Gość Bba_Lukas Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 (edytowane) Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Pojawił się u mnie problem złodzieja prądu na wyłączonym zapłonie . Znalazłem 2 bezpieczniki które to powodują. Pierwszy z nich to nr 16 w kabinie - centralny zamek, wyświetlacz , klima. Kiedy bezpiecznik jest wsadzony pobór prądu wynosi ok 150mA , dzięki temu uziemiłem już 2 akumulatory. Rozebrałem panel środkowy ten gdzie pokrętła od klimy oraz radio - na oko wszelkie przewody wyglądają ok. Kiedy radio jest odłączone pobór prądu jest taki sam. Po wyjęciu bezpiecznika pobór wynosi 70-90 mA i tutaj po wyjęciu bezpiecznika nr 7 w komorze silnika ( bezpiecznik główny 60A) pobór spada do 0. Pomożecie nakierować mnie gdzie mogę szukać usterki ? Odnośnie bezpiecznika nr. 7 w komorze silnika to w ogóle nie mam pojęcia za co on odpowiada i w jaki obwód jest połączony. A odnośnie bezp. nr .16 to wszystkie urządzenia za co jest on odpowiedzialny działają jak należy - łącznie z centralnym który dzisiaj udało mi się uruchomić z pilota po 5 latach użytkowania Wszystkie pomiary robione na zamkniętym samochodzie po odczekaniu 15 minut . Może będzie ktoś chętny wspomóc w tej nierównej walce Pozdrawiam. Aha co mi się przypomniało to od zawsze temperatura otoczenia na wyświetlaczu jest zaniżona o ok 8st. C , ale to chyba dlatego że ktoś wymieniał albo czujnik albo wyświetlacz i są nie z tego samego kompletu, chyba nie ma to wpływu na pobór prądu. Edytowane 8 Listopada 2021 przez Bba_Lukas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93597-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju-bezpiecznik-w-kabinie-nr-16/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Masz już schematy to możesz prześledzić co i gdzie. Możliwe że centralka zamka ma też zamontowany alarm i dla tego taki pobór prądu na postoju . Druga sprawa to nie wiadomo co poprzedni właściciele tego autka zamontowali dodatkowo i czy to było zrobione ogólnie mówiąc ze sztuką elektromechaniki czy dołożone coś na pałę. Ogólnie instalacja elektryczna w tym autku jest zrobiona po amerykańsku czyli według ich standardów, cienkie stalowe przewody w kiepskiej izolacji a i wiek auta robi swoje. Niech cie nie dziwi gdy na przewodzie masowym zobaczysz mikro napięcia bo to może być sygnał dla modułu który jest zasilany tym przewodem. Ciekawostek w tym autku jest więcej dlatego elektrycy i mechanicy go nie lubią a i warto sprawdzać go miernikiem bo kontrolką łatwo coś uwalić. Warto zwrócić uwagę na kiepskie masowanie w tym modelu bo na przykład gdy włączasz wycieraczki to wskaźnik paliwa na "blacie" może pokazać "zero".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93597-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-na-postoju-bezpiecznik-w-kabinie-nr-16/#findComment-742063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.