Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Mam pytanie, czy w corsie c fabrycznie występuje inny kąt skrętu kół w prawo a inny w lewo przy czym w prawo jest większy. Tak właśnie jest u mnie i nie wiem czy tak być powinno. 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

A masz przy ustawionych kołach na wprost równo wystającą listwę zębatą maglownicy po obu stronach?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723232
Udostępnij na innych stronach

To o co pytasz mógłbym sprawdzić, ale musiałbym odkręcić drążki kierownicze więc na nowo musiałbym jechać na geometrie.

 

W takim razie napisze coś więcej:

Sprawa wygląda następująco, ok 2 lat temu kupiłem tą corse i w sumie nie sprawdzałem ani zbieżności ani skrętu czy jest taki sam w dwie strony, natomiast ostatnio zaczęła mi stukać maglownica więc ją wymieniłem i podczas wymiany ustawiliśmy tak żeby z każdej strony wystawała tyle samo, przy równo ustawionej kierownicy, wszystko skręciliśmy i pojechałem ustawić geometrie kół i tam mechanik ustawił mi na równo z kierownicą ale powiedział że coś jest nie tak bo żeby ustawić idealnie na wprost musiał z jednej strony drążek wykręcić aż o ok 0,6 cm więcej niż z drugiej strony i powiedział mi żebym sobie sprawdził zakres skrętu w obie strony. Sprawdziłem zakres skrętu i okazuje się że w jedną stronę, lewą kierownica od środka robi ok 1,4 pełnego obrotu a w drugą stronę, prawą ok 1,6 pełnego obrotu, czyli faktycznie coś jest nie tak, nie pamiętam jak było na poprzedniej maglownicy, nie sprawdzałem nawet tego. Na krzyżaku, gdzie montuje się kolumnę kierownicy z maglownica nie ma frezu lecz występuje ścięcie w kształcie litery D, a więc aby tam źle połączyć to trzeba było by przekręcić aż o 1 pełny obrót. Moim zdaniem nie ma możliwość aby aż 1 pełny obrót skorygować na drążkach kierowniczych, więc może kupiłem jakąś wadliwa maglownicę, chociaż kupiłem nową o ile dobrze pamiętam firmy skf, albo nie sprawdziłem jak było przy poprzedniej i możliwe że poprzedni właściciel przedstawił coś w kolumnie kierowniczej i przez to w jedną stronę jest trochę większy skręt. Czy według was w tym samochodzie można przestawić gdzieś w kolumnie kierowniczej o kilka frezów w jedną stronę, bo jeśli tak to później ustawiłbym już tylko na równo koła z kierownicą i byłby taki sam skręt. Nie chodzi mi o przestawienie samej tylko kierownicy na frezach bo to nic nie da, bo zakres ruchu w obie strony blokuję jakąś blokada w sumie może na niej jest przestawione o klika frezów. Czy jest to według was możliwe? 

Edytowane przez swiru121

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723240
Udostępnij na innych stronach

Żadnych drążków nie trzeba odkręcać.

Ustawiasz koła na wprost, zdejmujesz osłony listwy ( zsuwasz je w kierunku koła i masz dostęp do pomiaru.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723241
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie niedługo to sprawdzę, a jeżeli by się okazało że była by inna długość z dwóch stron to co wtedy? Czy w tym samochodzie nie ma żadnych krańcowych blokad i tylko jedyną taką blokadą jest maglownica?  Bo wtedy na krzyżak mam jedynie możliwość zmiany o jeden cały obrót, czy da się w jakiś inny sposób przestawić listwę zębatą? 

Edytowane przez swiru121

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723245
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, swiru121 napisał:

była by inna długość z dwóch stron to co wtedy?

 

Ktoś robił remont maglownicy i źle ustawił .

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723255
Udostępnij na innych stronach

A kto ją zakładał?

Czy na pewno przy dopinaniu krzyżaka od kolumny było ustawione do jazdy na wprost?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723265
Udostępnij na innych stronach

Sam ją zmieniałem ze znajomym, tak było zakładane, tymbardziej że na krzyżaku nie ma frezow i nie da się przestawić inaczej jak tylko o cały obrót kierownicą, a nie jest możliwe raczej żeby cały obrót kierownica skorygować na drążkach kierowniczych. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723267
Udostępnij na innych stronach

Oj zdarzały się podobne przypadki.

Nowa to domyślam się że zamiennik.

Też może być źle złożona

Ale jeżeli sam montowaleś to zakładam że sprawdzałeś wszystko .

Czyli po założeniu i ustawieniu kół na wprost krzyżak od kolumny pasował na swoje miejsce i kierownica wtedy była na wprost

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90146-r%C3%B3%C5%BCne-k%C4%85ty-skr%C4%99tu-k%C3%B3%C5%82/#findComment-723270
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności