Skocz do zawartości

Falujące obroty - gdzie jeszcze szukać przyczyny


Gość pablos83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od pewnego czasu mam problem z Corsą CDTI z silnikiem Z13DTH. Otóż gdy jest zimny po uruchomieniu silnika potrafi zaraz zgasnąć. Ponowne uruchomienie skutkuje tym samym. Jak się jednak zdarzy, że nie zgaśnie to faluje obrotami do momentu gdy nie złapie temperatury ( a właściwie falował o czym niżej ). Co zostało zrobione aby spróbować ustalić usterkę:

 

- filtr paliwa wymieniony na nowy

- zbadana kompresja ( jest ok )

- podłączenie pod komputer ( nie wykazało jakichkolwiek błędów )

- wymieniony zawór SCV i tutaj mała uwaga. Po wymianie SCV auto faluje nadal, ale nie gaśnie już po odpaleniu i faluje mniej / krócej, tzn po odpaleniu zafaluje 6-7 razy i się uspokaja. Zgaszenie silnika i natychmiastowe ponowne jego uruchomienie skutkuje ponownym falowaniem ale już tylko 1-2 razy.

 

Samochód nie dymi, ani podczas  uruchamiania, ani podczas jazdy, nawet agresywnej. Stan oleju i płynu chłodzącego nie zmienia się. Czy macie jeszcze jakiś pomysł jak ustalić przyczynę falowania? Gdzie szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam  mam pytanie poniewaz nie wiem z ktorego konkretnie  roku jest ta corsa  ale napewno przed 2010   zatem o ile mi wiadomo poza zaworem scv zwanym ZME  MASZ jeszcze zawor  drv  regolacji cisnienia na listwie cr  , poniewaz w latach  od 2007 byly stosowane z regolacją dwustopniową  czyli 2 zawory , z tym ze  na wolnych obrotach glowną role odgrywa upustowy na listwie cr  , scv(zme)  moze byc odlaczona  wtyczka a i tak bedzie oki . dlatego  skupic trzeba sie na  drv  bo byc moze przepuszcza a falowanie to objaw korekcji dawek paliwa aby ustabilizowac obroty. nie stabilne cisnienie na cr   znow  zmiana  korekt   i    faluje    jak fala meksykanska  tyle w temacie  , nie jestem na 100% pewny czy masz oba zawory ale prawdopodobiensto jest wysokie    ,  z lewej strony listwy cr jest czujnik cisnienia  a z prawej  zawor stojac przodem do auta  pozdrawiam

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję Ci za wskazówkę. Tylko jak sprawdzić czy to jego wina? Można go po prostu odłączyć czy jedynie podmiana wchodzi w grę?

Edytowane przez pablos83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla potomnych ( może się komuś kiedyś przyda ). Powody takiego zachowania auta były 2:

 

powód 1 - EGR ( wymiana na nowy usunęła problem częściowo )

powód 2 - spalona 1 świeca żarowa ( wymiana kompletu usunęła problem całkowicie )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności