Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic przypominającego mój problem. Jest jeden  taki sam temat, dotyczący Merivy A 1.6, 16 V(użytkownik Lukas84), ale niestety autor nie dokończył tematu i nie napisał czy rozwiązał swój problem. 

Ale do sedna. Od pewnego czasu jak uruchomie auto, nie startuje od razu dmuchawa wnętrza a co za tym idzie również klimatyzacja. Jak było lato to dmuchawa wystartowała po 2 minutach. Teraz, im zimniej tym gorzej. Przy temperaturze porannej 5 stopni, załącza się po kilku minutach. Zdemontowałem panel klimy, posprawdzałem miernikiem i wszystko jest ok. Rezystor dmuchawy ok. Szczotki też. Podpięta dmuchawa na krótko, startuje od razu. Wypiąłem wtyczkę od panelu sterowania klimą i zacząłem mierzyć napięcie na głównym kablu zasilającym panel. I tutaj właśnie jest zagadka. Napięcie na tym właśnie kablu pojawia się z opóźnieniem kilku minut, nie wiem dlaczego, stąd brak reakcji na sterowanie. Podświetlenie panelu po załączeniu świateł działa, ale akurat zasilanie podświetlenia idzie z osobnego źródła(z BCM). Wg. schematu zasilanie panelu a tym samym i dmuchawy idzie bezpośrednio po stacyjce poprzez bezpiecznik nr FV1(30A) w skrzyneczce w podszybiu nad pompą hamulcową. Bezpiecznik wymieniony na nowy, połączenia sprawdzone i są ok i dalej to samo. Czy ktoś wie może dlaczego to napięcie  pojawia się z takim opóźnieniem? Nigdy się nie spotkałem z takim problemem. Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam. 

Edytowane przez peplunio

 

Na ten bezpiecznik idzie napięcie po zapłonie .

Może masz problem z kostką stacyjki?

 

Ale tylko na panel by sie tak działo? Cała reszta, która ma działać po zapłonie to działa od razu - tylko to zasilanie panelu klimy pojawia się po pewnym czasie... Zajrze oczywiście do kostki  i jak trzeba będzie to ją wymienię i dam znać czy pomogło... Chociaż w Tisie widać, że zasilanie panelu idzie przez FV1 poprzez przekaźnik K 72, bo nie wydaje mi się aby zasilanie dmuchawy szło bezpośrednio po kostce stacyjki, bo kostka jest raczej niskoprądowa, więc on też jest do sprawdzenia. Dziękuję za porade. 

Edytowane przez peplunio

 

 Na spokojnie przeanalizowałem: to przekaźnik K72 jest sterowany poprzez mase wysyłaną z BCM. A cewka tegoż przekaźnika jest zasilana przez bezpiecznik f2 w kabinie kierowcy. Zaczne od kostki stacyjki jak zasugerował Adam1954... 

IMG-20210930-WA0012.jpg

IMG-20210930-WA0014.jpg

Edytowane przez peplunio

 

No i wyjaśniło się, dlaczego panel klimy manualnej działał z kilkuminutowym opóźnieniem. Bardzo pomógł mi w tym temacie forumowicz - mati11294. Przyczyna była prozaiczna. Bezpiecznik f2, od którego szło zasilanie cewki przekaźnika K72, miał kiepski styk (zaśniedziały), bo po wymianie na nowy dmuchawa rusza od razu po włączeniu zapłonu a co za tym idzie również klimatyzacja. IMG_20211001_202508.thumb.jpg.dae1903928872b1c8675c3dc49b3f621.jpgNa szczęście nie trzeba było nurkować w przekaźnikach bo wiadomo, że dostęp do nich kiepski.  Na foto:żółta strzałka-kabel z bezpiecznika FV1, zielona strzałka- przewód zasilania panelu klimy. 

Edytowane przez peplunio

 

  • Like 1

Na twoim miejscu przeczyściłbym wszystkie bezpieczniki.

 

Tak zrobię coby znowu któryś psikusa nie zrobił. Dziękuję za pomoc. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności