wojtekcichy Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 masz mape silnika w wersji bieda z nedza, mozna z niego bespiecznie wykszesac okolice 140km lub jesli masz leki to ori 115, Twoj silnik jest identyczny jak najmocniejsza wersja tylko soft go ogranicza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92000-zbyt-du%C5%BCe-spalanie-vivaro-20-cdti-90-km/page/2/#findComment-733681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Jest też jeszcze pytanie czy są to te same skrzynie biegów, przełożenia i obroty na danym biegu. 2.5 ma na pewno lepszy moment obrotowy i załadowany nie męczy się jak 2.0. Diesel też nie lubi emeryckiej jazdy na wyższych biegach, ja tam zawsze bujam szybko ze startu do zadanej prędkości i obroty utrzymuje takie żeby po dodaniu gazu auto się nie męczyło i nie rozpędzało powoli. Ok 2200-2600rpm. wchodzi kolejny bieg. Mam okazje jeździć kilkoma wersjami Ivanów i każdy ma inne przełożenia. Wersja 2016r silnik 3.0 150KM 8palet + winda na pusto zbierał się jak 2.3 o podobnych wymiarach wersji Euro 4. Po zacipsowaniu idzie jak rakieta. Tylko teraz dostałem starszą budę w 3.0, ale nie narzekam jakoś się odpycha. Przy 3.0 ponad 200KM udało się zejść ze spalaniem do okolić 11.9-12.3, jazda 90-95km/h przy załadunku 1000-1500kg. Też nie ma co porównywać windy izotermy/plandeki do blaszaka w kategorii spalania. Wojtek Cichy dobrze radzi, myślę że jeśli silnik jest w dobrej kondycji to warto go zacipsować, polepszy się dynamika i spadnie spalanie. Wyjdzie gdzieś w granicach 1000zł a odwdzięczy się spalaniem w zależności od pokonywanych tras kilkukrotnie. Ja obliczyłem, że wyszło coś około 6000-7000zł rocznie na spalaniu na plus. Zeszło średnio o 2L na 100km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92000-zbyt-du%C5%BCe-spalanie-vivaro-20-cdti-90-km/page/2/#findComment-733692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.