Skocz do zawartości

Astra G 2.0 X20XEV - Sonda lambda, problem z odpalaniem


Gość KsD

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, przychodzę do Was ponownie z kolejnym problemem. Jakiś czas temu pojawił mi się błąd P0130 Sonda lambda. Po przeczytaniu wielu postów dowiedziałem się, że do tego silnika jest sonda 5V i żadna sonda uniwersalna nie będzie współpracować. I tylko oryginalny zamiennik o numerach (może ktoś jeszcze potwierdzić)

 

1. NGK OTA7N-5A1 1920 
2. NGK OTA7L-3C3 0442 

 

Odciągałem wymianę sondy w czasie. Bo jednak wydać 400zł na sondę do już wiekowego samochodu nie uśmiecha mi się. Ale dzisiaj z rana była sytuacja, że samochód nie chciał odpalić i dopiero zaskoczył po dodaniu gazu. Czy sonda może mieć wpływ na odpalanie samochodu? Bo mi się wydaję, że nie. Chociaż mogę się mylić. Także jakby ktoś mógł się wypowiedzieć będę bardzo wdzięczny.

 

IMG_20201230_171013.thumb.jpg.22c590aaf7d999d0c32295aa97e22c97.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie.

Nie bo sterownik odpala z mapy paliwa a sondę czyta dopiero gdy ona uzyska ok 300 st.

Tak bo uszkodzona sonda źle pracuje a wtedy sterownik dostosowując  się do parametrów jej pracy rozwala tąże mapę.

Dopiero gdy przekroczy zapisane wartości w mapie wywala błąd

Ale ten błąd nie musi być od sondy .

Może też być od przepływki.

Więc najpierw upewnij się że sonda jest niesprawna a potem sprawdź przepływkę

Tym bardziej że obydwa te urządzenia są zasilane tym samym przewodem plusowym po stacyjce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Trochę mi się rozjaśniło. Najlepiej jakbym podłączył jeszcze raz pod komputer i sprawdził parametry sondy. Bo wydać 400zł na sondę a okażę się co innego. Szukałem używanej sondy, ale ciężki temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za odpowiedź. Jakiś czas mnie nie było i nie miałem kiedy odpisać, ale dzisiaj się zebrałem do pomiarów. Niestety nie ma oscyloskopu i zrobiłem pomiar tylko miernikiem a więc tak:

 

Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V

Opór elementu grzewczego: 4.8 - 6 omów (zależnie od temperatury)

Napięcie zasilania TiO2: 4.88V

 

Napięcie wyjściowe (sygnał): 0.035mV na obrotach jałowych. Czyli ewidentnie sonda uszkodzona z tego co wiem powinno być około:

 

ubogi: > 100 000 omów (< 0.5 V )

bogaty: < 10 000 omów (> 3.8 V )

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności bym jeszcze sprawdził na zgaszonym silniku a kluczyku w zapłonie

Pin D ( brązowo-biały) czy od strony wiązki jest na nim <0.3 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znalazłem chwilkę i poszedłem zmierzyć Pin D ( brązowo-biały) Chociaż dostęp tragiczny, ponieważ ktoś tak instalację od gazu władował ale wyszło 0.010V (10,32mV).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności