Gość PawelGniew Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Witam wszystkich. Pacjent to Zafira A 2.0 dti (101km) 2005r. Dolegliwości - chyba termostat. Objawy - w ostatnim czasie zauważyłem, że silnik nie trzyma mi temperatury. Na dobrze rozgrzanym silniku w trasie na autobanie przy średniej prędkości 140 kmh trzyma pięknie 90 - 95 stopni, gdy wjeżdżam na drogi międzymiastowe, to też trzyma około 90, ale gdy wjadę w zabudowany i kulam się z prędkością 50 kmh bądź robię postój, to temperatura spada do 70 stopni. Dodam tylko, że zauważyłem to w ostatnim czasie gdzie temperatura powietrza spadała do -15 stopni. Wiem jeszcze, że przy problemach z termostatem gdy silnik jest niedogrzany, to wzrasta spalanie, ale tu całe szczęście jest w normie. Do wszystkich odczytów używam aplikacji Car Scanner i bezprzewodowego modułu bluetooth do ECU. Czy to może być termostat, czy czujnik? Proszę Was forumowicze o pomoc. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 A nie możesz sprawdzić po odpaleniu silnika , gdy temp. płynu zacznie się dźwigać z tzw. poziomu zerowego chwycić za wąż termostat - chłodnica i zobaczyć czy jest cieply?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelGniew Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Owszem mogę to sprawdzić. Tylko że gdy miałem problemy z termostatem (cały czas był otwarty) w innych autach, to objawiało się to tym, że podczas jazdy temperatura drastycznie spadała, a na postoju trzymała się około 90, a tu jest na odwrót, więc pytam, czy ktoś już miał podobny problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Termosat się może zepsuć w różny sposób. Może się zacinać podczas pracy i gdy się otworzy , może za późno zamykać. Może też całkiem się nie domykać więc będzie wcześniej przepuszczał , więc i podczas pracy też nie zamnie całkiem. Może też być zacięty na zamkniętym . I to nie zależy od mari auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawelGniew Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 A możesz mi podpowiedzieć, czy muszę spuścić płyn chłodniczy do wymiany termostatu? Czy spokojnie mogę demontować?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 Na tyle aby termostat i rura do niego byly puste.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.