Skocz do zawartości

VIVARO -2,0 cdti dymi spod korka wlewu oleju, słaba kompresja na jednym cylindrze.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od niedawna jestem posiadaczem Opla Vivaro 2007r.

Mam z nim "mały" problem, a mianowicie dymi spod korka wlewu oleju. Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie w cylindrach i miały (od strony rozrządu):

1 - 13

2 - 20

3 - 20

4 - 20

Po odpaleniu (jak jest zimny) słychać dodatkowo jakby "ćwierkanie" (jakiegoś ptaszka :) ) od strony rozrządu. Po kilku minutach ustaje.

Auto, zanim je kupiłem miesiąc temu, wcześniej stało pod chmurką przez jakieś 6 miesięcy.

Poprzednik wymienił już wtryskiwacze (dał do regeneracji), popychacze hydrauliczne (głowica wymieniana i planowana bo z poprzedniej nie szło wyjąć wtryskiwaczy.

Łańcuszek rozrządu też nowy.

Zastanawiam się naz zrobieniem płukanki silnika preparatem TEC2000 - dwie puszki i aby pochodził około godziny. Mam nadzieję, że zapiekły się pierścienie na pierwszym tłoku :) i po płukance puści z nich nagar.

Oleju nie bierze. Moc jak na 90KM i na tę masę ma OK. Spalanie około 8,1 ON/100km (60%trasa i 40% miasto).

Gdy zimny - to podczas odpalania przez  ułamek sekundy trzeba dłużej zakręcić.

Akumulator sprawdzony u elektryka i jest OK.

Silnik po odpaleniu na zimnym (na początku) czasami jakby się zadławił ale później chodzi wzorcowo. Równo.

W załączniku link do filmu jak dymi spod korka wlewu oleju.

 

Edytowane przez bary75
Dopisanie problemu.

 

A co mówi próba olejowa?

Nie wiem czy poprawi się po płukance aż 7 

Lepszy jest na odpiekanie Xado Antykoks

 

 

Godzinę temu, adam1954 napisał:

A co mówi próba olejowa?

Nie wiem czy poprawi się po płukance aż 7 

Lepszy jest na odpiekanie Xado Antykoks

 

Mechanik nie chciał robić próby stwierdzając, że problemem będzie dól silnika.

 

 

A co gdy będzie pęknięta głowica.?

Leń lub wszystkowiedzący. Takich należy omijać wielkim łukiem

 

  • 2 miesiące temu...

Auto zrobione.

Silnik rozebrany.

Okazało się, że był pęknięty pierścień na pierwszym cylindrze.

Uszkodzona była też uszczelka pod głowicą i odrobinki wody dostawały się do 1-go i 3-go cylindra (chyba dobrze zapamiętałem).

Nieszczelna chłodniczka spalin - ominąłem ją.

W chłodniczce oleju też widziałem krople wody.

Teraz wszystko zrobione: -10stC i pali od strzała.

Troszkę dymi spod korka wlewu oleju - ale to już nie jest "parowóz" jak wcześniej :)

 

 

  • Like 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności