Skocz do zawartości

Pobór prądu na postoju- bezpiecznik w kabinie nr. 16


Gość Bba_Lukas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.

Pojawił się u mnie problem złodzieja prądu na wyłączonym zapłonie . Znalazłem 2 bezpieczniki które to powodują. Pierwszy z nich to nr 16 w kabinie - centralny zamek, wyświetlacz , klima. Kiedy bezpiecznik jest wsadzony pobór prądu wynosi ok 150mA , dzięki temu uziemiłem już 2 akumulatory. Rozebrałem panel środkowy ten gdzie pokrętła od klimy oraz radio - na oko wszelkie przewody wyglądają ok. Kiedy radio jest odłączone pobór prądu jest taki sam. Po wyjęciu bezpiecznika pobór wynosi 70-90 mA i tutaj po wyjęciu bezpiecznika nr 7 w komorze silnika ( bezpiecznik główny 60A) pobór spada do 0. Pomożecie nakierować mnie gdzie mogę szukać usterki ? Odnośnie bezpiecznika nr. 7 w komorze silnika to w ogóle nie mam pojęcia za co on odpowiada i w jaki obwód jest połączony. A odnośnie bezp. nr .16 to wszystkie urządzenia za co jest on odpowiedzialny działają jak należy - łącznie z centralnym który dzisiaj udało mi się uruchomić z pilota po 5 latach użytkowania :)

Wszystkie pomiary robione na zamkniętym samochodzie po odczekaniu 15 minut . 

Może będzie ktoś chętny wspomóc w tej nierównej walce :)

Pozdrawiam.

Aha co mi się przypomniało to od zawsze temperatura otoczenia na wyświetlaczu jest zaniżona o ok 8st. C , ale to chyba dlatego że ktoś wymieniał albo czujnik albo wyświetlacz i są nie z tego samego kompletu, chyba nie ma to wpływu na pobór prądu.

Edytowane przez Bba_Lukas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już schematy to możesz prześledzić co i gdzie.

Możliwe że centralka zamka ma też zamontowany alarm i dla tego taki pobór prądu na postoju .

Druga sprawa to nie wiadomo co poprzedni właściciele tego autka zamontowali dodatkowo i czy to było zrobione ogólnie mówiąc ze sztuką elektromechaniki czy dołożone coś na pałę.

Ogólnie instalacja elektryczna w tym autku jest zrobiona po amerykańsku czyli według ich standardów, cienkie stalowe przewody w kiepskiej izolacji a i wiek auta robi swoje.

Niech cie nie dziwi gdy na przewodzie masowym zobaczysz mikro napięcia bo to może być sygnał dla modułu który jest zasilany tym przewodem.

Ciekawostek w tym autku jest więcej dlatego elektrycy i mechanicy go nie lubią a i warto sprawdzać go miernikiem bo kontrolką łatwo coś uwalić.

Warto zwrócić uwagę na kiepskie masowanie w tym modelu bo na przykład gdy włączasz wycieraczki to wskaźnik paliwa na "blacie" może pokazać "zero".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności