Skocz do zawartości

Opel Meriva P0335


Gość Opel Tigra 98

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Opel Tigra 98

Witam

Mam problem z Meriva 1.7 isuzu cdti 2003r . Samochod sprowadzony z Niemiec po remoncie glowicy

 

Wystepuje bląd p0335 czujnik wału korbowego nieprawidlowy sygnał

 

Samochod bardzo cieżko odpala momentami go blokuje przy odpalaniu. Jak odpali chodzi prawidłowo wkręca sie pow 4500 obr.

 

Czujnik walka z walem zamieniony (bez efektu)

4 inne czujniki wsadzone (bez efektu)

Opornosc na czujniku walka 870

Opornośc na czujniku wału aktualnie zamiennik 570

Instalacja do komputera sprawdzona 

Rozrzad 2 razy sprawdzony ustawiony na blokade.

Czy jest możliwośc np w op com sprawdzic dzialanie tego czujnika?

Może ktoś ma inny pomysl co mozna jeszcze sprawdzic.

Z gory dziekuje za pomoc

Edytowane przez Opel Tigra 98

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik F26.

2020-04-14_181852.png

 

 

Złącze X18 pin 4

 

2020-04-14_182012.png

 

 

 

 

2020-04-14_182137.png

 

 

 

Przewód masowy czujnika 

 Brązowy

<5Ohma

 

 

 

Ogólnie rozrząd , szczelina między kółkiem i czujnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opel Tigra 98

.Dziekuje za zainteresowanie bezpiecznik ok. w wskazanej wtyczce jest tylko 1 kabel biało czerwony pin 6.

 

Odległosc czujnika od wału do czytnika 2 mm 

Odległosc od czujnika wałka do czytnika 5 zebów 1 mm 

 

Oporność na czujniku wałka 840 denso

Opornośc na czujniku wału 870 denso

Napiecia na 2 zewnetrznych pinach 5v

Srodek masa

Sprawdzone po sam komputer kable w oplocie

 

I sprostowanie silnik 1.7 dth

Zęby na wale sprawdzone, rozrzad na blokadach ustawiony sprawdzony kolejny raz.

Pytanie o ilośc zebów na koronce wału jaka powinna byc? Sterownik denso

Edytowane przez Opel Tigra 98

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podalem dla Y17DT

 

Pin 3 Brązowo -czerwony  do masa ma być 4,8-5,2 V( zapłon włączony)

 brązowo- czerwony do brązowo-biały (pin 2 ) jak wyżej.

Brązowo- biały do masa  jak wyżej

 

Pin 2 do pin 3 przy spiętej wtyczce powoli kręcąc silnikiem ( ręcznie ) powinno się zmieniać 0-5V

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opel Tigra 98

Brazowo czerwony -masa 5 v

Brazowo czerwony - brazowo bialy 5 v

Brazowo bialy - masa nie ma nic

Czarno bialy - masa 5 v

Czarno bialy - brazowo bialy 5 v

Czarno bialy - brazowo bialy przy kreceniu sie zmienia

Edytowane przez Opel Tigra 98

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem błąd .

Miał być czarno-biały do masa .

A nie brązowo -biały do masa.

Ale jak widać u ciebie jest wszystko ok.

 

 

 

Ale według katalogu u ciebie występują 2 koła do odczytu walu.

https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/31-0/#4

 

Sprawdź po Vin jaki masz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opel Tigra 98

Koła odpowiednie

Op com wałek pokazuje 410-430 wiec jest ok

Ale predkosci wału nie wiem jak sprawdzic

Możliwe ze komputer uszkodzony?

Bład opcom angielski

p0335 crankshaft signal of range/performance A

Edytowane przez Opel Tigra 98

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd masz od wału.

Wiązkę przemierzyłeś i jest ok .

Prędkość wału możesz sprawdzić w Opcomie .

Obroty silnika.

 

A jak sprawdzić żarówką podałem ci przecież wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opel Tigra 98

No tak ale odpinam czujnik walu a w op com dalej obroty pokazuje. Przy odpietym czujniku wału silnik nie zmienia swojej pracy,  tylko bład sie zmienia. Miska sciągnieta i zęby sprawdzone nie pogiete jest 56 zebow wszystkie cale ladne. Na podanej stronie wystepuja dwie koronki wału jedna bez zebow gladka z wpustem a 2 ma 56 zebow.  W internecie spotkalem sie z koronka na 58 zębow i sie zastanawiam czy napewo jest prawidłowa zalożona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Opel Tigra 98 napisał:

No tak ale odpinam czujnik walu a w op com dalej obroty pokazuje

 

No a nie powinien 

Chyba że ratuje sie wałkiem.

A co się dzieje gdy wypniesz wtyczkę na pracującym silniku.

I tak go zgasisz?

Widzi wtedy przy odpalaniu obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności