Skocz do zawartości

Zwarcie w instalacji elektrycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opel Tigra Twin Top 2005 z18xe 1.8 LPG

Na początku przepaliła mi się żarówka świateł drogowych....wymieniłem.

Potem nie świeciła/mrugała żarówka prawego kierunkowskazu (tylko przód) oraz kontrolka na pulpicie. Okazało się, że żarówka była dobra ale musiała robić jakieś zwarcie gdyż po jej wymianie wszystko działało.

Następnie coś zaczęło mi drenować akumulator tak że po nocy najczęściej nie mogłem już odpalić silnika.

Zacząłem szukać przyczyny i znalazłem dwa bezpieczniki które powodowały pobór prądu na postoju. Najpierw moją uwagę zwrócił bezpiecznik nr 3. Normalnie pobór prądu był deko ponad 1A. Ale kiedy wyjąłem bezpiecznik 3 to skoczyło do około 4,5A. Potem okazało się, że jak wyjmę bezpiecznik nr 1 to pobór maleje do zera tzn 0,01(może to błąd mikrometru).

Kiedy natomiast najpierw wyjmę a potem włożę 3 to pobór mam około 0,4-0,6A.

Uznałem, że będę jeździł bo muszę i wystarczające układy działają bez 1. Ale podczas całych tych operacji okazało się chyba coś popsułem gdyż nie działa mi podświetlanie tablicy czy bezpiecznik nr 1 jest włożony czy nie.

 

Załączam zdjęcia skrzynki bezpieczników oraz objaśnienia.

Proszę o pomoc. Gdzie szukać źródła problemu?

 

Pozdrawiam

 

Jacek

 

Skrzynka bezpieczników Opel Tigra Twin Top 1.8.jpg

Edytowane przez jackins
Brak informacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez szans. Rozebrałem podszybie i czarną skrzynkę;) Problem polega na tym, że z czarnej puszki do której wchodzi felerny przewód (w raz z innymi) wychodzi ponad 20 innych. I tutaj najprościej byłoby wiedzieć, mieć rozpiskę gdzie (i którędy) poszczególne kable idą, za co odpowiadają. Wtedy przy końcu kabla odłączę dany układ i będę wiedział czy gra czy nie. Inaczej to Boże Narodzenie mnie zastanie zanim znajdę rozbierając połowę auta idąc po poszczególnych kablach:/ Może uda mi się tę czarną puszkę (foto) podmienić i sprawdzić czy to nie ona sama jest problemem. Pytanie tylko czy jeżeli jakiś układ ma zwarcie czy i jej nie spalę/uszkodzę?

 

Przy okazji pytanie o akumulator. Podczas pracującego silnika napięcie ładowania wynosi około 14V- bez obciążenia. Przy max możliwym obciążeniu spada do 13,5V. Chwile po zgaszeniu ma 12,7V a po postoju (noc) ma 12,3V. Zastanawiam się czy przypadkiem od tego zwarcia nie wykończył się akumulator?

 

 

 

0 wchodzi

Opel Tigra B 2005 1.8.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jackins napisał:

po postoju (noc) ma 12,3V

 

Masz pobór prądu na postoju to czego oczekujesz.

12 minut temu, jackins napisał:

Przy max możliwym obciążeniu spada do 13,5V.

 

Ale 13.5 V o już chyba wszystko włącznie z klima masz włączone.

Inaczej to przydało by się sprawdzić altek ( na stole pod obciążeniem)

14 minut temu, jackins napisał:

wychodzi ponad 20 innych.

 

I co  z tego?

Masz podany pin ?

Dla czego jeszcze nie sprawdziłeś ciągłości tego przewodu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1954 napisał:

Dla czego jeszcze nie sprawdziłeś ciągłości tego przewodu?

Podał mi Pan pin na wejściu do modułu a to z tego co widzę nie jest jednoznaczne z wyjściem z modułu (załączone zdjęcia 1 wyjście/ 2wejścia)

 

Być może jestem laikiem i zrozumiałem coś nie tak. Pisałem że wiem który to bezpiecznik. Pan poszedł dalej i poprowadził mnie od skrzynki z bezpiecznikami do skrzynki na podszybiu wskazując na moduł  komfortu. I tutaj widzę że wchodzi wskazany przewód ze skrzynki z bezpiecznikami do modułu i wychodzą inne. Które ciężko mi sprawdzać wszystkie jak wspomniałem w poprzednim poście. Czy tzn że mam sprawdzać w drugim kierunku od skrzynki z bezpiecznikami (tego faktycznie nie sprawdzałem)? Tylko po co w takim razie podawałby mi Pan drogę w drugim kierunku (?).

Wyjście.jpg

Wejście.jpg

Edytowane przez jackins
Brak informacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 63 to przewód czerwony.Stały plus. Od bezpiecznika F1 do pinu 63.

 

 

Z kolei bezpiecznik F3 zasila przekaźnik zacisku  K72, wyłącznik świateł ,awaryjnych , złącze diagnostyczne , przyrząd , immo , sterowanie klimą, ESP, ogrzewana tylna szyba, reflektory ,sygnał dźwiękowy, autoalarm  i jeszcze trochę innych.

 

 

 

2020-04-12_220404.png

2020-04-12_220424.png

2020-04-12_220729.png

2020-04-12_220746.png

2020-04-12_220800.png

2020-04-12_220814.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności