Skocz do zawartości

Meriva A 1.7/101KM filtr turbo


Gość rajtkezjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rajtkezjusz

Od niedawna pewien starszy człowiek ma Merivę 1.7 moc 101 KM i poprosił abym na forum zapytał ,że jest tutaj w układzie olejowym związanym z turbiną jakiś filtr oleju w śrubie itp któy należy wymieniać lub oczyszczać ? Jeśli tak ,to jakieś dane nt tego ,jeśli nie to dobrze,bo mniej roboty i wydatków . W poprzednim aucie takie coś było zamontowane i wymiana co 45 tys km ,ale podobno nie wszystkie pojazdy mają taki filtr związany z turbiną . Takie coś ma np Fiat ,zdjęcie w załączniku -śruba przewodu olejowego turbo ,w środku wsad z siatką .

uihiuh.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ta śruba wchodzi w blok silnika a pomiędzy nią przewód olejowy. Jeszcze nie widziałem takiej śruby z sitkiem. Jak jest to warto wymienić na nową, niby chroni turbinę ale jak się zatka to będzie też nie wesoło. Robiłem zmienną geometrię w Passeratti 1.9 TDI AJM 115km, ukręcił mi się przewód przy turbo i dawałem do dorobienia, to od strony bloku była taka sama śruba ale nie miała żadnego sitka/filtra. Jak dla mnie nie musi być wcale takiego filtra, chyba że ma to służyć zmniejszeniu ciśnienia oleju wchodzącego na turbinę. Jest to pierwszy element do sprawdzenia przy zatarciu turbiny poprzez zatkanie/niedrożność przewodu olejowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rajtkezjusz

Podpowiem ,jest to śruba montowana na samej turbinie we Fiat z silnikiem turbo ,po drugiej stronie przewodu jest taka sama bez sitka .Część ludzi montuje zamiast filtra taka przelotówkę ,ale ten filtr wbrew pozorom wyłapuje zgorzeliny i warty wymieniania co 45 tys km inaczej ten syf pójdzie na turbinę . Pytam czy takie cos jest w Meriva ,bo wtedy wiedziałbym czy to szukać . W VW z tego co wczoraj ustaliłem nie ma takiego filtra .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog pod twój silnik 1.7 DTH 101KM. 

https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/12-0/ 

Jak widać pozycja 9 w tabeli to przewód olejowy turbosprężarki. 

Pozycja 13/14 to są śruby z pełnym przelotem nie posiadające żadnego sitka czy filtra. Fiat takie ma a Opel Meriva 1.7 nie posiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności