Skocz do zawartości

odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika Z12XE


Gość pepeg_torun

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pepeg_torun

Witam.

Nie znalazłem na forum informacji na temat sposobu odpowietrzania skrzyni korbowej w silniku benzynowym Z12XE stosowanym swojego czasu w Corsie i Astrze.

Czy koś może mnie w tej sprawie douczyć? Interesuje mnie to, w jaki sposób w tym silniku jest odpowietrzana skrzynia wału korbowego i ewentualnie gdzie są zlokalizowane przewody i zwory odpowietrzające. Sprawdzałem rysunki w katalogu części ale nie znalazłem niczego co by taką odmę przypominało. Może kanał jest poprowadzony w bloku silnika?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepeg_torun

Bardzo dziękuję.

 

 

Godzinę temu, adam1954 napisał:

Jest tylko taka wentylacja

 

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/e/2/13-0/

 

A jeszcze przy okazji... czy w pokrywie / pod pokrywą rozrządu, tam gdzie dochodzą gumowe przewody są jakieś zaworki zwrotne? Pytam bo walczę z P0170 (11) czasami  P0170 (3), P0170 (9).  Sprawdzałem już chyba wszystkie wskazywane w innych postach podzespoły, ale jak na razie nie znalazłem rozwiązania.

Nie rozumiem znaczenia rozszerzeń w nawiasach, a po analizie postów widzę, że coś mogą sugerować.

Z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 - to usterka modulacji sygnału z impulsem

9 -to usterka elementu

11- to zwarcie z masą.

2020-06-18_203112.jpg

 

 

U ciebie tylko odpada pompa wtórnego powietrza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepeg_torun

Obie sondy wymieniłem na nowe, przepływomierz też nowy, sterownik dałem sklonować i zamieniłem, przepustnica podmieniona. Co może robić zwarcie i w jakim obwodzie to zwarcie może być? Błąd zawsze pojawia się podczas postoju, najczęściej pod dojechaniu do świateł z wcześniejszym hamowaniem silnikiem. Po hamowaniu silnikiem OP-COM pokazuje sygnał z obu sond na poziomie  około 0V. Domyślam się, że to normalne zjawisko, że tak działa sterownik. Na załączonym obrazku widać ten moment dokładnie - górny wykres to sonda tlenu przed katalizatorem, a dolny to sonda za katalizatorem. Nie wiem też czy to normalne, że jak ruszam to druga sonda dochodzi do wartości napięcia 0,7 przez ładnych kilka sekund. Dziwne jest też to, że jak stoję na światłach po hamowaniu to pierwsza sonda "śpi" w okolicach napięcia 0V - i tak do czasu aż nie ruszę z miejsca. Może to czujnik położenia korbowego gubi impulsy? Chociaż taka awaria czujnika pewnie wpływała by również na synchronizację zapłonów (?). Nie wiem jak dokładnie działa Motronic 1.5.5 który steruje tym wszystkim...

Walczę dalej. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Piotr

S1_S2.jpg

Edytowane przez pepeg_torun
brak pliku z wykresem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pepeg_torun napisał:

Po hamowaniu silnikiem OP-COM pokazuje sygnał z obu sond na poziomie  około 0V.

Podczas hamowania silnikiem sonda powinna być 0V 

Tak do obrotów ok 1500.

Potem sonda powinna już pracować .

Sonda pierwsza powinna pracować od 0.2 - 0.8 Vcały czas .

Nawet na postoju.

 

Druga powinna pracować bardzo wolno i najlepiej gdy będzie oscylować w granicach 0,45-0.60

 

Pytanie teraz jakie masz napięcie referencyjne na obydwóch sondach ( we wtyczce po przekręceniu kluczykiem na zapłon)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pepeg_torun

Sprawdzę jutro i dam znać. Pierwszą mierzyłem i było ok (chyba 1V ale już teraz pewności nie mam) drugiej nie mierzyłem - jutro to załatwię.

Dzięki

P.S. Sprawdziłem zapisy logów z OP-COM i po włączeniu zapłonu napięcie na obu sondach jest identyczne  0,451 mV. Obrazek pokazuje sytuację po włączeniu zapłonu.

2020-06-18_215707.jpg

Edytowane przez pepeg_torun
Uzupełnienie informacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sterownik puszcza jak należy.

Zwarcie?

No cóż .

Zasilane wspólne masz tam obydwie sondy , masówka , oraz zawór par paliwa.

One są na wspólnym plusie.

Teraz trzeba sprawdzić co ma zwarcie do masy

Zasilanie masz przewodem czerwono-białym.

Masę daje sterownik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności