Gość RevDNS Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Witam, od kilku lat jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Opla Astry H z silnikiem 1.7 CDTI (Z17DTH) z 2007 roku. Zmagam się z wyciekami spod uszczelek wtrysków, tych górnych na pokrywie zaworowej. Odkręcając korek wlewu oleju, czuć spaliny i dosyć duże ciśnienie. Samochód nie stracił na mocy (o ile kiedykolwiek ją miał), obroty nie falują (z korkiem czy bez). Wszystko generalnie wygląda okey. Wczoraj w ten upał rozebrałem EGR po raz 4 i wyczyściłem - syfu co nie miara. Przyrostu mocy nie odczułem. Za to w rurze dolotowej do turbo było trochę oleju, umyłem, złożyłem wszystko do kupy i przejechałem się 10km, ściągnąłem rurę z turbo i olej znowu się pojawił. Wszystko przez wylot odmy. Więc rozkręciłem wieczko od membrany i wszystko wydaje się tam w porządku. Odłączyłem więc wężyk od odmy do rury wlotowej turbo i sprawdziłem ile tego oleju faktycznie się przedostaje. Na 3km pałowania (wysokie obroty) - kropla. Mechanik który robił mi koło dwumasowe i rozrząd stwierdził, że ten typ tak ma i trzeba wymienić uszczelki wtrysków (górne). Tylko, że ja je rok temu wymieniałem. Dodam, że z 4 lata temu było frezowane gniazdo z wtryskiwacza bo podobno tam miał przedmuch. Wtedy jeszcze nic nie ogarniałem więc nie drążyłem tematu. Przesyłam filmik jak to u mnie wygląda - z końca zimy. Czy to normalne zachowanie silnika Z17DTH? Serdecznie pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Dmucha ładnie, dobrze że odma jest drożna. Co do uszczelek pod wtryskami zaraz byłby wyciek i głośniejsza praca, większe spalanie i spadek mocy. Polać wodą z płynem na gniazdo wtrysku i jak nie będzie żadnych bąbli znaczy, że szczelność jest. Jeśli ktoś robi wtryski i za słabo skręci to po jakimś czasie zrobi się taki przedmuch, będzie dymiło i pluło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/#findComment-737095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RevDNS Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 4 godziny temu, WariatPSM napisał: Dmucha ładnie, dobrze że odma jest drożna. Co do uszczelek pod wtryskami zaraz byłby wyciek i głośniejsza praca, większe spalanie i spadek mocy. Polać wodą z płynem na gniazdo wtrysku i jak nie będzie żadnych bąbli znaczy, że szczelność jest. Jeśli ktoś robi wtryski i za słabo skręci to po jakimś czasie zrobi się taki przedmuch, będzie dymiło i pluło. Czyli nie jest to normalne zachowanie Z17DTH Film jest z kwietnia, teraz uszczelniacz drugiego (od lewej) wtrysku puścił i zbiera się tam olej - generalnie po jeździe mam cały silnik ufajdany olejem. Chciałem wymienić te 4 uszczelniacze za radą mechanika ale tak jak mówię, wymieniłem je w ostatnim czasie więc nówki pomogą na chwilę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/#findComment-737100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 Ja robiłem u siebie w Cytrynie, ten który padł, za pierwszym razem dokręciłem za słabym momentem na tak zwanego czuja. Po 2-3 miesiącach znowu zabawa. Później padł mi kolejny. Jak już składałem to z kluczem dynamometrycznym. Resztę też dokręciłem, przy wymianie głowicy poprzedni właściciel słabo dokręcił. Dużo warsztatów omija ten moment dokręcenia albo słabo wyczyści gniazdo. Mam znajomego mechanika i jak nie dasz mu klucza do ręki to złoży na czuja bo już robił to setki razy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/#findComment-737179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RevDNS Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 W dniu 23.06.2021 o 20:22, WariatPSM napisał: Ja robiłem u siebie w Cytrynie, ten który padł, za pierwszym razem dokręciłem za słabym momentem na tak zwanego czuja. Po 2-3 miesiącach znowu zabawa. Później padł mi kolejny. Jak już składałem to z kluczem dynamometrycznym. Resztę też dokręciłem, przy wymianie głowicy poprzedni właściciel słabo dokręcił. Dużo warsztatów omija ten moment dokręcenia albo słabo wyczyści gniazdo. Mam znajomego mechanika i jak nie dasz mu klucza do ręki to złoży na czuja bo już robił to setki razy. Jest w ogóle jakiś service manual z momentami dokręcania śrub w Z17DTH? Dużo sam robię i mam klucze dynamometryczne ale używam wyłącznie przy serwisowaniu motocykla bo do samochodu nie znalazłem :(   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/#findComment-737225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Może ktoś będzie miał na forum, mi się wszystkie programy wysypały na laptopie związane z diagnostyką i opisami napraw. Sam jak potrzebuje to pytam na forum albo szukam w necie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92582-przedmuch-z-silnika/#findComment-737243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.