Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.

Pojawił się u mnie problem złodzieja prądu na wyłączonym zapłonie . Znalazłem 2 bezpieczniki które to powodują. Pierwszy z nich to nr 16 w kabinie - centralny zamek, wyświetlacz , klima. Kiedy bezpiecznik jest wsadzony pobór prądu wynosi ok 150mA , dzięki temu uziemiłem już 2 akumulatory. Rozebrałem panel środkowy ten gdzie pokrętła od klimy oraz radio - na oko wszelkie przewody wyglądają ok. Kiedy radio jest odłączone pobór prądu jest taki sam. Po wyjęciu bezpiecznika pobór wynosi 70-90 mA i tutaj po wyjęciu bezpiecznika nr 7 w komorze silnika ( bezpiecznik główny 60A) pobór spada do 0. Pomożecie nakierować mnie gdzie mogę szukać usterki ? Odnośnie bezpiecznika nr. 7 w komorze silnika to w ogóle nie mam pojęcia za co on odpowiada i w jaki obwód jest połączony. A odnośnie bezp. nr .16 to wszystkie urządzenia za co jest on odpowiedzialny działają jak należy - łącznie z centralnym który dzisiaj udało mi się uruchomić z pilota po 5 latach użytkowania :)

Wszystkie pomiary robione na zamkniętym samochodzie po odczekaniu 15 minut . 

Może będzie ktoś chętny wspomóc w tej nierównej walce :)

Pozdrawiam.

Aha co mi się przypomniało to od zawsze temperatura otoczenia na wyświetlaczu jest zaniżona o ok 8st. C , ale to chyba dlatego że ktoś wymieniał albo czujnik albo wyświetlacz i są nie z tego samego kompletu, chyba nie ma to wpływu na pobór prądu.

Edytowane przez Bba_Lukas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/93597-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju-bezpiecznik-w-kabinie-nr-16/
Udostępnij na innych stronach

Masz już schematy to możesz prześledzić co i gdzie.

Możliwe że centralka zamka ma też zamontowany alarm i dla tego taki pobór prądu na postoju .

Druga sprawa to nie wiadomo co poprzedni właściciele tego autka zamontowali dodatkowo i czy to było zrobione ogólnie mówiąc ze sztuką elektromechaniki czy dołożone coś na pałę.

Ogólnie instalacja elektryczna w tym autku jest zrobiona po amerykańsku czyli według ich standardów, cienkie stalowe przewody w kiepskiej izolacji a i wiek auta robi swoje.

Niech cie nie dziwi gdy na przewodzie masowym zobaczysz mikro napięcia bo to może być sygnał dla modułu który jest zasilany tym przewodem.

Ciekawostek w tym autku jest więcej dlatego elektrycy i mechanicy go nie lubią a i warto sprawdzać go miernikiem bo kontrolką łatwo coś uwalić.

Warto zwrócić uwagę na kiepskie masowanie w tym modelu bo na przykład gdy włączasz wycieraczki to wskaźnik paliwa na "blacie" może pokazać "zero".

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności