Skocz do zawartości

Astra 3 - błąd P0136


Rekomendowane odpowiedzi

Gość TonagoFull
17 godzin temu, adam1954 napisał:

Ta sonda jest 1 voltowa.

Pytanie jak mierzyłeś .

Czy sprawny miernik 

ITP

Sorki, byłem tak zirytowany, że wkradł mi się błąd i źle napisałem. Miernik sprawny, na zakresie 20 pokazał 8.82. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723817
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2020 o 17:36, TonagoFull napisał:

I wyszło mi aż 8.82V.

 

5 godzin temu, TonagoFull napisał:

Miernik sprawny, na zakresie 20 pokazał 8.82. 

 

 

Gdzie tutaj różnica

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723836
Udostępnij na innych stronach

Gość TonagoFull
19 godzin temu, adam1954 napisał:

 

 

 

Gdzie tutaj różnica

Po prostu wolałem to doprecyzować. Ale dobra, nie zbaczajmy z tematu, jaka może być przyczyna tak dużego napięcia? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723852
Udostępnij na innych stronach

Sterownik podaje napięcie na sondę.

To np.  jakieś zwarcie w wiązce i leci większy prąd na sondę niż powinna dostawać.

Lub wadliwy miernik.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723859
Udostępnij na innych stronach

Gość TonagoFull
50 minut temu, adam1954 napisał:

Sterownik podaje napięcie na sondę.

To np.  jakieś zwarcie w wiązce i leci większy prąd na sondę niż powinna dostawać.

Lub wadliwy miernik.

 

 Albo sterownik walnięty (oby nie).

 

W sobotę na spokojnie będę sprawdzał przewody i pomierzę sobie piny od sondy od strony sterownika. Zobaczymy co tam pokaże.

 

A miernik sprawny, bo jeden z lepszych modeli i praktycznie nówka, ledwo co używana.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723860
Udostępnij na innych stronach

Więc po kolei.

 

Po przekręceniu kluczyka na zapłon .

Grzałka powinna mieć zasilanie napięciem jakie masz na aku.

Jest zasilane z bezpiecznika FE26

Zasilany nim jest EGR , zaworek par paliwa , oraz obie sondy(grzałki)

pin 1 czerwono- niebieski od strony wiązki

Pin 2 to masa od sterownika.

Pin 3 brązowo -zielony to napiecie sterownika na sondę .Powinno być < 0,3 V

Pin 4 zielony do masy <0.5 V

 

Po odpaleniu silnika napięcie na na grzałce powinno być jak daje altek.

Na sondzie powinno wahać się od ok 0.2 - 0.85 V 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90270-astra-3-b%C5%82%C4%85d-p0136/page/2/#findComment-723861
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności