bary75 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 (edytowane) Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Opla Vivaro 2007r. Mam z nim "mały" problem, a mianowicie dymi spod korka wlewu oleju. Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie w cylindrach i miały (od strony rozrządu): 1 - 13 2 - 20 3 - 20 4 - 20 Po odpaleniu (jak jest zimny) słychać dodatkowo jakby "ćwierkanie" (jakiegoś ptaszka ) od strony rozrządu. Po kilku minutach ustaje. Auto, zanim je kupiłem miesiąc temu, wcześniej stało pod chmurką przez jakieś 6 miesięcy. Poprzednik wymienił już wtryskiwacze (dał do regeneracji), popychacze hydrauliczne (głowica wymieniana i planowana bo z poprzedniej nie szło wyjąć wtryskiwaczy. Łańcuszek rozrządu też nowy. Zastanawiam się naz zrobieniem płukanki silnika preparatem TEC2000 - dwie puszki i aby pochodził około godziny. Mam nadzieję, że zapiekły się pierścienie na pierwszym tłoku i po płukance puści z nich nagar. Oleju nie bierze. Moc jak na 90KM i na tę masę ma OK. Spalanie około 8,1 ON/100km (60%trasa i 40% miasto). Gdy zimny - to podczas odpalania przez ułamek sekundy trzeba dłużej zakręcić. Akumulator sprawdzony u elektryka i jest OK. Silnik po odpaleniu na zimnym (na początku) czasami jakby się zadławił ale później chodzi wzorcowo. Równo. W załączniku link do filmu jak dymi spod korka wlewu oleju. Edytowane 15 Listopada 2020 przez bary75 Dopisanie problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 A co mówi próba olejowa? Nie wiem czy poprawi się po płukance aż 7 Lepszy jest na odpiekanie Xado Antykoks   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bary75 Opublikowano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Godzinę temu, adam1954 napisał: A co mówi próba olejowa? Nie wiem czy poprawi się po płukance aż 7 Lepszy jest na odpiekanie Xado Antykoks Mechanik nie chciał robić próby stwierdzając, że problemem będzie dól silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 A co gdy będzie pęknięta głowica.? Leń lub wszystkowiedzący. Takich należy omijać wielkim łukiem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bary75 Opublikowano 7 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Auto zrobione. Silnik rozebrany. Okazało się, że był pęknięty pierścień na pierwszym cylindrze. Uszkodzona była też uszczelka pod głowicą i odrobinki wody dostawały się do 1-go i 3-go cylindra (chyba dobrze zapamiętałem). Nieszczelna chłodniczka spalin - ominąłem ją. W chłodniczce oleju też widziałem krople wody. Teraz wszystko zrobione: -10stC i pali od strzała. Troszkę dymi spod korka wlewu oleju - ale to już nie jest "parowóz" jak wcześniej   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.