U mnie dokładnie jak na pierwszym zdjęciu pozycja (6).
Całkiem z głowy mi wyleciało, ze mam drugi przepływomierz tzn.ten co miałem od początku w samochodzie muszę sprawdzić jakie on podaje parametry. Moze istotną informacją będzie to, ze na starym przepływomierzu gdy auto nie miało mocy odpinałem wtyczkę gasiłem auto i odpalałem moc wracała na odłączonej i tak samo jak podłączyłem wtyczkę auto zgasiłem odpaliłem moc wróciła. Wracała pod warunkiem , ze trzeba było odłączyć lub podłączyć na odpalonym i wtedy od nowa zgasić i odpalić az do takich objawów to doszło oczywiście podczas jazdy tracił moc. Dlatego myślałem o przepływce i kupiłem jakąś tam tanią byle na podmiankę to nie pomogło bo często przy samym odpaleniu tez tracił moc. Dopiero niedawno przyszedł Op Com to wiadomo przez odłączanie przepływki wskoczył w komputer błąd i dopiero go usunąłem , a wiedziałem o nim z hamulec/gaz i odczyt błędu z konsoli. Po usunięciu błędu nie gasiłem auta mocy nie było na biegu jałowym więc  laptop odłączyłem auto zgasiłem poszedłem do domu. Na drugi dzień jak pisałem post właśnie z logami z testu nagle moc miał i jak do tej pory łącznie jazdy 60KM na testach i moc ma sam się dziwię.
Nie wiem tez czy istotną informacją moze być fakt, ze mierzyłem napięcie na kostce na zapłonie i masa jest , napięcie na 12V jest ok, ale jeden pomiar daje wynik 3,7V około i nie wiem czy to jest dobre napięcie bo sugerowałem się filmikiem z internetu chyba od forda jakiegoś i napięcie tam było 5V, ale nie wiem czy u mnie tez takie powinno być.

O ten filmik chodzi.   https://www.youtube. com/watch?v=92Ck-zf-x1c    (usuń spację przed com nie chcę robić reklamy innych marek :p ale objawy z tego co mówił praktycznie identyczny i tez mam 4 kable na wtyczce )

 

Edytowane przez hybris2601

 

No filmik obejrzałem, ale u Ciebie jest zupełnie inaczej, bo w przeciwieństwie do tego na filmiku, u Ciebie działa... więc może lepiej sprawdzić napięcie sygnału (na wyjściu), czy napięcie osiąga pełen zakres przy gazowaniu... no i jeszcze raz dokładnie obejrzałbym dokładnie rury (każdą harmonijkę, łączenia, opaski, itd.), bo jednak wg mnie jest duże prawdopodobieństwo nieszczelności i zaciągania lewego powietrza. Stąd wynikałoby, że całe powietrze nie przechodzi przez przepływomierz i nawet depcząc na maxa przy lewym powietrzu nigdy na przepływomierzu nie osiągniesz żądanego parametru. Dlatego jak na tym drugim też tak Ci wyjdzie (stosunek 2:1), to uznałbym, że przepływomierz jest oki i szukał nieszczelności. A ja polecam tez filmik na YT: 

Trochę gościu dużo gada, ale jest sporo ciekawych informacji... może coś się Ci przyda. Jeszcze masz schemat podłączeń przepływomierza w astrze H wg TISa: pin1- 12V, pin2- minus, pin3- czujnik temp. powietrza dolotowego, pin4- sygnał przepływu

1996767980_przepywomierz.png.6bd007fe0ca0db7663db6799c4836072.png

 

I jeszcze taki pomysłowy (przykładowy) sposób na sprawdzenie szczelności układu dolotowego, choć na YT jest sporo mniej lub bardziej profesjonalnych metod:laugh::

 

Edytowane przez bogoes
dodanie tekstu i linku

 

  • Like 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności