Gość witus23 Opublikowano 29 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2021 (edytowane) Witam. Dzisiaj w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka od ładowania, zgasiłem auto zapaliłem je ponownie i przez kilka kilometrów kontrolka się nie paliła . Później jeszcze dwukrotnie taka sytuacja aż akumulator padł po przejechaniu 30 km. Tak na szybko sprawdziłem podłączenie alternatora i zauważyłem jeden kabel luźny. Przy alternatorze przy oznaczeniu DFM jest brak szpilki. Czy ta szpilka się odkręciła i wypadła czy coś się rozsypało w środku ?. W załączeniu zdjęcia wskazujące miejsce braku szpilki. Moje auto to Astra H 2005 rok, 1.9 cdti ( Z19DTJ) Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 29 Lipca 2021 przez witus23   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 DFM jest to sygnał wyjściowy do ECU/CPU o aktualnym obciążeniu alternatora. Czyli jeśli jest urwana szpilka to może nie ma informacji i alternator nie ładuje. Trzeba sprawdzić ładowanie przy alternatorze i na akumulatorze. A najlepiej zdjąć tą osłonę plastikową i zobaczyć co tam zadziało się, pewnie trzeba będzie wyciągać altek na stół.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.