Skocz do zawartości

Problem z alternatorem


Gość witus23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Dzisiaj w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka od ładowania, zgasiłem auto zapaliłem je ponownie i przez kilka kilometrów kontrolka się nie paliła . Później jeszcze dwukrotnie taka sytuacja aż akumulator padł po przejechaniu 30 km.  Tak na szybko sprawdziłem podłączenie alternatora i zauważyłem jeden kabel luźny. Przy alternatorze przy oznaczeniu DFM jest brak szpilki. Czy ta szpilka się odkręciła i wypadła czy coś się rozsypało w środku ?. W załączeniu zdjęcia wskazujące miejsce braku szpilki. Moje auto to Astra H 2005 rok, 1.9 cdti ( Z19DTJ) Z góry dziękuję za pomoc.

Inked1627571865757_LI.jpg

Inked1627571865770_LI.jpg

Edytowane przez witus23

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DFM jest to sygnał wyjściowy do ECU/CPU o aktualnym obciążeniu alternatora. Czyli jeśli jest urwana szpilka to może nie ma informacji i alternator nie ładuje. Trzeba sprawdzić ładowanie przy alternatorze i na akumulatorze. A najlepiej zdjąć tą osłonę plastikową i zobaczyć co tam zadziało się, pewnie trzeba będzie wyciągać altek na stół.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności