Gość witus23 Opublikowano 29 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2021 (edytowane) Witam. Dzisiaj w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka od ładowania, zgasiłem auto zapaliłem je ponownie i przez kilka kilometrów kontrolka się nie paliła . Później jeszcze dwukrotnie taka sytuacja aż akumulator padł po przejechaniu 30 km. Tak na szybko sprawdziłem podłączenie alternatora i zauważyłem jeden kabel luźny. Przy alternatorze przy oznaczeniu DFM jest brak szpilki. Czy ta szpilka się odkręciła i wypadła czy coś się rozsypało w środku ?. W załączeniu zdjęcia wskazujące miejsce braku szpilki. Moje auto to Astra H 2005 rok, 1.9 cdti ( Z19DTJ) Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 29 Lipca 2021 przez witus23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92823-problem-z-alternatorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 DFM jest to sygnał wyjściowy do ECU/CPU o aktualnym obciążeniu alternatora. Czyli jeśli jest urwana szpilka to może nie ma informacji i alternator nie ładuje. Trzeba sprawdzić ładowanie przy alternatorze i na akumulatorze. A najlepiej zdjąć tą osłonę plastikową i zobaczyć co tam zadziało się, pewnie trzeba będzie wyciągać altek na stół.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/92823-problem-z-alternatorem/#findComment-738340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.