Skocz do zawartości

Meriva a 1.6 16V błąd P0303


Gość atb30

Rekomendowane odpowiedzi

Czy gaz może być tego przyczyną :wesoly: Zrobiłem na nim raptem 26 tys./km.

niestety tak,gaz ma dużo wyższą temperaturę spalania i szybciej wszystko pada,jak od początku auto jest na gazie to się "przyzwyczaja" do tego rodzaju paliwa i jest ok,ale jak jest już zmęczone to czasem po zagazowaniu już po 8-10k pada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Na gazie zrobiłem około 26 tys./km. bez jakichkolwiek problemów.

 

Problem pojawił się dopiero teraz.

 

Prawdopodobnie nikt nie wpadnie na to co mu jest. Samochód był u Mechanika w celu sprawdzenia kompresji, czujników temperatury itp.

 

Wszystko wyszło wspaniale :wesoly: Ten błąd pojawia się nagle i przeważnie na zimnym silniku-choć nie zawsze.

 

Postanowiłem jeszcze raz zmienić świece na oryginalne-zalecane przez Opla.

Może to coś jeszcze pomoże.

 

Na chwilę obecną nie mogę jednoznacznie powiedzieć, że to wina gazu.

Tak mówią WSZYSCY bo tak chyba najłatwiej.???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Na chwilę obecną nie mogę jednoznacznie powiedzieć, że to wina gazu.

Tak mówią WSZYSCY bo tak chyba najłatwiej.:mrgreen:

kolego na własnej skórze przekonałem się jaka jest praca jak i ilość spalania jak zmieniłem miejsce tankowania

Posłuchaj jak co dobrze doradzają bo tak do niczego nie dojdziesz mówiąc "a może"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na chwilę obecną wymiana świec nic nie pomogła. Zmiana miejsca tankowania również.

 

Zmieniły się natomiast objawy. Teraz mam tak: rano odpalam i jadę i wtedy na zimnym silniku auto potrafi zgasnąć tak raz. Potem odpalenie trochę inne jak zawsze, tak jakby inaczej kręcił, ale w końcu odpala. Jadę dalej jednak auto jest lekko przymulone.

 

Po jakimś czasie to mija i już jest ok.

 

Te wszystkie nieprawidłowości pojawiają się na zimnym silniku.

 

Dzisiaj zrobiłem test: odpaliłem go na parkingu i poczekałem jak się zagrzeje. Potem ruszyłem i wyżej wymienione objawy już nie wystąpiły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie jak wypadały zapłony, tylko na 4-tym cylindrze, było tak samo.

Na zimnym silniku dławienie i gaśnięcie, czasem sam wskakiwał na obroty i falował.

Po rozgrzaniu objawy mijały, a pojawiały się wypadające zapłony.

U mnie wystarczyło wymienić dis-a.

U Ciebie mogą być inne przyczyny.

Pisałem o nich wcześniej.

Proponowałem sprawdzić dis-a, podając Ci link do tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Powiem szczerze, że mam pewien problem. Mówiąc mechanikowi o Twoich sugestiach on nie podejmuje tego tematu. Nie wiem, czy nie wie o co chodzi. Dokładnie opisałem mu co proponowałeś. On jedna dalej myśli swoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

 

Powiem szczerze, że mam pewien problem. Mówiąc mechanikowi o Twoich sugestiach on nie podejmuje tego tematu. Nie wiem, czy nie wie o co chodzi. Dokładnie opisałem mu co proponowałeś. On jedna dalej myśli swoje.

To lepiej zmień mechanika, albo spróbuj zrobić rób to sam.

I nie daj sobie wcisnąć kitu z zaworami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o listwę to już ją wymieniałem. Niestety nie pomogło.

 

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 07:40 ]

Witam.

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie przepustnicy. Czy gaśnięcie samochodu może być spowodowane faktem, iż jest ona zabrudzona ;)

 

Jeszcze jej nie czyściłem.

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 20:59 ]

I jeszcze jedno. Czy te objawy mogą być związane z zatartą pompką paliwa ??

 

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 19:43 ]

Witam.

 

Byłem na wizycie w ASO.

 

Nic nie znaleźli. "Proponują ściągnięcie głowicy i szlif prowadnic ;) - o cenę nawet nie pytałem.

 

Najgorszy objaw to to, że po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego załączeniu w przeciągu kilku minut, auto jest jakby przyduszone - nie chce wejść na wyższy obroty.

 

 

Jest to dość niebezpieczne - ostatnio zapomniałem o tym i o mało nie spotkałem się z tirem ;).

 

Nie mam już na to pomysłu.

 

Jak auto postoi trochę dłużej to takie objawy nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności